Witamy !



[B] Hamulce na badaniu technicznym

[B] Hamulce na badaniu technicznym

Postprzez remik44992 » 08 kwi 2011 17:23:08

Witam,

Niedawno byłem swoją Frotką na dorocznym badaniu technicznym (pierwszym od czasu zakupu) zatem chciałem wydusić jak najwięcej od diagnosty i zrobiłem szkic z wartościami siły hamowania [N] na poszczególnych kołach (ham. zasadniczy - kolor niebieski; ham. ręczny - kolor czerwony). Procenty to stan amortyzatorów.
Obrazek

Przy przednich hamulcach, po depnięciu pedału do oporu Frota wyskoczyła z rolek przy tych wartościach. Przy badaniu tyłu, depnąłem do oporu, Frota nie chciała wyskoczyć zatem diagnosta zatrzymał rolki i zapisał wartości. Ręczny tak samo. Diagnosta stwierdził, że tył do poprawki - stanęły tłoczki. Sugerowałem, że skoro tył nie był dociążony, mają prawo być mniejsze wartości, ale diagnosta stwierdził, że to i tak nie ma znaczenia. No i na ręcznym zbyt duża różnica. Na szczęście pieczątkę mi wbił. Poziom płynu hamulcowego w normie.

Co sądzicie, jakie wnioski? Diagnosta miał rację z tym tyłem? Jak te wartości wyglądają u Was?

pozdrawiam,
remik44992
remik44992
 

Re: Hamulce po badaniu technicznym

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2011 19:39:05

Ręczny sobie wyregulujesz pokrętłami w bębnach, żeby brał równo. Zasadniczy na tyle podciągnij regulacją korektora. Skoro diagnosta się czepia, to rób to u niego w kanale na rolkach, bo metodą kolejnych prób w domu tylko sporo się najeździsz w te i nazad.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hamulce po badaniu technicznym

Postprzez remik44992 » 08 kwi 2011 21:02:56

Dzięki. Chciałem Żonę do bagażnika zaprosić, żeby korektor zadziałał, ale diagnosta był uparty i twierdził, że on wie lepiej jak działa korektor ;) Jak skończą się wichury to zabiorę się za tył czyli regulacja szczęk w tarczobębnie (wyrównanie ręcznego na L/P) + regulacja korektora i na koniec jeszcze sobie śrubę ściągnę przy dźwigni ręcznego, bo późno bierze trochę. Przy okazji obadam sobie jak tam stan tłoczków i okładzin na tarczach. A na następny przegląd trzeba będzie pomyśleć o jakimś balaście na pakę ;)

pozdrawiam,
remik44992
remik44992
 

Re: Hamulce po badaniu technicznym

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2011 21:06:36

remik44992 napisał(a): A na następny przegląd trzeba będzie pomyśleć o jakimś balaście na pakę ;)
Naładuj płyt chodnikowych albo cegieł i powiedz, że wpadłeś po przegląd przejazdem z hurtowni budowlanej :idea:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hamulce po badaniu technicznym

Postprzez konik » 08 kwi 2011 23:23:15

Wymieniałem most i przy okazji sprawdzałem działanie korektora, według moich obserwacji, osłabia on działanie tylnych hamulców dopiero przy sporo uniesionym tyle.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Hamulce po badaniu technicznym

Postprzez Lechu » 09 kwi 2011 09:08:11

Przy badaniu tyłu przód nigdzie się nie ruszy przy sprawnym przednim hamulcu bo wciskając pedał hamulca blokujesz przód,a przy badaniu przodu przy niesprwanym tyle auto wyskakuje z rolek i tak samo przy sprawnym ręcznym bo wtedy nie wciskasz hamulców zasadniczych.
no...
Lechu
 

Re: Hamulce po badaniu technicznym

Postprzez lysy » 09 kwi 2011 09:41:51

remik44992 napisał(a):Witam,

Niedawno byłem swoją Frotką na dorocznym badaniu technicznym (pierwszym od czasu zakupu) zatem chciałem wydusić jak najwięcej od diagnosty i zrobiłem szkic z wartościami siły hamowania [N] na poszczególnych kołach (ham. zasadniczy - kolor niebieski; ham. ręczny - kolor czerwony). Procenty to stan amortyzatorów.
Obrazek
pozdrawiam,
remik44992


Sugeruje sprawdzic hamulce a napewno wymien amortyzatory bo ju ich nie ma (podane wartosci), jesli masz abs to nie dziala prawidlowo
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Hamulce po badaniu technicznym

Postprzez Lechu » 09 kwi 2011 11:05:36

a poczym stwierdziłeś że abs nieprawidlowo działa :shock: rolki hamulcowe mają dwie prędkości napędzania kół i zazwyczaj sa ustawione na tą wolniejszą gdzie abs niezałapie nawet
Lechu
 

Re: Hamulce po badaniu technicznym

Postprzez lysy » 09 kwi 2011 15:41:43

Lechu napisał(a):a poczym stwierdziłeś że abs nieprawidlowo działa :shock: rolki hamulcowe mają dwie prędkości napędzania kół i zazwyczaj sa ustawione na tą wolniejszą gdzie abs niezałapie nawet


sprawnosc amortyzatorow a dzialanie abs-u ida ze soba w parze. sprawdz zawieszenie bo moze to tulejki na wachaczach a nie same amortzatory
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/amortyzatory.htmlbadanie metda EUSAMA
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004


Powrót do Układ hamulcowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron