Strona 1 z 2

[A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 24 paź 2013 15:02:39
przez Stabros
Co sądzicie o tym zestawie zawieszenia? Czy ktoś to może ma?
http://www.janpol4x4.pl/ironman-opel-frontera-(95-99)-lift-2
Czy to wsio aby podnieść auto 2" czy będzie trzeba coś jeszcze dokupić/doropić?

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

PostNapisane: 25 paź 2013 17:21:27
przez lala m
miałem takie amory tyle że na sprężynach z pospringa i oryginalnych drążkach,nawet fajnie się to sprawowało :>:,jedynie korektor siły hamowania z tyłu musisz sobie ustawić(jeżeli takowy jeszcze posiadasz)

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

PostNapisane: 22 lis 2013 22:27:53
przez Stabros
Moi drodzy. Pozwolę sobie podnieść temat ponownie gdyż trochę mało odpowiedzi dostałem.
Czy jeśli chcę podnieść auto o 2" wystarczy wystarczy tylko wymienić amortyzatory, sprężyny i drążki a by wszystko było ok.
Czy może trzeba zrobić coś jeszcze np. jakieś obniżenie skrzyni albo coś przy układzie kierowniczym lub może coś innego.

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

PostNapisane: 23 lis 2013 22:09:15
przez lala m
przy longu nie musisz obniżać skrzyni,a z układem kierowniczym nic się takiego nie dzieje żebyś musiał ingerować.

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

PostNapisane: 24 lis 2013 13:51:38
przez Stabros
lala m napisał(a):przy longu nie musisz obniżać skrzyni,a z układem kierowniczym nic się takiego nie dzieje żebyś musiał ingerować.

Dzięki za info.
Zatem sprawa wyglądała by dobrze.
Wystarczy wymienić amortyzatory, sprężyny i drążki + robota i w 3 tyś. się zmieszczę.

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

PostNapisane: 24 lis 2013 14:01:43
przez ali
Stabros napisał(a):
lala m napisał(a):przy longu nie musisz obniżać skrzyni,a z układem kierowniczym nic się takiego nie dzieje żebyś musiał ingerować.

Dzięki za info.
Zatem sprawa wyglądała by dobrze.
Wystarczy wymienić amortyzatory, sprężyny i drążki + robota i w 3 tyś. się zmieszczę.


Drążków nie musisz zmieniać, wystarczy podkręcić te co masz

zawieszenie IRONMAN 2''

PostNapisane: 23 lis 2014 12:48:37
przez kucman22
Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z kolegów bawił się takim zestawem zawieszenia do frotki? Noszę się.z zamiarem podniesienia frotki juz na wiosnę ale nie wiem czy jeszcze jakieś przeróbki będę musiał zrobić.. Głównie.chodzi mi o przód. Tył mam na resorach wiec myślę że dużo przeróbek nie będzie. Narazie frotka stoi na standardowym Zawieszeniu. Pozdrawiam :D

-- Dodano 23 lis 2014 13:54:12 --

http://allegro.pl/ironman-amortyzatory- ... 56157.html

http://allegro.pl/ironman-resory-wzmocn ... 49361.html

Mówimy o takim zestawie... :D

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 23 lis 2014 23:08:01
przez bomba78
kucman22 napisał(a):Tył mam na resorach wiec myślę że dużo przeróbek nie będzie


klepiesz resory :) 350-500zł
zakładasz od dłuższe wieszali :) od bloda :)120zł
przed zakładasz dystanse i przekładasz sworzeń górny :) 50zł(jak sie nie myle) tez od bloda :)
i podkręcasz na drążkach kluczem 27 :) żeby wyrównać z tyłem :)
czas pracy 4-8 godzin w pojedynkę :) koszt 170zł :)
amorki mogą zostać seryjne :)) bo resor i tak ci nie pozwoli większego wykrzyrzu zrobić a fabryczny amorek na pograniczu maximum będzie pracował :))

Re: zawieszenie IRONMAN 2''

PostNapisane: 23 lis 2014 23:35:45
przez Stabros
kucman22 napisał(a):Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z kolegów bawił się takim zestawem zawieszenia do frotki?


Wymieniłem całe zawieszenie na IRONMAN-a i jestem super zadowolony. Auto podniosło się o jakieś 4-5" w stosunku do starego które było już siadnięte.
Z tego co widzę to nie wziąłeś pod uwagę drążków. Radzę także je wymienić. Podkręcanie starych może się udać ale może być też problem.
W sumie podniesienie auta o 2" nie wymusza innych czynności ale moim zdaniem powinieneś się liczyć z tym że może pojawić się konieczność wymiany uszczelniacza wałku ataku i to w obu gruszkach. Powodem będzie zmiana konta wału, która może powodować lekkie rozszczelnienie i wyciek oleju. Może tak być gdyż stary uszczelniacz ułożył się do starego konta i trzymał a potem będzie nagła zmiana a co stare to tak łatwo się nie dostosuje. Tak przynajmniej było u mnie ale jak pisałem auto podniosło się dość znacznie więc doszło do rozszczelnienia.

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 18 gru 2014 09:32:03
przez kucman22
bomba78 napisał(a):
kucman22 napisał(a):Tył mam na resorach wiec myślę że dużo przeróbek nie będzie


klepiesz resory :) 350-500zł
zakładasz od dłuższe wieszali :) od bloda :)120zł
przed zakładasz dystanse i przekładasz sworzeń górny :) 50zł(jak sie nie myle) tez od bloda :)
i podkręcasz na drążkach kluczem 27 :) żeby wyrównać z tyłem :)



Na jaka wysokość max da rade podkręcić przód frotki? Jestem zdecydowany na założenie wzmocnionych resorów piorowych ironman 2" + przód podkrecic na drążkach. :-)

Re: zawieszenie IRONMAN 2''

PostNapisane: 20 lis 2015 13:56:45
przez paulo83
Stabros napisał(a):
kucman22 napisał(a):Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z kolegów bawił się takim zestawem zawieszenia do frotki?


Wymieniłem całe zawieszenie na IRONMAN-a i jestem super zadowolony. Auto podniosło się o jakieś 4-5" w stosunku do starego które było już siadnięte.
Z tego co widzę to nie wziąłeś pod uwagę drążków. Radzę także je wymienić. Podkręcanie starych może się udać ale może być też problem.
W sumie podniesienie auta o 2" nie wymusza innych czynności ale moim zdaniem powinieneś się liczyć z tym że może pojawić się konieczność wymiany uszczelniacza wałku ataku i to w obu gruszkach. Powodem będzie zmiana konta wału, która może powodować lekkie rozszczelnienie i wyciek oleju. Może tak być gdyż stary uszczelniacz ułożył się do starego konta i trzymał a potem będzie nagła zmiana a co stare to tak łatwo się nie dostosuje. Tak przynajmniej było u mnie ale jak pisałem auto podniosło się dość znacznie więc doszło do rozszczelnienia.


Z opisu amortyzatorów i resorów IRONMAN wynika, że podnoszą od 0' do 2 ". Resory pewnie spowodują podniesienie się tyłu bo stare 22-letnie z pewnością siadnięte. Czy po wymianie całego zestawu - amortyzatory i resory muszę coś dodatkowo robić (regulacja drążków itp.)? Jak się sprawdza to zawieszenie i czy jest znaczna różnica w porównaniu do standardowego dostępnego za połowę ceny Ironman-a.
Chcę wymienić zawieszenie - nie koniecznie podnieść.

Re: zawieszenie IRONMAN 2''

PostNapisane: 14 sty 2016 12:22:43
przez kucman22
paulo83 napisał(a):
Stabros napisał(a):
kucman22 napisał(a):Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z kolegów bawił się takim zestawem zawieszenia do frotki?


Wymieniłem całe zawieszenie na IRONMAN-a i jestem super zadowolony. Auto podniosło się o jakieś 4-5" w stosunku do starego które było już siadnięte.
Z tego co widzę to nie wziąłeś pod uwagę drążków. Radzę także je wymienić. Podkręcanie starych może się udać ale może być też problem.
W sumie podniesienie auta o 2" nie wymusza innych czynności ale moim zdaniem powinieneś się liczyć z tym że może pojawić się konieczność wymiany uszczelniacza wałku ataku i to w obu gruszkach. Powodem będzie zmiana konta wału, która może powodować lekkie rozszczelnienie i wyciek oleju. Może tak być gdyż stary uszczelniacz ułożył się do starego konta i trzymał a potem będzie nagła zmiana a co stare to tak łatwo się nie dostosuje. Tak przynajmniej było u mnie ale jak pisałem auto podniosło się dość znacznie więc doszło do rozszczelnienia.


Z opisu amortyzatorów i resorów IRONMAN wynika, że podnoszą od 0' do 2 ". Resory pewnie spowodują podniesienie się tyłu bo stare 22-letnie z pewnością siadnięte. Czy po wymianie całego zestawu - amortyzatory i resory muszę coś dodatkowo robić (regulacja drążków itp.)? Jak się sprawdza to zawieszenie i czy jest znaczna różnica w porównaniu do standardowego dostępnego za połowę ceny Ironman-a.
Chcę wymienić zawieszenie - nie koniecznie podnieść.



oprócz wymiany bedziesz musiał podkrecic przod na drążkach po to zeby tył mniej wiecej stał rowno z tylem. szczerze moge Ci powiedziec ze uzywam jak narazie samych amorów IRONMANA (drążki skręte i resory zostały seryjne) i nie zauwazylem zeby byly jakos twardsze ale napewno sa o wiele wytrzymalsze niz seryjne amorki.

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 14 sty 2016 13:57:28
przez brum
Poczekaj jak zardzewieja :D

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 14 sty 2016 22:21:02
przez kucman22
brum napisał(a):Poczekaj jak zardzewieja :D



to sie kupi jakies inne :D

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 08 kwi 2016 05:25:31
przez riko
Witam,jestem na kupnie resorków. ma ktoś doświadczenie pomiędzy wersjami:

* +2" medium 0-300 kg HOLD004B
* +2" hd 300 kg HOLD004C

??

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 09 kwi 2016 23:09:43
przez Łukasz12502
riko napisał(a):Witam,jestem na kupnie resorków. ma ktoś doświadczenie pomiędzy wersjami:

* +2" medium 0-300 kg HOLD004B
* +2" hd 300 kg HOLD004C

??

I jak kupiłeś któreś z tych?jakie koszty?też mam zamiar resory wymienić bo dupa nisko ale zastanawiam się czy jest sens pakować taką kasę w 20paroletni samochód? :niewiem:

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 10 kwi 2016 06:26:08
przez riko
model b nalazłem w cenie 1080zł a c od 1190 do 1300. właśnie pytam o różnice w jeździe,oba sa +2' ale mają różną twardość. a mam zamiar kupić na dniach i w nast weekend jak pogoda pozwoli założyć.

ja decyduje sie na nowe, inne przek ok 20 lat swoje przeżyły a uważam że te 500-500zł więcej to znowu nie jakieś tam kosmiczne koszty a masz nowe a nie ćwierćwieczne

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 10 kwi 2016 09:08:56
przez brum
Jak nic nie będziesz woził to Medium powinny być ok. HD są do załadowanego auta i na pusto będzie twardo. Na Medium może być twardziej niż na tych co masz.

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 10 kwi 2016 11:47:22
przez riko
ciągam przyczepki za sobą do 1,3 T o właśnie w następnym roku mam zamiar stawiać domek,więc coś tam będę na pewno woził. do wieczora pomyślę, jutro zamawiam.

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

PostNapisane: 10 kwi 2016 18:54:07
przez Łukasz12502
riko napisał(a):model b nalazłem w cenie 1080zł a c od 1190 do 1300. właśnie pytam o różnice w jeździe,oba sa +2' ale mają różną twardość. a mam zamiar kupić na dniach i w nast weekend jak pogoda pozwoli założyć.

ja decyduje sie na nowe, inne przek ok 20 lat swoje przeżyły a uważam że te 500-500zł więcej to znowu nie jakieś tam kosmiczne koszty a masz nowe a nie ćwierćwieczne

tylko jeszcze do tej ceny musisz sobie doliczyć koszt tulei za ponad 200zł.
fakt co nowe to nowe też się zastanawiam czy nieodżałować i kupić nowych :rox: