Witamy !



[A] długość przewodu hamulcowego

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez jrzeuski » 13 cze 2011 09:59:51

Przewody wymienione. To był horror :!: po kilka godzin odkręcania na jedną śrubę z użyciem wszelkich dostępnych narzędzi z palnikiem włącznie, nigdy więcej :stop: Na szczęście przewody na moście są jeszcze w dobrym stanie, bo weekendu (i cierpliwości) starczyło tylko na wymianę tych idących do korektora i z korektora na most.

Ale poległem na odpowietrzeniu hamulców. Niby prosta operacja, ale pedał wciąż miękki, wymaga pompowania i opada po przytrzymaniu. Czyżby pompa padła? Ale żeby tak nagle przy okazji wymiany przewodów :?: Przedtem było OK nawet jak już kontrolka się paliła, że płynu w zbiorniczku już nie ma. Jeszcze powalczę z odpowietrzaniem, przeleję z litr płynu i może się poprawi :4lk: A jak nie to rozbieram pompę. Ktoś wie jaki zestaw naprawczy pasuje do krótkiej pompy? Ten sam co do długiej?

PS. Czy trzeba odpowietrzać korektor? Odpowietrznik na nim jest nie do odkręcenia (pozostało jedynie uciąć, rozwiercić i nagwintować z powrotem), ale skoro wyjście na most jest powyżej odpowietrznika, to chyba można sobie darować odpowietrzanie w tym miejscu?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez brum » 13 cze 2011 14:35:30

Możliwe że przez nowy płyn pompa padła. Wg katalogu to uszczelniacze Autofren D1445. A co do kolektora to też powinno się go odpowietrzać. Oczywiście odpowietrza się od prawego tyłu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez jrzeuski » 13 cze 2011 14:56:58

brum napisał(a):Możliwe że przez nowy płyn pompa padła.
Tylko, że nowy płyn był parę razy dolewany, bo nie wiedziałem, gdzie się podziewa i układ cały czas trzymał ciśnienie. Parę razy płyn wylał mi się przez nieszczelny korek (dziurawa uszczelka) na przechyłach w terenie a ostatnio przez dziurę w przewodach (po tym w końcu odkryłem w którym miejscu).
Wg katalogu to uszczelniacze Autofren D1445.
:beer:
A co do kolektora to też powinno się go odpowietrzać.
Czyli mam go znowu wyciągać z auta na stół, żeby wymienić odpowietrznik? :wsciekly:
Oczywiście odpowietrza się od prawego tyłu.
Oczywiście lewy tył jest dalej od pompy niż prawy... U mnie kolejność jest taka (według przebiegu przewodów): LT, PT, korektor, PP, LP, pompa.

PS. Czy pompę się jakoś odpowietrza, bo na początku przy pompowaniu leciały bąbelki do zbiorniczka. Teraz już tylko zasysa i zwraca płyn. Czy ten powrót płynu do zbiorniczka po puszczeniu pedału jest objawem padniętych uszczelek w pompie czy jej zapowietrzenia?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez Pawel » 13 cze 2011 20:08:01

Jacek, ale Ty masz krótką pompę, a do niej chyba nie ma uszczelniaczy :?: :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez jrzeuski » 14 cze 2011 09:08:56

Nawet mnie tak nie strasz :stop:

Wczoraj po powrocie z pracy sprawdziłem jak zachowuje się pedał i... jest twardszy :shock: Postanowiłem więc jeszcze powalczyć z odpowietrzeniem i przelać trochę płynu. Odkręciłem odpowietrznik w ostatnim kole i zacząłem pompować. Pedał robi się twardy i już tak nie wpada, czyli pompa raczej żyje, ale:
- wlewam żółty płyn a wylewa się zielony. Znaczy się jeszcze nie przelałem całego układu i gdzieś w wymienionych przewodach musi czaić się powietrze.
- po pompowaniu w zbiorniczku wyrównawczym znów były bąbelki
- próba odpowietrzenia grawitacyjnego (zostawiłem na noc odkręcony odpowietrznik) się nie powiodła, czyli gdzieś poduszka powietrzna blokuje. Podejrzewam przejście przewodów nad podporą skrzyni.

Dziś będzie kolejna walka i zamierzam przelać litr płynu. Musi się w końcu udać odpowietrzyć te hamulce!
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez jrzeuski » 15 cze 2011 08:24:30

Mam hamulce :1: :1: :1:

Z pomocą Marka wczorajsza walka okazała się wreszcie skuteczna. Ale lekko nie było. Przelanie przez układ ok. litra płynu z dwukrotnym odpowietrzeniem wszystkich kół po kolei doprowadziło jedynie do stanu, że pedał po napompowaniu twardniał i hamował, ale... tylko tylne koła :shock: Za to niezwykle skutecznie. Zimą dawałoby to wiele ciekawych wrażeń i spotkań 3-stopnia z okolicznymi rowami i innymi uczestnikami ruchu :mrgreen: Uznałem jednak, że w to nie wchodzę, ale z braku dalszych pomysłów zajęliśmy się Frotką Marka. Po skończeniu powróciliśmy z moją Frotką na kanał. Dokręcone zostały przewody hamulcowe przy wahaczu :? Wcześniej dokręciłem je na chama a teraz jeszcze kilka obrotów dało się zrobić? :shock: Po czym Marek namówił mnie na... zamianę podłączenia przewodów do korektora. Trochę się opierałem, bo wymieniałem je jeden po drugim właśnie po to, żeby ich nie pomylić przy podłączaniu. Z przodu to i tak niemożliwe ze względu na inny kształt i długość (nowy przewód wyginałem na wzór tego wyjętego z auta) ale z tyłu pomimo innego wygięcia końcówek da się je zamienić. Dałbym sobie coś uciąć, że nic tam nie pomyliłem, no ale skoro nie było innych pomysłów na powrót hamulców... Już przy odpowietrzaniu pierwszego z tylnych kół była znaczna poprawa twardości pedału a przednie koła odpowietrzyliśmy tylko pro-forma, żeby się upewnić, że powietrza już tam nie ma. Po wyjeździe z garażu hamulce jak żyleta :!: Wszystkie 4 koła natychmiast stają jak wryte. Dosłownie, bo droga gruntowa :D

Wnioski:
- nie wiem czy pomogła zamiana przewodów w korektorze, dokręcenie przewodów czy po prostu za krótko odpowietrzaliśmy przedtem :?
- nie trzeba odpowietrzać korektora (i tak nie dało się odkręcić odpowietrznika)
- mimo, że tylne lewe koło jest dalej od pompy, to więcej powietrza idzie z prawego tylnego. Czyli wskazówka, by od niego właśnie zacząć odpowietrzanie jest dobra. Przypuszczam, że przyczyną jest konfiguracja trójnika na tylnym moście: wyjście na prawe koło jest wyżej niż na lewe (trójnik jest zamontowany pod ukosem).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez krzysiek82 » 04 lip 2011 14:18:19

Michał napisał(a):Odpal silnik, zatrzymaj furę, naciśnij pedał do oporu i czekaj. Jak pedał
pomału (lub szybciej) opada do podłogi to najczęściej są przecieki między
sekcjami. W każdym razie do wymiany uszczelnienia pompy.


witaj, moja frotka A z 93 roku słabo hamuje, myślałem, że to puszcza jakiś przewód hamulcowy bo klocki, tarcze oraz szczeki jeszcze dobre. Twoja wypowiedź nieco mnie zmartwiła, jak sprawdzić czy to uszczelnienie pompy poszło? Z góry dzięki za odpowiedź.
krzysiek82
 

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez krzysiek82 » 04 lip 2011 14:24:22

ttoby napisał(a):1. najpierw spuscic z ukladu wszystko ... zrobic pompe


No właśnie, jak się zabrać za tą pompę? :( Nie wiem co i jak proszę o pomoc, to moje pierwsze auto terenowe.
krzysiek82
 

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez jrzeuski » 04 lip 2011 14:25:03

U mnie po wymianie przewodów też pedał powoli wpadał w podłogę a hamulce były symboliczne (podpompowanie pomagało tylko na chwilę). Też już myślałem, że pompę szlag trafił a się okazało, że hamulce były jeszcze zapowietrzone. Także nie trać jeszcze nadziei :)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Układ hamulckowy Frotka A 2.0 sport 93rok

Postprzez krzysiek82 » 06 lip 2011 14:02:54

Witajcie
Będę zabierał się za wymianę wszystkich przewodów hamulcowych i teraz pytanie, pod maską mam dwa zbiorniczki na płyn hamulcowy. Po co jest ten drugi?
Chciałem też kupić przewody hamulcowe, ale nie znam długości, jeśli ktoś dysponuje wiedzą na temat ich długości proszę o info. Zamówiłbym wtedy w sklepie odpowiednie długości i by mi je zarobili na miejscu. Jakiś przewód wyglądający na hamulcowy wchodzi w tylni most, a co z tym chodzi? Przepraszam z góry za głupie pytania ale to moja pierwsza terenówka. :D
krzysiek82
 

Re: Układ hamulckowy Frotka A 2.0 sport 93rok

Postprzez hirek_gda » 06 lip 2011 18:19:40

zbiorniczki są dwa, ale od hamulców jest tylko jeden ten większy
dokładnej długości co do centymetra to chyba nikt ci nie poda lepiej kupić trochę więcej i zarobić sobie samemu na miejscu
to co wchodzi w tylny most to nie przewód hamulcowy tylko odpowietrzenie (chyba że miałeś na myśli jakiś inny przewód ?)
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Układ hamulckowy Frotka A 2.0 sport 93rok

Postprzez krzysiek82 » 07 lip 2011 12:55:41

hirek_gda napisał(a):to co wchodzi w tylny most to nie przewód hamulcowy tylko odpowietrzenie (chyba że miałeś na myśli jakiś inny przewód ?)


hmm wchodzi w tylni most od góry. Jest sztywne i wyglądało jak przewód hamulcowy. Ciekawi mnie tylko po co biegną do tyłu aż 4 przewody hamulcowe?
Nie miałem jeszcze możliwości prześledzenia tych przewodów centymetr po centymetrze.
krzysiek82
 

Re: Układ hamulckowy Frotka A 2.0 sport 93rok

Postprzez jrzeuski » 07 lip 2011 13:04:17

krzysiek82 napisał(a):hmm wchodzi w tylni most od góry. Jest sztywne i wyglądało jak przewód hamulcowy.

Zdejmij dekiel mostu, to zobaczysz, że to nie jest w środku do czegoś podłączone ;-) Sztywne być nie powinno, bo inaczej się złamie. Jeżeli nikt tam nic nie kombinował to ten wężyk kończy się "grzybkiem" tuż przy podłodze karoserii.
Ciekawi mnie tylko po co biegną do tyłu aż 4 przewody hamulcowe?
A masz ABS? W wersji bez ABS idą tylko 2. Przewody biegnące po ramie kończą się na korektorze siły hamowania tylnej osi.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Układ hamulckowy Frotka A 2.0 sport 93rok

Postprzez krzysiek82 » 07 lip 2011 21:39:39

jrzeuski napisał(a):Zdejmij dekiel mostu, to zobaczysz, że to nie jest w środku do czegoś podłączone ;-)


trzeba będzie tak zrobić, dzięki za sugestię.


jrzeuski napisał(a):A masz ABS? W wersji bez ABS idą tylko 2. Przewody biegnące po ramie kończą się na korektorze siły hamowania tylnej osi.


nie mam ABS a przewody są 4 dwa idą do korektora z tego co na szybko sprawdzałem a reszta dalej.
krzysiek82
 

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez brum » 13 lip 2011 18:51:33

szybkie pytanie. Jak powinny być podłączone przewody które idą od przodu do tyłu? Czy ten wkręcony od przodu(patrząc od przodu auta) powinien wchodzić w trójnik z tyłu od góry? Bo podłączyłem tak jak było ale nie mogę odpowietrzyć...a auto na pt potrzebne..
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: WYMIANA PRZEWODÓW

Postprzez jrzeuski » 13 lip 2011 23:26:39

Nie gra roli. Ja zamieniałem, bo nie mogłem odpowietrzyć, ale nic to nie zmieniło. Mimo, że byłem pewien, że dobrze podłączyłem, bo sobie oznaczyłem zanim ciachnąłem rurki a do tego wymieniałem po kolei a nie razem. Także pompuj, duuużo pompuj :mrgreen: i pamiętaj, żeby dolewać płyn albo robota od początku 8-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Układ hamulckowy Frotka A 2.0 sport 93rok

Postprzez damianEK691965 » 16 paź 2011 21:26:31

jrzeuski napisał(a):A masz ABS? W wersji bez ABS idą tylko 2. Przewody biegnące po ramie kończą się na korektorze siły hamowania tylnej osi.


nie mam ABS a przewody są 4 dwa idą do korektora z tego co na szybko sprawdzałem a reszta dalej.[/quote]

do hamulców są dwa przewody które idą do korektora :D dwa następne to raczej paliwowe jak dalej idą popatrz dokładnie 8-)
Co do samego korektora to ostatnio z Danielem jego frore dłubaliśmy bo mu rureczka pękła a jak wiemy on ma lifta więc padła koncepcja :shock: wywalić korektor siły hamowania efekt jedna rurka do tyłu hamowanie 50/50 przód i tył :D układ hamulcowy prosty jak konstrukcja cepa :gears:
ale swoją zasługę oczywiście miały w tym również rurki które nie chciały się odkręcić a jak już się udało to oczywiście razem z gwintem :dupa: efekt oczywisty wszystko nowe z wyjątkiem rurek na moście z tyłu które jeszcze całkiem nieźle się trzymają :razz:
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] długość przewodu hamulcowego

Postprzez nesfor » 27 sty 2014 12:55:08

hej, a ajki gruby ten przewod ? 7- ka czy wiekszy mneijszy ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do Układ hamulcowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron