Witamy !



[A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez tomsor » 06 lis 2010 23:22:23

jrzeuski napisał(a):
tomsor napisał(a):Witam,cieknie mi olej z przekładni kierowniczej,jest tam pewnie jakiś oring lub coś podobnego.Pytanie:jaki jest jego wymiar?któs wie?Frota 2.8 long,jakby to miało znaczenie.dzięki.

Rozprawiłeś się z tym? U mnie olej z przekładni cieknie od kiedy kupiłem Frotę czyli ponad 3 lata, ale zaczyna mnie to wkurzać, bo litr płynu nie wystarcza już na rok a mniej niż pół. Coraz bardziej mnie korci, żeby wydłubać przekładnię (jeszcze nie wiem jak), rozebrać (przydałaby się wiedza od kogoś kto to już robił) i co tam trzeba wymienić (coby zakupić zanim przekładnia będzie leżeć na stole w częściach, żebym nie musiał jej składać z powrotem, by mieć czym pojechać po części i potem drugi raz ta sama robota).

jeszcze nie,powody takie jak Twoje.Dolałem płynu i kontroluje jego stan
Avatar użytkownika
tomsor
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 144
Obrazki: 0
Dołączył(a): 02 sty 2009 23:16:02
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez JARASACKI » 01 mar 2011 19:39:50

http://img267.imageshack.us/img267/2968/ukkier.th.jpg tez mam tam luz wymiana całego czy regenacja?
JARASACKI
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 18 lut 2011 13:27:07
Lokalizacja: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez jrzeuski » 27 mar 2011 20:17:39

tomsor napisał(a):
jrzeuski napisał(a):
tomsor napisał(a):Witam,cieknie mi olej z przekładni kierowniczej,jest tam pewnie jakiś oring lub coś podobnego.Pytanie:jaki jest jego wymiar?któs wie?Frota 2.8 long,jakby to miało znaczenie.dzięki.

Rozprawiłeś się z tym? U mnie olej z przekładni cieknie od kiedy kupiłem Frotę czyli ponad 3 lata, ale zaczyna mnie to wkurzać, bo litr płynu nie wystarcza już na rok a mniej niż pół. Coraz bardziej mnie korci, żeby wydłubać przekładnię (jeszcze nie wiem jak), rozebrać (przydałaby się wiedza od kogoś kto to już robił) i co tam trzeba wymienić (coby zakupić zanim przekładnia będzie leżeć na stole w częściach, żebym nie musiał jej składać z powrotem, by mieć czym pojechać po części i potem drugi raz ta sama robota).

jeszcze nie,powody takie jak Twoje.Dolałem płynu i kontroluje jego stan
Przymierzam się do wyjęcia przekładni i zajrzenia do środka celem uszczelnienia. Robił to już ktoś i podpowie co i jak? Na razie to nawet nie wiem jak jest zamocowana, bo okrywa ją gruba warstwa błota z olejem. Trochę tego syfu usunąłem śrubokrętem i widać jakieś śruby, ale nie wiem czy wszystkie i dostęp do nich fatalny. Da się bez wyjmowania chłodnicy? Idzie mi też tam instalacja od klimy, która dodatkowo utrudnia zadanie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Arni » 28 mar 2011 10:41:43

Moją przekładnię wyciągnąłem bez problemu - chłodnica (przynajmniej w 2.0) nie przeszkadzała. Klimy nie mam. Tylko 4 szpilki co ja trzymają wykręcić, oddzielić od drążka kier. i trzeba troche pomanewrować żeby wyszła.
Arni
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez jrzeuski » 28 mar 2011 11:21:59

W 2.0 pod maską to można mieszkać a u mnie nie ma gdzie ręki wcisnąć :-|
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez sebastian » 29 paź 2011 09:13:26

Witam. Powiem Wam wszystkim regulującym niby magiczną śrubkę na przekładni kierowniczej i tym co tak radzą tak. Aż się płakać chce co wy tu za głupstwa wypisujecie .... ta śrubka z przeciwnakrętką to nic innego jak regulator zaworka przelewu przeciążeniowego przekładni kierowniczej hydraulicznej - wygląda to tak że wkręcając śrubę ściskacie sprężynę zaworka przelewowego i w rezultacie jak skręcicie na maxa kierownice i dłużej ją tak przytrzymacie w najlepszym przypadku Wam węże porozwala a może nawet uszkodzić pompę wspomagania - a Wy myślicie że kasujecie luzy przekładni - żenada widze same fahury od poprawiania fabryki.
sebastian
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez JJKILLER » 29 paź 2011 09:27:31

sebastian napisał(a):Witam. Powiem Wam wszystkim regulującym niby magiczną śrubkę na przekładni kierowniczej i tym co tak radzą tak. Aż się płakać chce co wy tu za głupstwa wypisujecie .... ta śrubka z przeciwnakrętką to nic innego jak regulator zaworka przelewu przeciążeniowego przekładni kierowniczej hydraulicznej - wygląda to tak że wkręcając śrubę ściskacie sprężynę zaworka przelewowego i w rezultacie jak skręcicie na maxa kierownice i dłużej ją tak przytrzymacie w najlepszym przypadku Wam węże porozwala a może nawet uszkodzić pompę wspomagania - a Wy myślicie że kasujecie luzy przekładni - żenada widze same fahury od poprawiania fabryki.

Po pierwsze koluniu, to innym tonem troszeczkę, bo nie rozmawiasz tu ze swoją małżonką i za taki ton to możesz z banem wylecieć.
Po drugie, gdybyś choć raz to ustrojstwo rozebrał do czyszczenia i regulacji to nie robiłbyś z siebie takiego idioty jakiego zrobiłeś.
Po trzecie, zapoznaj się serwisówką to nie będziesz robił z siebie takiego durnia.
Po czwarte, "żenada widze same fahury od poprawiania fabryki" to po ch...j tu wlazłeś skoro wiesz lepiej.




Po piąte, nie musisz mi odpisywać bo mam to w :dupa:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez sebastian » 29 paź 2011 09:40:21

Widze że kolega się bardzo unosi i wylicza swoje mądrości również ,niech i tak będzie lecz skoro radzicie użytkownikom frotek aby kręcili czymś to bądzcie pewni że to nie zagraża bezpieczeństwu użytkowania u mnie skończyło się rozwalenie węży wysokiego ciśnienia przez lekkie wkręcenie niby magicznej śrubki i powrót z błota bez wspomagania był katastrofalny.
sebastian
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez JJKILLER » 29 paź 2011 10:05:34

sebastian napisał(a):Widze że kolega się bardzo unosi i wylicza swoje mądrości również ,niech i tak będzie lecz skoro radzicie użytkownikom frotek aby kręcili czymś to bądzcie pewni że to nie zagraża bezpieczeństwu użytkowania u mnie skończyło się rozwalenie węży wysokiego ciśnienia przez lekkie wkręcenie niby magicznej śrubki i powrót z błota bez wspomagania był katastrofalny.

Po pierwsze, nie unoszę się tylko grzecznie odpisałem na twój przejaw arogancji, braku kultury i poszanowania innych...
Po drugie, jesteś póki co jedynym egzemplarzem, któremu się coś spier... i nie wiedząc na co (kogo?) zwalić wypisuje głupoty.
Po trzecie Panie inżynierze, wytłumacz mi czemu kilka lat temu miałem luz jak cholera, a po wyregulowaniu tą nieszczęsną śrubką, zamiast rozwalić mi przewody zminimalizował się luz (tak jak innym - zgodnie z serwisówką) :shock:
Po czwarte, to nie My radzimy regulować tą "magiczną śrubką" tylko producent.

Jak skończysz gimnazjum, nauczysz się czytać, i nauczysz się kultury to daj znać, wtedy porozmawiamy...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez sebastian » 29 paź 2011 10:23:12

Witam ponownie . Więc tak to że podkręciłeś śrubę pewnie na zgaszonym silniku i tak masz luz a dopiero po zapaleniu luz ten się kasuje , więc jest to dowód na to że zwiększyłeś ciśnienie oleju w układzie kasując luz zaworu przelewowego i olej z jego zwiększonym ciśnieniem uszczelnił czytaj fałszywie skasował luz na orbitronie przekładni tak więc jest to niebezpieczne wrażenie gdyż może spowodować uszkodzenia a sam chyba przyznasz że luzy nie biorą się z nikąd i bezpiecznie jest je kasować wymieniając dany podzespół szczególnie odpowiadający za bezpieczeństwo na drodze lub oddać do regeneracji - poza tym zobaczymy ile takie podjechane pompy jeszcze popracują bez wymiany ,którym się zwiększy cisnienie przelewowe, które ma z góry ustalone i wyrególowane przez producenta graniczne bezpieczne dla układu ciśnienie . taką regulacje powinno się tylko i wyłącznie przeprowadzać z podpiętym manometrem aby nie przekroczyć dopuszczalnych wartości ciśnienia podanych przez producenta (podejrzewam że nie dla serwisówki są te tabele tylko producent pom raczej zawiera takie info.) w układzie wspomagania . Posiadałem warsztat regenerujący układy kierownicze mechaniczne ze wspomaganiem i bez ,tak więc co nieco wiedzy mam nawet jak to nazwałeś jak na gimnazjaliste.
Pozdrawiam.
sebastian
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez JJKILLER » 29 paź 2011 10:36:55

Widać pojęcie jak i kulturę masz niewielkie.
Skoro masz, jak to napisałeś, pojęcie o tym, bo miałeś warsztat, to czemu tą magiczną śrubką kręciłeś i rozwaliłeś przewody :shock:
Przecież jako specjalista z zakresu mechaniki przekładniowej, o tak wysokiej wiedzy, powinieneś wiedzieć że taka operacja wyrządzi takie szkody???
Moim zdaniem bzdury o tym warsztacie piszesz, gdybyś był takowym specjalistą to albo byś nie ruszał tej śrubki, albo nie przyznawał się że zrobiłeś coś wbrew własnej wiedzy.
A tak - sam sobie z tym warsztatem zaprzeczyłeś bo czytając nasze posty napisał byś żeby tego nie robić bo grozi to takimi a takimi konsekwencjami, a nie że też tak zrobiłeś i coś szlag trafił.

Pewnie lichy przewód był.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez brum » 29 paź 2011 10:40:39

Po pierwsze to grzeczniej, bo długo tu nie jesteś.
Po drugie jakoś u mnie się nic nie stało, a w terenie czasami trzeba trzymać z całej siły kiere żeby nie odbijała.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez Remo » 29 paź 2011 10:46:52

Ale faceta wzieła ta śrubka hehe :D Powiem Ci koleżko,że mnie walą twoje porady,jesteś arogancki i to Mi wystarczy.Tutaj są wporzo ludzie i git ziomy też się pewnie znajdą,więc zmień ton albo wyperd..aj.
Remo
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez sebastian » 29 paź 2011 10:59:14

Panowie . Ze swojej strony kończe temat . Uważałem że każdy na tym forum ma jakieś doświadczenia i chce się podzielić z innymi . Ja zajmowałem się tym tematem zawodowo i zarbiałem na tym na życie owego czasu (na frotkch A co najmniej 30 % obrotów regeneracji przekładni i klienci byli zadowoleni i co najważniejsze polecali innym )więc chciałem przekazać jakąś tam swoją wiedze popartą pewnie jakimś doświadczeniem (pona 11letnim prowadzenia zakładu) lecz winny jestem przeprosiny fahowcą ,których być może obraziłem na forum lecz miałem również w zakładzie styczność z ludźmi którzy próbowali przekonać do swoich poglądów i do zasady że taniej i we własnym zakresie wychodzi lepiej - co uważam że nie zawsze .
sebastian
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez JJKILLER » 29 paź 2011 11:05:27

sebastian napisał(a):Panowie . Ze swojej strony kończe temat . Uważałem że każdy na tym forum ma jakieś doświadczenia i chce się podzielić z innymi . Ja zajmowałem się tym tematem zawodowo i zarbiałem na tym na życie owego czasu (na frotkch A co najmniej 30 % obrotów regeneracji przekładni i klienci byli zadowoleni i co najważniejsze polecali innym )więc chciałem przekazać jakąś tam swoją wiedze popartą pewnie jakimś doświadczeniem (pona 11letnim prowadzenia zakładu) lecz winny jestem przeprosiny fahowcą ,których być może obraziłem na forum lecz miałem również w zakładzie styczność z ludźmi którzy próbowali przekonać do swoich poglądów i do zasady że taniej i we własnym zakresie wychodzi lepiej - co uważam że nie zawsze .

Jedno tylko, ostatnie pytanie.
Skoro wiedziałeś z doświadczenia zawodowego że ta śrubka nie służy do regulacji luzu, to po co nią kręciłeś?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez sebastian » 29 paź 2011 11:40:13

Panowie kiedyś traktowało się klientów tak jak wy na forum radzicie skoro kasujecie w ten sposób luzy to powidzcie również o ewentualnych konsekwencjach (tylko taniej i półśrodkami wychodzi drożej). klient i tak przyjechał do nas za jakiś czas tylko dodatkowo z pompą wspomagania do regeneracji - przykre lecz prawdziwe . taka była rzeczywistość ,dzisiaj powinno się informować klienta jakie są następstwa i ewentualne później koszt nieumiejętnej ingerencji w mechanizmy i to klient powinien świadomie wybrać - oczywiście większość pójdzie na tanioche...
sebastian
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez JJKILLER » 29 paź 2011 13:22:28

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie :...:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez sebastian » 29 paź 2011 16:40:40

Wkręciłem tą śrubę akurat po to gdyż pompa już była podjecha i w terenie nie dawała rade przesunąć koła był to wtedy jedyny ratunek na szybko i pomogło tylko pod koniec przeprawy rozwaliło wąż (żeby na zakuwce to ok . ale w połowie splotu) a bez wspomagania to jak powrót starem 28 .
sebastian
 

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez brum » 29 paź 2011 17:00:23

To że go rozerwało to nie świadczy o tym że przez "śrubkę"
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [Frota A] Luz na przekładni kierowniczej, regulacja...

Postprzez sebastian » 29 paź 2011 17:08:23

Sruba była dokręcona o dwa obroty i przelew praktycznie nie istniał w połączeniu z max skręconymi kołami.
sebastian
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron