Strona 1 z 3

[A] długość przewodu hamulcowego

PostNapisane: 02 sie 2009 20:41:36
przez Holls&Xenia
witam mam pytanko jaka jest długość przewodu hamulcowego w frotce 2,8 rok95 muszę zmienić przewody a chcę zamówić nowe przed zdemontowaniem

WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 15 lut 2010 14:12:32
przez ttoby
witam ...
taka sprawa ... Hamulce osłabły .... (heh .... juz sie nie zloszcze bo sie przyzywczailem ze wiecznie mi sie cos psuje we frocie ... ) i teraz tak ...
czytam czytam na forum co tylko jest na temat hamolców ....

wiec tak mysle ... ze wymienie przewody + klocki + plyn - i ewentualnie zregeneruje badz wymienie pompe .... ale .... jak sprawdzic "wizualnie" czy to jest koniecznie ?? bo moze sama wymiana klocków i plynu wystarczy ??

czy da sie jakos tak "na OKO " sprawdzic stan przewodów przy kołach ??

czy jak robic to raz a dobrze od poczatku do konca ??

czekam na odp.

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 15 lut 2010 16:42:52
przez brum
Wymień klocki i płyn, zobacz grubość tarcz min to 20.5 mm jak nie pomoże to czas na pompę.

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 15 lut 2010 17:37:40
przez ttoby
oka tak zrobie ....
kupie jakies dobre klocki .... kupie DOT # i sie zobaczy ... :)

kurcze sam nie wiem ... dzis jest dobrze .... hamuje tak jak zawsze .... :) (może poprostu zapowietrzone... a moze to ja jestem przewrażliwiony ... i wydaje mi sie ze popsute a one sa dobre :)

takie pytanie ... bo mialem za malo plynu ... dolalem DOT4 kilka tyg temu.... wczesniej nie wiem jaki byl... ale z tego co wyczytalem i mi mowili w sklepie mozna mieszac ....

tylko tak ... teraz mam nalane wyzej MAXa bo tak mi sie chlupnelo ... czy to moze miec jakies znaczenie ze za duzo ??

zaraz pojde do apteki ... kupie strzykawe ... i upuszcze tak zeby bylo OK .... :) moze pomoze :)

a w najblizsza wolna sobote na kanal ... i heja z klockami i plynem :)

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 16 lut 2010 00:39:36
przez Michał
Cześć!

Wymiana klocków i płynu jest jak najbardziej wskazana (nawet jak samochód hamuje :-) )
zobacz czy to pomoże. Może przy wymianie płynu zejdzie jakiś syf z przewodów - przy
wymianie staraj się przepuścić płyn przez ukłąd tak jak przy odpowietrzaniu aż będzie nowy
lał się z odpowietrzników bo sama wymiana w zbiorniczku nic nie daje. Czasami taki syf potrafi
zapchać przewody i hamuje słabo.
W Fiacie Brava (przy tym to frota jest bezawaryjna :-) ) była taka przypadłość przewodów
elastycznych przy kołach że po kilku latach guma puchła wewnątrz i przewód nie miał
drożności, kończyło się to albo brakiem hamulców albo blokowaniem hamulców. Pomagała
wymiana (pewnie znowu ma parę lat).

A jak nie pomoże to co powyżej to masz randkę z pompą. Od razu możesz sprawdzić czy
nie masz przecieków między sekcjami, jak są to zaczynaj od regeneracji pompy.

Pozdrawiam
Michał

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 16 lut 2010 10:26:08
przez ttoby
a jak najprosciej sprawdzic czy nie ma wycieków miedzy sekcjami ??

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 16 lut 2010 15:33:14
przez Michał
Odpal silnik, zatrzymaj furę, naciśnij pedał do oporu i czekaj. Jak pedał
pomału (lub szybciej) opada do podłogi to najczęściej są przecieki między
sekcjami. W każdym razie do wymiany uszczelnienia pompy.

Normalnie pedał powinien pozostać w jednej pozycji i już.

Pozdrawiam
Michał

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 18 lut 2010 08:06:33
przez ttoby
u mnie to jest tak jak mu sie zachce .... raz idzie do dna .... a raz nie ,,,,

raz hamuje mocniej a raz slabiej .... :/ wiec pewnie ta pompa ...


ciekawa rzecz zauwazylem ... chyba mam delikatny wyciek w tych miejscach gdzie jest zbiorniczek przytwierdzony do pompy .... ( nie jestem pewien ale tak mi sie wydaje ... ) czy to moze byc przyczyna ??

PS. czy nadmierna ilosc plynu hamulcowego w zbiorniczku moze byc przyczyna ??

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 18 lut 2010 20:08:05
przez Pawel
...najprawdopodobniej puszcza na sekcjach, a wyciek pod zbiorniczkiem - może sam wylałeś trochę... :wink: Masz "starą", długą pompę, wymiana uszczelek powinna załatwić sprawę, a kupisz komplet naprawczy za "grosze"...

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 18 lut 2010 21:18:22
przez ttoby
i taki mam plan ...

zestaw naprawczy do pompy + klocki + plyn ...

przy okazji rozbiore i przesmaruje zaciski ....

takie pytanko ... czy jak juz te zabiegi bede robil to kupic odrazu nowe uszczelnienia do zacisków ?? czy poki dziala to nie ruszac ??

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 18 lut 2010 21:47:01
przez Pawel
...jak już będziesz je rozbierał i smarował... Nie zaszkodzi...

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 19 lut 2010 12:52:39
przez ttoby
no rozebrac musze ... bo chce sprawdzic czy nie sa tloki zatarte ... a zeby to sprawdzic to trzeba je wyjac .... :)


wiec jak juz bedzie wszystko rozebrane ... to no zrobic ...

ja jestem zdania ze jak robic to raz a dobrze ... .bo kurde w razie klopotu to tak naprawede ani nie mam czasu na naprawy ....ani kasy na to zeby pompowac w mechaników ( a ceny które mi podaja to czasem mnie przerazaja ... ot. przyklad KRZYZAK na wale ... mechanik : 100 za czesc + 100-150 robota ----- kupilem sam za 40 kolega mi pomogl wymienic za browara , drugi kolega udostepnil garaz z kanalem tez za browara :D :D :D )

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 20 lut 2010 12:13:49
przez Michał
ttoby tak to już jest. Żadna tajemnica że mechanicy liczą od tego jakim
samochodem przyjechałeś a nie ile się narobią (zazwyczaj). Przykład:
pytałem się o wymianę rozrząd w mojej forcie - cena 300 do 350 zł + części,
do takiego samego silnika w vektrze 200zł + części. A w vektrze jest gorszy
dostęp trzeba się nakombinaować. We frocie jest to do zrobienia bez kanału
pod blokiem przy użyciu 4 kluczy w jakieś pół godziny.
I tak jest ze wszystkim, przyjedź do mechanika E kasą to pewnie taka wymiana
z 1000 zł + części.
A frota nawet A jest uznawana za samochód, którego właścicele są kasiaści więc
trzeba drzeć. (rozrząd w polonezie to 100zł +części :-) ).
Dlatego takie samochody jak nasze uznawale są za drogie w utrzymaniu, jak sam
nie dłubiesz to kupę kasy płacisz.

Miłego naprawiania :-)

Pozdrawiam
Michał

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 05 mar 2010 23:36:14
przez mikrusik
jak już grzebiesz przy hamulcach sprawdź w jakim stanie masz przewody hamulcowe. U mnie z tyłu (podobnie jak paliwowe) były ze stali i trafił je szlag :( Dzisiaj właśnie skończyłem się z nimi barować i Frotka otrzymała nowe miedziane :D POlecam dokładnie sprawdzić okolice mostu tylego - przewody są - przynajmniej u mnie podczepione właśnie pod most - nakład pracy niewielki - finansowo 30 zł za 3 sztuki, a co się dzieje jak puści... wiadomo :)

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 12 kwi 2010 18:57:00
przez mum
chuddy1
Możesz mnie uświadomić gdzie kupiłeś te przewody ham.
Czeka mnie ta sama robótka a w warsztacie powiedzieli 260£ wiec sam chce wymienić tylko że znaleźć nie mogę i pewnie z metra będę musiał ciąć a później bindować

ttoby
Gdybyś miał tłoczki zapieczone to na pewno byś zauważył ja miałem próg na tłoczku i przy nowych klockach było ok ale jak trochę się starły tłok przeskoczył przez próg i się już nie cofał wiec grzały się ham. niemiłosiernie i paliły
Wtedy tylko wymiana i to najlepiej kompletnego zacisku
Szlifu czy polerki nie polecam jak by nie było to jednak ham. i odpowiadają za nasze życie
Pozdrawiam

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 23 kwi 2010 09:25:30
przez ttoby
no i stalo sie ... :) postanowilem ze wkoncu zabiore sie za ta pompe ... (wczesniej nie mialem czasu.... teraz tez nie mam ... ale niedlugo przeglad wyskakuje i boje sie ze mi nie podbija przez to ... )

zakupilem juz wszystko :) i w weekend bede dzialal ...

takie pytanie ?? jak wymienic plyn ??

1. najpierw spuscic z ukladu wszystko ... zrobic pompe .... zakrecic i napelnik uklad ??
2. odkrecic pompe bez spuszczania z ukladu ... zrobic zalac ... zakrecic ... i wymieniac plyn metoda przelewowa ??

aha ... i jaka jest kolejnosc odpowietrzania ??

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 23 kwi 2010 10:45:54
przez wikked
jeśli masz ABS to pierwsze koło najbliższe rozdzielacza w przypadku 2,2i to PP,LP,PT,LT jeśli nie masz ABSu to odwrotnie.

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 23 kwi 2010 11:06:16
przez KOBZI
gdzieś wyczytałem że przy ABSie powinien byc włączony silnik przy odpowietrzaniu??

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 23 kwi 2010 15:56:03
przez Pawel
Spuść płyn "tylko" z pompy, a następnie pod czas odpowietrzania, po naprawie tego co się zepsuło, przepłuczesz cały układ...

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

PostNapisane: 02 lis 2010 19:32:11
przez dolas
długość przewodów w moim samochodzie to 310 cm (juz z zapasem kilku cm) - u mnie pasowały
odpowietrzałem w kolejności: tylne lewe, tylne prawe, przednie prawe, przednie lewe
dobrze?