Witamy !



[A] Montaż ABS

[A] Montaż ABS

Postprzez adam-wwy » 27 sie 2013 11:52:31

Chciałem zmodzić ABS na pompie Frontery i czujnikach oraz sterowniku ABS/EDS z VW. Sterownik ten posiada funkcję przyhamowania przedniego koła będącego w poślizgu czyli działa podobnie jak blokada, a mając LSD w tylnym moście i EDS z przodu można by się fajnie pobawić :wink: . Montowałem już takie systemy w autach osobowych przednionapędowych i nie było żadnych problemów jednak tu nie wiem jak jest rozwiązany sposób montażu czujnika w tylnych kołach oraz skąd brany jest sygnał o ich obrotach. Może ktoś rozbierał tylną oś i wie jak to wygląda?
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A] Montaż ABS

Postprzez jrzeuski » 27 sie 2013 12:41:02

Mam wstawiony tylny most z wersji z ABS (moja Frota ABS nie ma) i przy łożyskach są zębatki z czujnikami a kable od nich idą po moście do gruchy i tam są zakończone wtyczkami. Oczywiście u mnie te wtyczki sobie wiszą przypięte do górnego wahacza, bo nie mam instalacji, do której mógłbym je podłączyć. Na moście mam trójnik, czyli nie ma opcji sterowania hamowaniem każdego koła z osobna, ale odczyt obrotów jest... W B poszli tym samym tokiem rozumowania i zębatka ABS jest jedna, w gruszce mostu na kole talerzowym.

W A bez ABS most nie ma w ogóle opcji wstawienia czujników ABS (brak otworu) a nie wiem czy zębatka by się zmieściła w pochwie mostu, gdyby ją chcieć dołożyć. Nieopłacalna kombinacja, bo łatwiej i taniej wymienić cały most na wersję z ABS.

Ja bym z tyłu nic nie kombinował, po prostu zaślep wyjścia na tylną oś w pompie i motaj sam przód. Musisz wymienić zwrotnice, żeby mieć zębatki do ABS i otwór na czujnik.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Montaż ABS

Postprzez adam-wwy » 27 sie 2013 15:34:20

[quote="jrzeuski" Na moście mam trójnik, czyli nie ma opcji sterowania hamowaniem każdego koła z osobna, ale odczyt obrotów jest...[/quote]

Jak ja bym to modził to na pewno byłoby sterowanie na każde koło oddzielnie :D

Można by wykombinować zębatkę przy wejściu wału do mostu, a czujniki obrotów umocowane do mostu bo w sumie jak wał się nie obraca to koła też nie.

Do tego zamiast wymieniać piasty z przodu to zmodzić pierścienie na przeguby takie jak np. w Astrze.

Cały ten bałagan miałby działać tylko gdy włączony jest 4x4 bo tak na prawdę to tylko na tym EDS mi zależy :D
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A] Montaż ABS

Postprzez jrzeuski » 27 sie 2013 21:21:40

Zdecydowanie prościej i taniej wsadzić most z B i zaspawać mu dyfer. A jak to robi to poezja! Wtedy wajchą robisz 4x3 a przełącznikiem dopinasz lewą półoś i masz 4x4.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Montaż ABS

Postprzez adam-wwy » 27 sie 2013 23:11:00

Taniej to nie bardzo bo ja będę miał max. 300zł kosztów. Nie chcę zaspawywać dyfra bo te auto po mieście zimą też ma jeździć, a z zaspawanym dyfrem to tragedia będzie.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A] Montaż ABS

Postprzez jrzeuski » 28 sie 2013 08:55:46

W trybie 4x3 będzie się skręcać nieco gorzej niż przy 4x4 na otwartym dyfrze, bo prawe przednie koło musi iść równo z tylną osią. Podział prędkości na lewe i prawe przednie koło będzie inny, więc uślizg się zmieni, ale i tak Frota nie chce na śliskim skręcać przy 4H/4L jak z tyłu LSD pcha równo do przodu. Przy 4x4 i zblokowanym przodzie skręcić się już praktycznie nie da na śliskim, ale za to jak to drze naprzód! :)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Montaż ABS

Postprzez adam-wwy » 30 sie 2013 18:18:27

To jednak pokombinuję z tym ABS/EDS. Już mam z VW sterownik z elementem wykonawczym.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004


Powrót do Układ hamulcowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron