Witamy !



[B] Przekładnia kierownicza

pukanie stukanie przy skretach we frocie b

Postprzez RAFFEK210 » 20 wrz 2010 13:51:08

Tak jak w opisie puka stuka z przodu tylko przy skretach w prawo lub lewo.nie jestem pewny na 100% czy to nie jest czasem przekladnia kierownicy poniewaz wydaje mi sie ze z tamtad glosy dochodza powiedzcie czy to faktycznie moze byc to i czy ktos juz odkrecal ta cala przekladnie jezeli to bedzie to czy jest mozliwosc regeneracji czy tylko kupno?
RAFFEK210
 

Re: pukanie stukanie przy skretach we frocie b

Postprzez ADAM SP3WXO » 20 wrz 2010 14:35:13

Przekładnie można zregenerować. Koszt w Poznaiu Ok 500zł. Ale najpierw bym zobaczył czy to nie są sworznie wachaczy czy też końcówki drążków kierowniczych. Lub też stabilizator.
ADAM SP3WXO
 

Re: pukanie stukanie przy skretach we frocie b

Postprzez RAFFEK210 » 20 wrz 2010 17:48:24

Ok dzieki za informacje bylem u mechanika i tak jak pisalem przekladnia kierownicy teraz czy regenerowac czy wymienic na inna na allegro sa i cena tez z kosmosu sa tez z anglika lecz niestety nie pasuja.a co do regeneracji to tez niewiadomo czy zregeneruja jezeli w srodku przekladni bedzie cos pekniete to niewiem czy da rade??
RAFFEK210
 

Re: pukanie stukanie przy skretach we frocie b

Postprzez ADAM SP3WXO » 20 wrz 2010 19:32:45

ja straciłem wspomaganie w terenie :wsciekly:

Powrót do domu to była masakra. Też szukałem innej przekładni, ale ceny mnie rozwaliły :shock:

Za holowanie (lawetę), naprawę i regenerację zapłaciłem 800 zł z czego 500 to była sama regeneracja.
ADAM SP3WXO
 

Re: pukanie stukanie przy skretach we frocie b

Postprzez Andy » 20 wrz 2010 19:54:21

ADAM SP3WXO napisał(a):Przekładnie można zregenerować. Koszt w Poznaiu Ok 500zł. Ale najpierw bym zobaczył czy to nie są sworznie wachaczy czy też końcówki drążków kierowniczych. Lub też stabilizator.

Ja postawiłem na tulejki wahaczy. Jak poskładam całość dam znać. Ale jedna była niedokręcona, a druga zdarta na max. Co ciekawe na szarpakach nic nie pokazało.
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez slawquu » 21 paź 2010 11:48:35

ja przekladnie listwową regenerowałem sam, iż moja frotka oryginalnie miala kierownice po prawej stronie a przekladke robiłem sam, niestety dostanie przekladni do wersji europejskiej w dobrym stanie i w rozsądnej cenie było rzeczą trudną, pomijajac fakt ze po czesci do przekladki musiałem gnać na drugi koniec Polski, sprzedający dodatkowo mnie oszukał i to w kwesti przekladni, pochodziła ona z auta powydadkowego ale na pierwszy rzut oka brak było uszkodzeń mechanicznych i wydawała się w pełni sprawna, pozostałe czesci były w bardzo dobrym stanie i auto udało mi się zrobić w pełni profesjonalnie włącznie z wymianą całej instalacji elektrycznej na wersję europejską by nie było jakiego kolwiek sztukowania. Ale wracając do przekladni, co sie poźniej okazało miała ona uszkodzony rozdzielacz ciśnienia znajdujący się w głowiczce do której przykręcone są wszystkie przewody, objawiało się to tym że dawał on za duże ciśnienie na poszczególne sekcje i w efekcie puszczały uszczelnienia na koncach listwy głównej a z przekładni lało się jak z dziurawego wiadra. Żadna firma regeneracyjna nie chce przyjmowac przekladni posiadajacych uszkodzenia mechaniczne a tu ewidentnie była uszkodzona wewnątrz obudowa tego rozdzielacza więc z problemem musiałem poradzic sobie sam, bo samo rozebranie przekladni nie jest trudne, najgorsze dla mnie to jest jej wymontowanie/zamontowanie do auta. Simeringi ciśnieniowe udało mi się dostać bez większych problemów i koszt ich wyniosł ok 100 zł, jakimś tam problemem jest zamontowanie simeringu wewnąrz przekladni ale to się robi sposobem. Kolejną rzeczą która była cięzka do rozwiazanai była obudowa rozdzielacza, bo niestety nic się z nią nei dało zrobić a kupić używkę to jeszcze bardziej trudno niż całą przekładnię. Rozwiązaniem było wykorzystanie elementów z przekładni z wersji angielskiej. Ogólnie rzecz biorąc o ile listwa góówna nie ma wżerów ani nie jest ugięta to dla troche sprawnego w sprazawach mechanicznych człowieczka sama wymiana uszczelnien nie bedzie jakimś większym problemem.
slawquu
 

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez bombi26 » 23 lis 2010 20:18:04

Witam,
mam pytanie jak wyciągnąć maglownice bez strasznego demontażu :?: , dodam że brak kanału.
ObrazekObrazek
off road jest jak narkotyk - pierwszy raz gratis a później całe życie z wariatami
Avatar użytkownika
bombi26
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 521
Obrazki: 6
Dołączył(a): 31 sty 2009 17:55:33
Lokalizacja: Dębica
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez slawquu » 28 gru 2010 10:41:37

bombi26 napisał(a):Witam,
mam pytanie jak wyciągnąć maglownice bez strasznego demontażu :?: , dodam że brak kanału.



Demontaz niestety nie jest łatwą sprawą, bo przekładnia jest przykręcona do belki, do której następnie przykręcone są wahacze, po jednym mocowaniu na strone, a belka następnie jest przykręcona do ramy. Mówiac w skrócie odkręcamy najpierw przewody od wspomagania,przegub łączący przekładnie kątową z maglownicą, najlepiej tez odrecić przekładnie od ramy, będzie łatwiej. nastąpnie zbijamy koncówki drążków, poluzowujemy i demontujemy obejmy trzymające maglownice przy belce, odkrecamy 4 sruby mocujące belke, 2 sruby mocujace wahacze (niektórzy robią tak że odkecaja cały jeden wahacz po zwolnieniu wałka sketnego) i wtedy wszystko do dołu, auto trzeba sobie porządnie podeprzeć na ramie za przednimi kołami. Jak sobie pomysle o demontazu to słabo mi się robi... a robiłem to juz 3 razy i probowałem roznymi sposobami.
slawquu
 

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez albi » 24 sie 2011 07:53:11

Hej,
prosba o podpowiedz co z tym zrobic. Otoz leci olej przy tej oslonie gumowej przekladni w poblizu drazka kierowniczego. Co mam i gdzie uzupelnic, zebym bez przekladni nie zostal? Czy to polecial jakis uszczelniaczy? Czy jego wymiana jest skomplikowana? Jesli tak jaki jest mniej wiecej jego koszt? Czy tez mam przekladnie do wymiany.

Prosba o podpowiedzi bo nie wiem jak sie za to zabrac...
albi
 

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez adek » 31 maja 2013 21:58:53

Witam
Mam problem przy skręcaniu słychać stuki w lewo i prawo.Po sprawdzeniu drążków i odkreceniu docisku listwy w przekładni kierowniczej okazuje się żę mam wytarte ślizgi zębatki na końcach przekładni ( duży luz góra dół na drążkach) o dziwo narazie nie cieknie. Czy ktoś sie spotkał z zestawem naprawczym przekładni ( ślizgi-tuleje, zimeringi)

-- Dodano So 29 cze 2013 11:42:01 --

Witam
Wymontowałem całe to ustrojstwo ( przekładnie, maglownice,) okazało się że jeden z krzyżków ma luz ( jest ich 3) o wymiarze 16x 42, załozyłem 39 bo nie było , całe szczęscie bo przymierzałem się do wymiany maglownicy :D . Teraz wymieniam całą kolumne kierowniczą :( bo ma luz na mechanizmie zmiany położenia ( kupiłem ją na allegro za 45,-pln).
Avatar użytkownika
adek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 141
Obrazki: 24
Dołączył(a): 27 sie 2010 06:55:27
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Przekładnia kątowa Frontera B

Postprzez nagalfar » 03 cze 2013 16:47:44

Witam kolegów.
Pojawiły się u mnie w układzie kierowniczym, trzaśnięcia, prztyknięcia nie wiem jak to nazwać. Podczas kręcenia kierownicą zwykle w skrajnym prawym bądź lewym skręcie pojawiało się jedno takie prztyknięcie/trzaśnięcie teraz nawet nie tylko przy skrajnych skrętach. Odgłos mam wrażenie że dochodzi z przekładni kątowej ale nie jestem pewien. Zawieszenie jest po kompletnej wymianie tj. sworznie górne, dolne, końcówki drążków, założone polibusze, nowe łączniki, i wszystkie tuleje. Maglownica wygląda ok nie ma luzów nie cieknie. Czy ktoś z was miał coś podobnego? Czy w układzie kierowniczym we fronterze B jest jeszcze jakaś podpora czy element który aktywnie pracuje i może powodować powyższe objawy?
Avatar użytkownika
nagalfar
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25 paź 2012 21:33:21
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Przekładnia kątowa Frontera B

Postprzez eric » 03 cze 2013 20:34:48

U mnie było podobnie. Nie blokowało, strzelało na zekrętach ale nie ciekło. Też byłem przekonany że to przekładnia między kierownicą i maglownicą. Jednak po rozebraniu wyszło że jakieś łożysko na maglownicy padło. Skończyło się na regeneracji :?
Weź auto na szarpak, wieszasz się na drążkach a 2-gi macha kierownicą .... i się dowiesz.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez jurellas » 06 lip 2013 12:07:17

Witam. Tak się zagrzebałem ze podczas wyciągania mnie stalową 15m liną ciągnikiem doszło do rozerwania obudowy maglownicy,oczywiście płyn poszedł ipompa tez bedzie do wymiany :-( Wprawdzie maglownica była juz do regeneracji ale szkoda ze obudowę rozerwało. Doradzcie czy kupić uzywaną czy zregenerują i zespawają obudowę ? Kuż i jedzcze ta pompa- to zem sobie pojezdził :-/
jurellas
 

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez Semir » 07 lip 2013 16:56:58

Pompę do wspomagania mam na zbyciu wiec jak coś to pisz do mnie PW lub dzwoń.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez RudeBoy » 07 lip 2013 17:13:39

jurellas napisał(a):Witam. Tak się zagrzebałem ze podczas wyciągania mnie stalową 15m liną ciągnikiem doszło do rozerwania obudowy maglownicy,oczywiście płyn poszedł ipompa tez bedzie do wymiany :-( Wprawdzie maglownica była juz do regeneracji ale szkoda ze obudowę rozerwało. Doradzcie czy kupić uzywaną czy zregenerują i zespawają obudowę ? Kuż i jedzcze ta pompa- to zem sobie pojezdził :-/


Nie pospawają...
...a na pewno nie dadzą na to gwarancji.
Szukaj używki.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Przekładnia kierownicza Frontera B

Postprzez Semir » 07 lip 2013 17:18:24

Polak potrafi gwarancji na pewno nie będzie, ciekawy ile taki zabieg by wytrzymał. Zastanawia mnie też ile by kosztowała taka regeneracja, bo kupno nowej (używki) może być bardziej opłacalne.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] Przekładnia kierownicza

Postprzez nesfor » 11 gru 2013 10:13:30

hej, podnioslem przod na lewrku i jak szybko krece kierownica lewo-prawo to slysze stukanie , jak szarpie reka za drazek gora dol i na boki to slysze stukanie dochodzi z lewej strony.
Czy aby doklaniej stwierdzic czy to luz w maglownicy czy wybity drazek najlepiej sciaganc oslone i polukac ?
Jelsi to luz na maglownicy to go sie reguluje takim czyms ws tylu sruby od spodu ( wyglada jak ponacinany tloczek hamulcowy ze sruba kontrujaca) ?

-- Dodano Pt 13 gru 2013 08:56:14 --

nesfor napisał(a):hej, podnioslem przod na lewrku i jak szybko krece kierownica lewo-prawo to slysze stukanie , jak szarpie reka za drazek gora dol i na boki to slysze stukanie dochodzi z lewej strony.
Czy aby doklaniej stwierdzic czy to luz w maglownicy czy wybity drazek najlepiej sciaganc oslone i polukac ?
Jelsi to luz na maglownicy to go sie reguluje takim czyms ws tylu sruby od spodu ( wyglada jak ponacinany tloczek hamulcowy ze sruba kontrujaca) ?


wczoraj sciagnolem oslone i zlapalem za gruche i jednak mam luz w maglownicy...
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] Przekładnia kierownicza

Postprzez pmklakier » 10 sty 2014 21:35:06

Witam. Ja też mam luz na prawej stronie, po oględzinach okazało się że to nie końcówka drążka tylko luz w maglownicy (frota b).
Czy można samemu skasować ten luz czy jednak bez regeneracji się nie obejdzie?
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B] Przekładnia kierownicza

Postprzez RudeBoy » 10 sty 2014 21:54:21

Sam raczej nic nie podziałasz.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] Przekładnia kierownicza

Postprzez nesfor » 11 sty 2014 20:17:45

podbno mozna podregulowac ale ludzie mawiaja ze jest spory ryzyko rozszczelnienia. Co do regenracje to chyab najbrdziej skomplikowana rzecza jest dorobienie/ zdobicie jakies tulei ktora sie wyciera ....
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron