Witamy !



[A] nie spada ciśnienie w układzie

[A] nie spada ciśnienie w układzie

Postprzez Łysyfrota » 11 paź 2013 19:06:14

Czy ktoś z Was miał taką przypadłość? po wciśnięciu pedała hamulca powoli spada ciśnienie z układu. Z początku myślałem,że trzyma na prowadnicach jedno koło ale okazało się,że oba koła są nagrzane. Zapowietrzyłem celowo układ - pedał wchodzi do podłogi. Po 3,4 naciśnięciach pedał bierze na samej górze i trzyma koła. Zdechła sekcja?Czyżby coś na sekcji się działo?
Łysyfrota
 

Re: [a] nie spada ciśnienie w układzie

Postprzez RudeBoy » 11 paź 2013 19:21:14

Przód czy tył?

Jeżeli przód to raczej pompa. Jeżeli tył to bardzo prawdopodobny zmurszały wewnątrz elastyczny przewód buda - most.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [a] nie spada ciśnienie w układzie

Postprzez JJKILLER » 12 paź 2013 01:08:51

zdejmij tylne koła, zdejmij bębny i sprawdź czy nie zrobiła się na rantach "warga" - taka nie wytarta przez szczęki hamulcowe część bębna. Jeśli się zrobiła to diaxa w garść i zeszlifować ją na równo (a nawet trochę bardziej) z tą bieżnią, po której trą szczęki. Po tylu latach nasze samonapinacze dawno poumierały więc sam doreguluj samonapinacz trybikiem, tak aby szczęki leciutko dotykały do bieżni. Niestety to zabawa prób i błędów, podkręcaj i przymierzaj bęben, aż będzie minimalne tarcie przy obracaniu. Takie tarcie ułoży się po kilkunastu hamowaniach na trasie i nic nie będzie tarło. Potem wszystko odpowietrz porządnie w kolejności LT PT LP PP. Jak nie pomoże to kup kpl. regeneracyjny do pompy (firma AUTOFREN) i zregeneruj pompę hamulcową bo płyn ucieka między sekcjami tłoczka. U mnie było identycznie jak u Ciebie, po powyższych zabiegach asfalt się przede mną marszczy jak ebnę po heblach...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

Postprzez Łysyfrota » 12 paź 2013 09:04:58

RudeBoy napisał(a):Przód czy tył?


Koła przednie

JJKILLER napisał(a):Potem wszystko odpowietrz porządnie w kolejności LT PT LP PP. Jak nie pomoże to kup kpl. regeneracyjny do pompy (firma AUTOFREN) i zregeneruj pompę hamulcową bo płyn ucieka między sekcjami tłoczka. U mnie było identycznie jak u Ciebie, po powyższych zabiegach asfalt się przede mną marszczy jak ebnę po heblach...


Myślę, że sam tył to wcale mi nie hamuje bo jak teraz jest mokro to po wciśnięciu hebla lecę jak na łyżwach. Co do kolejności odpowietrzania- nie jest to PT LT PP LP?? Wydaje mi się, że ogólna zasada co do długości układu tj od najdłuższego do najkrótszego. Czytałem kilka wątków odnośnie hamulców i doczytałem się, że są dwa rodzaje pomp- krótka i długa. Podobno dla pompy krótkiej nie ma zestawu regeneracyjnego. Ma ktoś może indeks AUTOFRENA? Zna ktoś średnicę tłoczków pompy? Myślałem o tym żeby zaadaptować inną pompę, bardziej wydajną ale patrząc na średnicę tarcz nie wiem czy ma to jakiś głębszy sens.
Łysyfrota
 

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

Postprzez JJKILLER » 12 paź 2013 09:32:53

Łysyfrota napisał(a):...Co do kolejności odpowietrzania- nie jest to PT LT PP LP?? Wydaje mi się, że ogólna zasada co do długości układu tj od najdłuższego do najkrótszego...
...są dwa rodzaje pomp- krótka i długa. Podobno dla pompy krótkiej nie ma zestawu regeneracyjnego.
Ma ktoś może indeks AUTOFRENA? ...

Kolejność jest LT PT PP LP (pomyliłem z przodu) jak zaglądniesz sobie pod bagażnik to zobaczysz dlaczego najpierw LT. Przewód z pompy idzie nad tylne prawe koło i tam z korektora jest długi przewód do LT i krótki do PT.
Pompy są dwa rodzaje, tak jak piszesz, w naszych są długie - regenerowalne, krótkie - nie.
Podam Ci nr. tego zestawu po południu, bo mam jeszcze gdzieś pudełko.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

Postprzez Łysyfrota » 12 paź 2013 12:04:51

będę bardzo wdzięczny:)
Łysyfrota
 

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

Postprzez JJKILLER » 13 paź 2013 19:20:00

Sorki że dopiero teraz, ale miałem trochę zapier... i wyleciało mi z głowy.
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej AUTOFREN D1445
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] nie spada ciśnienie w układzie

Postprzez Łysyfrota » 20 sty 2014 17:13:22

z braku czasu forum odpuściłem- problem rozwiązany. Po zlaniu DOT4 i wlaniu DOT3 wszystko hula wyśmienicie.
Łysyfrota
 


Powrót do Układ hamulcowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron