Strona 1 z 1

[A] nie spada ciśnienie w układzie

PostNapisane: 11 paź 2013 19:06:14
przez Łysyfrota
Czy ktoś z Was miał taką przypadłość? po wciśnięciu pedała hamulca powoli spada ciśnienie z układu. Z początku myślałem,że trzyma na prowadnicach jedno koło ale okazało się,że oba koła są nagrzane. Zapowietrzyłem celowo układ - pedał wchodzi do podłogi. Po 3,4 naciśnięciach pedał bierze na samej górze i trzyma koła. Zdechła sekcja?Czyżby coś na sekcji się działo?

Re: [a] nie spada ciśnienie w układzie

PostNapisane: 11 paź 2013 19:21:14
przez RudeBoy
Przód czy tył?

Jeżeli przód to raczej pompa. Jeżeli tył to bardzo prawdopodobny zmurszały wewnątrz elastyczny przewód buda - most.

Re: [a] nie spada ciśnienie w układzie

PostNapisane: 12 paź 2013 01:08:51
przez JJKILLER
zdejmij tylne koła, zdejmij bębny i sprawdź czy nie zrobiła się na rantach "warga" - taka nie wytarta przez szczęki hamulcowe część bębna. Jeśli się zrobiła to diaxa w garść i zeszlifować ją na równo (a nawet trochę bardziej) z tą bieżnią, po której trą szczęki. Po tylu latach nasze samonapinacze dawno poumierały więc sam doreguluj samonapinacz trybikiem, tak aby szczęki leciutko dotykały do bieżni. Niestety to zabawa prób i błędów, podkręcaj i przymierzaj bęben, aż będzie minimalne tarcie przy obracaniu. Takie tarcie ułoży się po kilkunastu hamowaniach na trasie i nic nie będzie tarło. Potem wszystko odpowietrz porządnie w kolejności LT PT LP PP. Jak nie pomoże to kup kpl. regeneracyjny do pompy (firma AUTOFREN) i zregeneruj pompę hamulcową bo płyn ucieka między sekcjami tłoczka. U mnie było identycznie jak u Ciebie, po powyższych zabiegach asfalt się przede mną marszczy jak ebnę po heblach...

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

PostNapisane: 12 paź 2013 09:04:58
przez Łysyfrota
RudeBoy napisał(a):Przód czy tył?


Koła przednie

JJKILLER napisał(a):Potem wszystko odpowietrz porządnie w kolejności LT PT LP PP. Jak nie pomoże to kup kpl. regeneracyjny do pompy (firma AUTOFREN) i zregeneruj pompę hamulcową bo płyn ucieka między sekcjami tłoczka. U mnie było identycznie jak u Ciebie, po powyższych zabiegach asfalt się przede mną marszczy jak ebnę po heblach...


Myślę, że sam tył to wcale mi nie hamuje bo jak teraz jest mokro to po wciśnięciu hebla lecę jak na łyżwach. Co do kolejności odpowietrzania- nie jest to PT LT PP LP?? Wydaje mi się, że ogólna zasada co do długości układu tj od najdłuższego do najkrótszego. Czytałem kilka wątków odnośnie hamulców i doczytałem się, że są dwa rodzaje pomp- krótka i długa. Podobno dla pompy krótkiej nie ma zestawu regeneracyjnego. Ma ktoś może indeks AUTOFRENA? Zna ktoś średnicę tłoczków pompy? Myślałem o tym żeby zaadaptować inną pompę, bardziej wydajną ale patrząc na średnicę tarcz nie wiem czy ma to jakiś głębszy sens.

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

PostNapisane: 12 paź 2013 09:32:53
przez JJKILLER
Łysyfrota napisał(a):...Co do kolejności odpowietrzania- nie jest to PT LT PP LP?? Wydaje mi się, że ogólna zasada co do długości układu tj od najdłuższego do najkrótszego...
...są dwa rodzaje pomp- krótka i długa. Podobno dla pompy krótkiej nie ma zestawu regeneracyjnego.
Ma ktoś może indeks AUTOFRENA? ...

Kolejność jest LT PT PP LP (pomyliłem z przodu) jak zaglądniesz sobie pod bagażnik to zobaczysz dlaczego najpierw LT. Przewód z pompy idzie nad tylne prawe koło i tam z korektora jest długi przewód do LT i krótki do PT.
Pompy są dwa rodzaje, tak jak piszesz, w naszych są długie - regenerowalne, krótkie - nie.
Podam Ci nr. tego zestawu po południu, bo mam jeszcze gdzieś pudełko.

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

PostNapisane: 12 paź 2013 12:04:51
przez Łysyfrota
będę bardzo wdzięczny:)

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

PostNapisane: 13 paź 2013 19:20:00
przez JJKILLER
Sorki że dopiero teraz, ale miałem trochę zapier... i wyleciało mi z głowy.
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej AUTOFREN D1445

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

PostNapisane: 20 sty 2014 17:13:22
przez Łysyfrota
z braku czasu forum odpuściłem- problem rozwiązany. Po zlaniu DOT4 i wlaniu DOT3 wszystko hula wyśmienicie.