Witamy !



[All] Geometria kół - problem

Re: Geometria kół - problem

Postprzez excentric » 17 sty 2012 18:23:54

Witam Serdecznie Wszystkich forumowiczów.
Czy mógł by mi ktoś pomóc udzielając informacji,gdzie w Kielcach lub okolicach Kielc mogę ustawić geometrie (pochylenie)przednich kół za pomocą podkładek dystansowych w Fronterce B?
excentric
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez JJKILLER » 17 sty 2012 22:05:21

excentric napisał(a):Witam Serdecznie Wszystkich forumowiczów.
Czy mógł by mi ktoś pomóc udzielając informacji,gdzie w Kielcach lub okolicach Kielc mogę ustawić geometrie (pochylenie)przednich kół za pomocą podkładek dystansowych w Fronterce B?

Też Cię serdecznie WITAMY, tylko nie mogę znaleźć w "START" twojego postu z przywitaniem i kilkoma słowami o sobie :niewiem: więc nie wiem z kim piszę :niewiem:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez loony » 18 sty 2012 23:17:01

Osobiście dowiadywałem się u "Kijanki" na I-ego Maja - są w stanie, ale trzeba mieć swoje podkładki.
U nich pytałem, bo jakoś mam zaufanie i wiem, że przynajmniej jedną zmotaną Frotę już robili 8-)

Ewentualnie - na ul. Helenówek (koło urzędu skarbowego na Wróbla) jest mały zakład, głównie geometria - może oni pobawiliby się w dorabianie podkładek w razie potrzeby. U nich robiłem tylko w plaskatym, więc nie wiem jak ogarniają inne sprzęty.
2002 Frontera B Long 2.2DTI
Lift +4" (+2" zawiecha, +2" buda), KL71 245/75R16 na chromach ET7 i ... wkładka K&N :cool:
Motania ciąg dalszy nastąpi...
Avatar użytkownika
loony
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Obrazki: 4
Dołączył(a): 14 wrz 2010 08:01:44
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jrzeuski » 19 sty 2012 09:08:26

loony napisał(a): są w stanie, ale trzeba mieć swoje podkładki.
Jak się ma swoje podkładki, to można to zrobić samemu w garażu dysponując kluczem 22 i poziomicą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez excentric » 14 lut 2012 21:13:32

Ustawiłem wszystko na ul.Robotniczej,gdzie indziej nawet nie chcieli spróbować :D Mam jeszcze jedno pytanko: czy tylny most od automata pasuje do frotki manual? Czy jest jakas różnica czy nie jesli przełożenia sa te same. Dziekuję za info.
excentric
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez Trzeci » 15 lut 2012 11:12:17

U Sławka?
To pewnie widziałeś moja biedulę bez silnika na placu... :cry2:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Geometria kół - problem

Postprzez excentric » 15 lut 2012 14:58:40

Widziałem :D
excentric
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez brum » 08 mar 2012 18:24:30

Jeśli koło górą wyjdzie na zewnątrz i zrobi się A, to żeby wyrównać trzeba dodać czy ująć podkładek?
I jak się najszybciej do nich dostać
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez adambernal » 08 mar 2012 19:18:51

Jeśli chcemy górą wysunac koło na zewnątrz ujmujemy podkładek a jeżeli wsunąc do wewnątrz dodajemy podkładek i przypuszczam ze własnie o to ci chodzi.
Była Frontera A Long 2.8 TDI +3", +2"
Była Frontera B Long 3.2 v6 +4", +2"
Frontera A Long 3.1 TDI
Suzuki Samurai 1.6
Avatar użytkownika
adambernal
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 104
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 lis 2009 20:26:48
Lokalizacja: Zielona Góra/Krosno Odr.
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Geometria kół - problem

Postprzez brum » 08 mar 2012 19:24:09

Czyli podkładki są od strony silnika. A jeśli koło wyjdzie 1cm to ile trzeba dodać?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez adambernal » 08 mar 2012 19:54:05

Łatwo sam sprawdzisz wystarczy popuścić śruby mocujące górny wahacz (2 sztuki od strony nadkola przy dobrym wietrze nie trzeba nawet kola ściągnąć chyba ze śruby będą zapieczone, jak lekko odkręcisz śruby popchnij kolo tyle ile potrzebujesz i sprawdź jaki jest luz miedzy rama a wahaczem np szczelinomierzem lub czymś podobnym i takie podkładki wstaw.
Była Frontera A Long 2.8 TDI +3", +2"
Była Frontera B Long 3.2 v6 +4", +2"
Frontera A Long 3.1 TDI
Suzuki Samurai 1.6
Avatar użytkownika
adambernal
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 104
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 lis 2009 20:26:48
Lokalizacja: Zielona Góra/Krosno Odr.
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Geometria kół - problem

Postprzez Ironcruz » 28 sie 2012 09:15:24

a czy robiąc BJ flipa (bez ekstra podkładek) we Frocie A dużo mocniej obciążamy przegub i półosie? Czy raczej tylko zmniejszamy margines jako zostawił projektant Isuzu?

-- Dodano Śr 29 sie 2012 15:10:50 --

Czy wynika z tego, że nikt nie robił BJ Flipa/przełożenia górnych sworzni we Fronterze A do roku 1994?
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jrzeuski » 29 sie 2012 14:23:04

Robił, robił, tylko odpowiedź na pytanie jest trudna, bo są różne przeguby. Na pewno się od tego nie urywają a o ile skraca to ich żywotność nie wiadomo. Nawet po dodaniu podkładki dalej nie osiąga się granicznego kąta pracy. Gdyby nie fakt, że BJ flip zmienia kąt koła, to powinno to być zrobione fabrycznie :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez Ironcruz » 30 sie 2012 07:36:08

dzięki - o taką odpowiedź mi chodziło. Miałem podobne zdanie na ten temat. Kiedyś nawet zrobiłem BJ flipa, i sama praca przednich kół na dziurawym pofalowanym asfalcie się poprawiła, ale wróciłem do ustawienia fabrycznego ze względu na geometrię. Teraz kupię nowe śruby do przykręcenia sworznia i robię geo.

Fabrycznie jest zamontowane tak jak jest, bo największa siła jest w dół: od drążków skrętnych. Więc zostało to tak zamontowane aby siła była przenoszona na wahacz przez obudowę sworznia i śruby. Tylko co z tego skoro skok kół z przodu to jakaś kpina.
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jrzeuski » 30 sie 2012 07:45:17

Ironcruz napisał(a):Fabrycznie jest zamontowane tak jak jest, bo największa siła jest w dół: od drążków skrętnych. Więc zostało to tak zamontowane aby siła była przenoszona na wahacz przez obudowę sworznia i śruby.
Tam nie ma żadnej siły w dół. Odkręcisz to zobaczysz ;-) Górny sworzeń jest po to, żeby utworzyć pionową oś obrotu zwrotnicy i żeby koła się nie położyły na bok. A wahacz przy okazji ogranicza skok zawieszenia w dół, żeby nie urwać przegubu na wykrzyżu. Tyle, że producent zbyt zachowawczo do tego podszedł, więc trzeba samemu poprawiać :gears:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez Ironcruz » 30 sie 2012 08:37:38

Jest siła - ta sama która ściska górny odbojnik wahacza. Koło opada w dół swoim ciężarem i siłą skrętną drążka, który przeciwdziała sile ciężkości samochodu i ta siła jest przenoszona przez śruby górnego sworznia.

Wyobraź sobie auto wywrócone na dach. Koła będą chciały sięgnąć nieba. Dlaczego? Bo pcha je tam element resorujący - w tym przypadku drążek skrętny. A elementem limitującym jest górny wahacz oparty o odbojnik. A on jest ciągnięty za sworzeń.
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez bloodsuckin » 30 sie 2012 08:47:00

Ironcruz napisał(a):Wyobraź sobie auto wywrócone na dach.

Taa ostatnio już miałem takie wizje :shock:

Anyway, przy BJ flipie siła działająca na sworzeń jest taka sama, w górę czy w dół...
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jrzeuski » 30 sie 2012 10:07:35

Ironcruz napisał(a):Jest siła - ta sama która ściska górny odbojnik wahacza. Koło opada w dół swoim ciężarem i siłą skrętną drążka, który przeciwdziała sile ciężkości samochodu i ta siła jest przenoszona przez śruby górnego sworznia.

Wyobraź sobie auto wywrócone na dach. Koła będą chciały sięgnąć nieba. Dlaczego? Bo pcha je tam element resorujący - w tym przypadku drążek skrętny. A elementem limitującym jest górny wahacz oparty o odbojnik. A on jest ciągnięty za sworzeń.
To wszystko co piszesz jest prawdą, ale dopiero w momencie max wykrzyżu, gdy górny wahacz leży na odboju. Wtedy drążek skrętny próbuje wyrwać sworzeń z wahacza. Tylko nie wiem co Cię w tym gryzie, bo 3 śruby (a w starszych Frotkach 4) trzymają wystarczająco mocno nawet jak sworzeń jest od spodu i nie zapiera się o wahacz. Natomiast gdy koło stoi na glebie, to drążek skrętny równoważy ciężar samochodu oparty w tym momencie wyłącznie na dolnym wahaczu. Można wtedy odkręcić czy zbić górny sworzeń i ręką unieść górny wahacz, bo jedyny opór stawiają gumy w tulejach i ciężar własny wahacza. Tylko trzeba koło podtrzymać, żeby nie fiknęło na bok. To jest zresztą najprostszy sposób wykonania BJ-flipa.

-- Dodano 30/08/2012 11:09 --

bloodsuckin napisał(a):
Ironcruz napisał(a):Wyobraź sobie auto wywrócone na dach.

Taa ostatnio już miałem takie wizje :shock:
Na pewno chcecie w końcu sprawdzić czy napis na tylnym zderzaku zadziała :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez Ironcruz » 30 sie 2012 17:13:57

jrzeuski napisał(a):Tylko nie wiem co Cię w tym gryzie, bo 3 śruby (a w starszych Frotkach 4) trzymają wystarczająco mocno


wolę kilka razy sprawę przemyśleć niż zrealizować a potem wykładać kasę na to co zniszczyłem przy okazji :...: :wink: Nowe śruby już zakupiłem i podkładki od Bloodsuckina tyż :D
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez nesfor » 09 gru 2013 10:01:30

adambernal napisał(a):Jeśli chcemy górą wysunac koło na zewnątrz ujmujemy podkładek a jeżeli wsunąc do wewnątrz dodajemy podkładek i przypuszczam ze własnie o to ci chodzi.

Po zmianie sprezyn z tylu musialem podniesc tez troche przod i zmienil mi sie kat pochylenia kol z przodu i zbiera mi krawedzie opony po srodkowej stronie ( w senie od srodka auta), jak bylem na geometrii to odeslali mnie do warsztau do poprawy pare pierdol w zawieszaniu znaim ustawia, co najwazniejsze pamietam z tablicy ze mialem 6 stopni na plusie ...

chcialem sie upewnic czy w-g powyzszego u mnie podkladni raczej beda wyciagane ?
Fabrycznie juz chyba sa jakies podkladni bo cos tam wymacalem,.
Ostatnio edytowano 09 gru 2013 10:21:23 przez nesfor, łącznie edytowano 1 raz
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość