Strona 1 z 2

[B] Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 06 kwi 2012 12:44:58
przez adek
Witam
Czy ktoś z forumowiczow miał problem z zdjęciem zacisku hamulcowego tylnego koła. Mam zużyty klocek wewnętrzny i nie mogłem wymontować dolnej śruby mocującej-kręci się, wyszła z gwintu i dalej stoi.Wybiłem ją po 2 godzinach waląc tempym przecinakiem w łeb śruby , po wyciągnięci miała jeszcze smar .Po założeniu nowych klocków i zacisku okazało się że nie mogę przykręcić owej ferelnej śruby :wsciekly: ,śruba nasmarowana,nie miała żadnych śladów przytarcia ale zamieniłem śruby miejscami i jakoś przykręciłem zacisk.Na razie się nic nie dzieje, hamuje koło i nie grzeje się.Przy kolejnej wymianie będę musiał kupić zacisk :niewiem:

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 06 kwi 2012 13:48:45
przez brum
Syf w prowadnicy.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 06 kwi 2012 14:25:06
przez jrzeuski
Dokładnie. Jeśli to z powodu pęknięcia w gumowej uszczelce, to może ostatni raz udało się wyjąć tę śrubę i jarzmo będzie do dokupienia.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 06 kwi 2012 17:30:13
przez brum
Nie jarzmo tylko zacisk.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 06 kwi 2012 17:56:15
przez jrzeuski
A wlasnie, ze jarzmo, bo jak sruba sie zapiecze w zacisku, to sie jej leb obrobi na okraglo i juz jej sie z jarzma nie wykreci. Mnie to wlasnie spotkalo. A jakby dalej cos kombinowac, to sie sruba urwie i tez z jarzma nie wyjdzie.

Po zdjeciu jarzma razem z zaciskiem mozna odciac srube tam, gdzie jest uszczelka, dospawac do niej cos i wybic w ten sposob trzpien z zacisku odzyskujac go. A jarzmo juz tylko na zlom sie nada. Sruby kupuje sie w zestawie naprawczym zacisku.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 06 kwi 2012 18:04:28
przez brum
No jak się urwie to tak, ale jak się odkręci tylko nie chce wyjść, to uciąć śrubę na gumie i nowy zacisk.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 06 kwi 2012 19:20:48
przez bloodsuckin
Do tych śrub najlepiej nadaje się smar miedziowy, inne smary się tam zapieką i śruby prowadzące się zrywają, miałem podobny problem, rozwiązanie było albo rozwiercić jarzmo od 2giej strony, wybić śrubę i zaślepić otwór, albo poczekać aż "Rusek" przyjdzie do pracy i usunie ukręconą śrubę swoim magicznym jednozębnym frezem (jakkolwiek to brzmi :D )
W każdym razie jak przesadzisz ze smarem to zużyje Ci się tylko 1 klocek, a śruby możesz już nie wyjąć. Niektórzy radzą też przesmarować blaszki prowadzące klocki.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 22 maja 2012 23:06:43
przez yuby194
Witam,
dołączę się do tematu...

pociekł mi zacisk hamulcowy, rozebrałem, wyczyściłem, wyszlifowałem syfy na tłoczku, wymieniłem usczelniacze i .... pozostał mi jeden element z zestawu naprawczego.
Jest to mała gumowa tulejka długości ok. 7-8 mm i średnicy z 5 mm pokazana na poniższych zdjęciach,

Czy może ktoś wie, gdzie się ją montuje????

Obrazek Obrazek

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 23 maja 2012 13:10:32
przez sylwian70
w niektórych zestawach naprawczych są śruby prowadnic i jedna śruba na końcu ma wyfrezowany rowek na tą gumową tulejkę.U mnie we frocie A rocznik 95-98 nie ma tego rowka w B też chyba nie ma- może w starszym modelu frotki A do 95 roku. W oryginalnej śrubie prowadnicy nie ma tego rowka jest tylko w zamienniku w zestawach naprawczych, A co za zadanie ona spełnia?domyślam się że jako amortyzator ustalający osiowość prowadnicy.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 23 maja 2012 21:33:29
przez kolasz
ja mam pytanie czy pasuje jakiś inny zacisk do tylu żeby ręczny był na klocek a nie na szczeki ?

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 30 maja 2012 20:32:08
przez Pawel
kolasz napisał(a):ja mam pytanie czy pasuje jakiś inny zacisk do tylu żeby ręczny był na klocek a nie na szczeki ?

Dołączę się do pytania... Krew mnie zalewa z tym ręcznym, co chwila jak nie zawalone syfem to się zaciera z byle powodu... Jeżeli klocki hamulcowe pasują od Sigmy to może i zaciski by się nadały... :niewiem: Postaram się skontaktować z kolegą, który zjeździł dwie Sigmy, on powinien coś podpowiedzieć...

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 31 maja 2012 07:58:54
przez jrzeuski
Mnie to się ręczny notorycznie kończy przez wycieki oleju z półosi. Rozbiorę bęben, wyczyszczę, złożę i działa w porywach jeden dzień :wsciekly: Wyczytałem, że uszczelniacz na półosi jest tylko w wersji z ABS (czyli nie mojej). W pozostałych uszczelnienie jest tylko w łożysku, ale u mnie ono już nie trzyma dobrze (w obu kołach). Wydaje mi się, że w pochwie mostu jest dość miejsca na uszczelniacz. Tylko muszę wyczaić rozmiary, kupić i spróbować. Ale gdybym zdobył zacisk, żeby ręczny był na klocki, to wyciekami w ogóle bym się nie przejmował tylko dolewał olej do mostu. Także trzymam kciuki za ten projekt :D

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 01 cze 2012 08:51:45
przez Pawel
Gdzie Ty to wyczytałeś... Uszczelniacz musi/powinien być niezależnie czy z abs'em czy bez... :shock:

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 01 cze 2012 14:47:19
przez sylwian70
Pawel napisał(a):Gdzie Ty to wyczytałeś... Uszczelniacz musi/powinien być niezależnie czy z abs'em czy bez... :shock:

uszczelniacz jest tylko w frocie A z ABS w pozostałych nie ma jest tylko ten zespolony w łożysku ale wydaje mi się że w frocie A rocznik 95-98 można go zamontować trzeba tylko założyć dodatkowy pierścień ten skurczowy co trzyma łożysko tak aby zimering na niego wlazł(średnica wewnętrzna) W frocie A z ABS pierścień skurczowy jest dłuższy bo dodatkowo ma wyfrezowane ząbki koronki do ABS a w frocie bez ABS ten pierścień jest wąski dlatego zimer nie ma jak na niego dopasować i ma inne wymiary zewnętrzne od tego co w frotce z abs.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 01 cze 2012 19:04:52
przez Pawel
...a nie mogli inaczej.... Po co te wszystkie komplikacje... :niewiem:

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 02 cze 2012 07:25:33
przez Ikis
mogli ale serwisy nie miały by z czego żyć. Wystarczyła by nieco zmieniona pochwa ;) koszt produkcji nie uległby wcale zwiększeniu a w przyapdku samochodu terenowego naprawialność powinna być tak prosta by każdy "kowal" dał sobie z tym radę. a tu: łożyska i uszczelniacze "calowe".
By nie było że nie na temat. Gdyby temat uszczelnienia wyszeł nieco wcześniej sprawdził bym jaki możnaby stosować między rurą mostu a pierścieniem ustalającym łożysko półosi. W moim moście są dwa rodzaje łożysk na 1 półosi oryginał z własnymi uszczelnieniami i 2 węższe z simmerem w pierścieniu dystansującym.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 31 mar 2013 18:19:13
przez adek
Witam
Znowu miałem trudności z odkręceniem zacisku,śruba sie zapiekła, odkrecałem przez rurę :wsciekly: , czemu to się tak szybko zapieka,znajomy twierdzi że powinno się zmarować specjalnym środkiem nie smarem

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 31 mar 2013 18:46:41
przez brum
lub smarem miedzianym.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 31 mar 2013 18:53:21
przez Łukasz102
Zapiekła się od temperatury.Do hamulców są specjalne smary,nie są drogie za to są temperaturo odporne tubka wielkości pasty do zębów kosztuje ok 20 zł.Ja hamulce rozbieram przynajmniej 2 razy w roku i czyszcze skrobie smaruje i składam na nowo i nie mam problemów.

Re: Zacisk hamulcowy tylnego koła

PostNapisane: 01 kwi 2013 11:07:36
przez lala m
witam!też miałem zawsze problemy z linką od ręcznego więc zakupiłem hydrauliczny ręczny i będę montował jak się zrobi cieplej.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ca ... 25bcd.html
zobaczymy jak mi to wyjdzie. :niewiem: