Witamy !



[A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez sebastian » 29 paź 2011 17:20:48

Panowie najprostszy sprawdzian dla niedowiarków od czego jest ta regulacja śrubowa na przekładni kierowniczej Frontera A - to w dwie osoby jeden trzyma kierownice na max skręconą (oczywiście przy zapalonym silniku) a drugi w tym czasie wkręca śrubę z popuszczoną przeciwnakrętką i usłyszycie jak pompa zaczyna wyć i zobaczycie co się dzieje z wężami w miarę dokręcania śruby jak się zaczynają trząść węże wysokiego ciśnienia a w miarę popuszczania jak cichnie pompa a jak za mocno popuścicie to nie macie wspomagania kierownicy - i proste koniec tematu to jest zwykły zawór przelewowy - sorry ale nie chce mi się już więcej na ten prosty temat rozwodzić - widzę że szkoda czasu .
Powodzenia w eksploatacji swoich pojazdów.
sebastian
 

Regulacja przekładni kierowniczej

Postprzez emil1906 » 06 maja 2012 15:24:24

Czy we Fronterze 2.3 jest możliwość regulacji luzu na przekładni?
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Regulacja przekładni kierowniczej

Postprzez brum » 06 maja 2012 19:56:17

wystarczy poszukać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez michal1420 » 02 lip 2012 18:13:11

zażarta dyskusja na temat feralnej srubki... dokręciłem, luz znacznie mniejszy praktycznie nie ma wogole, dziwnie się jezdzi bo rok czasu jezdziłem i sie przyzwyczaiłem ze mam luz na kierownicy. dokręcone-potwierdzam działa ta metoda. A co do teori o padnieciu pompy itp to wypowiem sie za jakis czas czy prawda czy bujda : )




edit:
no i mija jakis czas i luz ten co pozostał doprowadza do tego ze powyzej 80/100 na godzine ciezko jest utrzymac auto na swoim pasie, staje sie to juz niebezpieczne jak mnie wybilo na koleinach ze miałem smierc w oczach juz, no i namierzam juz nową przekladnie ale zmartwiła mnie opinia ze szczesciem bedzie znalezc uzywke bez tego luzu, no i tak sie zastanawiam czy jest sens wobec tego, srube dokreciłem juz chyba na maks i dalej jest ten luz i o tyle gorszy ze nie ma łagodnego przejscia "z luzu" az załapie, tylko gwałtowne i nie bardzo idzie wczuc sie w to tak jak było przed dokrecaniem tej sruby na przekladni, i moje pytanie jest takie czy ktos dlubał w tej przekładni i orientuje sie co tam sie zuzywa zeby ewentualnie zregenerowac dorobic wymienic jakis element zeby nie było tego luzu? bo jak mam kupic uzywke w ktorej itak bede sie meczył z tą za...raną srubka to sie zastanawiam czy jest sens
Avatar użytkownika
michal1420
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 76
Obrazki: 3
Dołączył(a): 25 sty 2011 22:47:18
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez gpanasiuk » 07 sie 2012 18:17:42

michal1420 napisał(a):edit:
no i mija jakis czas i luz ten co pozostał doprowadza do tego ze powyzej 80/100 na godzine ciezko jest utrzymac auto na swoim pasie, staje sie to juz niebezpieczne jak mnie wybilo na koleinach ze miałem smierc w oczach juz, no i namierzam juz nową przekladnie ale zmartwiła mnie opinia ze szczesciem bedzie znalezc uzywke bez tego luzu, no i tak sie zastanawiam czy jest sens wobec tego, srube dokreciłem juz chyba na maks i dalej jest ten luz i o tyle gorszy ze nie ma łagodnego przejscia "z luzu" az załapie, tylko gwałtowne i nie bardzo idzie wczuc sie w to tak jak było przed dokrecaniem tej sruby na przekladni, i moje pytanie jest takie czy ktos dlubał w tej przekładni i orientuje sie co tam sie zuzywa zeby ewentualnie zregenerowac dorobic wymienic jakis element zeby nie było tego luzu? bo jak mam kupic uzywke w ktorej itak bede sie meczył z tą za...raną srubka to sie zastanawiam czy jest sens


Jak już przekładnia złapie luz to regulacja pomoże na krótki czas i dalej jest to samo a nawet gorzej. Pomoże jedynie wymiana, bo koszty regeneracji ok. 500 zł.
Co do używki to mogę Ci dać namiar na człowieka z Łukowa który sprowadza rozbitki w wersji europejskiej i rozbiera na części. Od niego kupowałem przekładnię.
Swoją wymieniłem na wiosnę i póki co jeszcze nie regulowałem.

Jeszcze jedna uwaga co do regulacji. Luz kasujemy na wyprostowanych kołach, gdyż tam on będzie najmniejszy (konstrukcja przekładni). Na skręconych jak się luz kasuje to można zablokować przekładnię no i przy odpuszczeniu kierownicy efekt będzie być może taki, jak opisany niżej przez @sebastiana.
Próbowałem tego na wyjętej przekładni i tak faktycznie się działo na środku jak nie było luzu to przy maksymalnie skręconym się pojawiał, jak ten skasowałem to nie dałem rady przekręcić na drugą stronę, bo zwyczajnie się blokowała.
gpanasiuk
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez JJKILLER » 08 sie 2012 00:13:12

gpanasiuk napisał(a):...Jak już przekładnia złapie luz to regulacja pomoże na krótki czas i dalej jest to samo a nawet gorzej. Pomoże jedynie wymiana, bo koszty regeneracji ok. 500 zł...

Ja wyregulowałem tą sporną śrubką ponad 3 lata temu i jest do dziś ok :roll:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Nix2 » 09 lis 2014 13:45:32

Sorki za odkopanie tematu sprzed dwóch lat, ale sprawy przekładni i jej luzu/regulacji są ważne i pewnie dotyczą
większości Frotek, które mają już swoje lata i spore przebiegi...

To jak jest z tą śrubką naprawdę ? Czy jest dostęp do jakiegoś manuala o tej regulacji ?
pzdr Nix
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez brum » 09 lis 2014 13:48:47

A po co? Odkręcasz nakrętkę, wkręcasz śrubokrętem śrubę i dokręcasz nakrętkę i tyle.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Nix2 » 09 lis 2014 13:56:26

Bo widzę sporne=przeciwstawne poglądy, ale zwyczajnie - lubię "wiedzieć " :D
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez brum » 09 lis 2014 15:29:57

To że ktos tu pisał żeby tak nie robić bo nie to niech jemu tak zostanie.
Jak to zrobisz to luz się skasuje całkiem lub trochę zostanie. Jednak po iluś tam km może nawet kilku tysiącach luz znowu się pojawi.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Nix2 » 09 lis 2014 22:36:04

Nie, no ja (na razie przynajmniej) nie mam luzu, ale myślałem że jest jakieś powiedzmy ustalone "stanowisko" w sprawie tej "magicznej" śruby...
Czy Haynes nic nie pisze o tym ?
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez brum » 09 lis 2014 22:38:03

A co ma pisać?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Nix2 » 09 lis 2014 22:44:28

CZYM jest ta regulacja.
Czy regulacją luzu - wtedy jest to mechaniczna regulacja ( dosunięcie do siebie kół zębatych)
Czy regulacja ciśnienia zaworka czy ukladu itp.

PS. W mojej starej Astrze F ( bez wspomagania) która ma klasyczną maglownice=listwę zebatą w przekładni jest jakby analogiczna śruba też blokowana dużo większą nakrętką i ta służy do fizycznego kasowania luzu ( w pewnych granicach) czyli przysuwania listwy zębatej do zębatki czy też zębnika. Ja tu widzę pewną analogię, no ale przekładnia kątowa w Frocie jest
technologicznie może taka sama zaawansowana, ale jednak konstrukcyjnie inna.
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez brum » 09 lis 2014 22:47:17

Mechaniczna.

przekładnia kątowa jest trochę inna niż listwowa.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Nix2 » 09 lis 2014 22:51:41

Ok, jak mechaniczna to w przypadku luzu można i trzeba podkręcić, pewnie tylko robi się kolejne próby co 1/4 obrotu dla bezpieczeństwa...
To nie drążę dalej tematu, to mi wystarczy. :o
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez damianEK691965 » 07 gru 2014 21:24:17

tak Sobie czytam i wszyscy kasują luz na przekładni a nikt nie pisze o podporze drązków kierowniczych która też lubi sobie paść i daje podobne objawy ..
ale oczywiście wszyscy o tym wiedzą :-)
Co do przekładni ja raz przez 5 lat kasowałem ten luz..
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Nix2 » 08 gru 2014 10:05:24

I z jakim skutkiem ? Pozytywnym?
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez damianEK691965 » 08 gru 2014 12:46:51

Nix2 napisał(a):I z jakim skutkiem ? Pozytywnym?

Oczywiście ze pozytywnym . Trzeba tylko z "czuciem" dokrecac
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez klejnus » 08 gru 2014 23:22:20

Potwierdzam również. Nic nie zepsujesz przy tej regulacji. Jak za mocno dokręcisz to będzie ciężko kierownica chodzić wtedy lekko popuścisz i będzie git.
klejnus
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 30
Dołączył(a): 09 lut 2014 22:46:09
Lokalizacja: Nowa Wieś Ujska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Nix2 » 09 gru 2014 09:38:56

Rozumiem że dokręcasz "z wyczuciem" ale ile to jest zwykle ??? Tak z 1/8 do 1/4 obrotu zwykle ? Mam już mały luzik, naprawdę mały ale jest, nie macałem gdzie, a może
luzu jest po troszku na każdym elemencie, także na przekładni.
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość