Strona 1 z 1

[All] Odpowietrzenie układu hamulcowego - co i jak

PostNapisane: 03 lis 2018 19:51:46
przez Robo4x4
Panowie i Panie,

Nie znalazłem podobnego zbiorczego tematu- mam nadzieje ze warto zebrać to w jednym miejscu nawet jeśli sa to podstawy podstaw:);)
Od początku:

wymiana tłoczka spowodowała iż pedał miękki jak cholera i trzeba wszystko odpowietrzyć bo płyn uszedł ze zbiorniczka.

1. Kolejność tył prawy TP, tył lewy TL, przód prawy PP, przód lewy PL
2.Uzupełniam płyn, odpowietrzniki zamknięte.
3. Pompuje i trzymam wciśnięty pedał
4. TP popuszczam odpowietrznik i domykam i pompuje zostawiając na wciśniętym do momentu jak popłynie płyn bez bąbelków
5. kolejno dla wszystkich kół.

Pytanie:
1 Co jeśli do pkt 4 pedał w ogóle nie stawia oporu a płyn jest w zbiorniczku?
2 Czy trzeba coś przy pompie i innych elementach odpowietrzać (Frontera A Sport)
3. Mam tam wlany Dot3 ale na stanie mam Dot4 czy tymczasowo nim do jade do swojego garażu można podmieszać te płyny ?
4 przy wymianie tłoczka dostałem zestaw w którym uszczelka (nie kołnierzyk gumowy) ma obwód większy od tłoczka , gdzieś doczytałem ze to problematyczne w oplach jest i jak mam pecha do pójdzie zaraz płyn na asfalt.

co warto wiedzieć a co nie zapytałem:) ?

Sprzęt:
Palnik vel negocjator do odkręcenia odpowietrznika
Wężyk + zbiorniczek na odpad
...

Miłego wieczoru i dzięki za pomoc!

Re: [All] Odpowietrzenie układu hamulcowego - co i jak

PostNapisane: 03 lis 2018 21:32:03
przez tupek
Bez abs postępuje się jak piszezz, a z abs od najkrótszego przewodu sie zaczyna na włączonym zapłonie.
Ja po pracy z hamulcami nalewam płynu, luzuje odpowietrznik i naciskam parę razy pedał aby płyn się pojawił w wężyku.
Później 3 rzazy pompuj trzymaj - luzuje odpowietrznik i jak ie lecą bąbelki to do następnego koła.