Witamy !



[All] Tuleje przedniego zawieszenia

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Mario_gs » 29 lut 2012 20:40:38

A ze tak w temacie tulejek zapytam: dużo roboty z wymianą dolnych przednich? Gorne mam wymienione, sworznie i końsówkę drążka również wymieniłem, a jednak nadal coś mi stuka.. Sprawdzałem na szybko - tuleja dolnego wahacza przednia ma luz (przód - tył)... Pozdrawiam
Mario_gs
 

Re: Tulejki wahacza

Postprzez warptec » 29 lut 2012 22:03:44

Jestem właśnie w trakcie wymieniania wszystkich tulei na polibusze z Olkusza we Frocie A. Przód już ogarnięty, ale roboty jest od groma. Przy górnych wahaczach oczywiście przewody hamulcowe poszły. Po odkręceniu śrub i sworznia raczej większych problemów z wyjęciem wahacza nie ma. Do wybicia tulejek potrzeba sporo samozaparcia i nerwów. Bez palenia gumy radzę nie podchodzić. Tylko wypalić trzeba porządnie. Moje w lewym wahaczu wyszły w miarę, tylko godz. wybijania. W prawym gumy trzymały cholernie mocno. Bez porządnego palnika w środku się dokładnie nie wypalą. Z prawym walczyłem prawie trzy godz. Jedną tuleje dosłownie masakrując, żeby przeciąć wzdłuż. Przed wybijaniem proponuję porządnie odbić kołnierze tulejek po zewnętrznej stronie. Po wybiciu najlepiej pilnikiem porządnie wypiłować gniazda, moje miały średnicę mniejszą o ok 0,5mm od polibuszy (tylko nie za mocno niech nowe wejdą ciasno). Wciskanie nowych najlepiej na prasie.
Żeby szybko zdjąć dolny wahacz wystarczy tylko odkręcić sprzęgiełka i zdjąć segera żeby zluzować półoś. (oczywiście śruby z tulei i amora też). Później brecha pod górny wahacz i ciągniemy do góry a z dołu ktoś popycha dolny wahacz trochę pod górę i na zewnątrz (UWAGA na śruby mocujące drążek skrętny do wahacza-potrafią się zaklinować i wahacz nie zejdzie)

Z dolnymi tulejkami jest jeszcze gorzej, ponieważ są mocowane na ramie i trzeba walczyć pod samochodem. Ale najlepszy sposób to wydaje mi się wygląda następująco:

1. ściągaczem dwuramiennym (porządnym) trzeba najpierw wycisnąć wewnętrzne tulejki (dobrze dotoczyć sobie coś do pchania). Jak nie idzie grzać palnikiem. Jak wyjdzie z gumą dalej będzie z górki.
2. Bierzemy wyrzynarkę, oczywiście z brzeszczotem do metalu i nacinamy po całej długości zewnętrzną tuleję, która została w gnieździe, ale tylko w jednym miejscu.
3. odbijamy wkrętakiem (mocnym) kołnierze z jednej strony tulei (dookoła) a z drugiej wbijamy wkrętak w miejscu nacięcia żeby pękła na całek długości. Jak już pęknie powinna się dać ładnie wybić.

Miejsca na cięcie i pukanie jest stosunkowo dużo przy lewym kole, przy prawym trochę mniej także nacięcia trzeba robić w miejscu, które później pozwoli na porządne machanie młotkiem. (proponuję poodkręcać od razu obie blachy osłonowe podwozia).
wciskanie polibuszy to już tylko formalność. Wciskamy najpierw obie gumy a później tuleję wewnętrzną ściskiem stolarskim, ale przez duże podkładki, żeby gum nie wypychało.

W najbliższych dniach biorę się za tył to coś napiszę jak poszło.
warptec
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 05 gru 2009 21:41:04
Lokalizacja: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tulejki wahacza

Postprzez tomazzi » 01 mar 2012 11:33:15

tuleje wahacza zamawiałem u tego Pana: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=4306635
Kompletny przód 400zł - Producent (made in China) Yamamoto

Co mogę powiedzieć? Auto jak nowe :) koszt tulejek 400zł - koszt wymiany 400zł.
Polecam.
tomazzi
 

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Mario_gs » 06 mar 2012 15:49:19

Dzisiaj polezalem pod autkiem, popukalem, posprawdzalem i tłucze mi się, ale raczej nie tulejka wahacza a drążek kierowniczy... Czy z jego wymianą są jakieś problemy? Chodzi mi o prawą stronę...
Mario_gs
 

Re: Tulejki wahacza

Postprzez tomazzi » 06 mar 2012 19:31:22

Nie sprawdzisz tulejek jak nie pojedziesz na szarpaki.
tomazzi
 

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Mario_gs » 07 kwi 2012 13:51:11

No i po kłopocie... Na szczęście nie były to tulejki, które mi zostały i mogę odsprzedać za jakieś 70 zł + KW obie (przednia oryginalna GM, tylnia jakiejś firmy na Y... - japońska, ponoć bardzo dobra ale nazwy nie pamiętam)
Pozdrawiam
Mario_gs
 

Re: Wymiana śruby mocującej wahacz

Postprzez Markon » 07 maja 2013 16:48:31

mas1o napisał(a):Obrazek

to seledynowe to jest czyli jedna śruba, tak?
A ja mam kupic dwie gumowe tuleje na te czerwone miejsca? I juz bedzie ok?
powiedzcie jak wybić te tuleje wahacza nie idzie zdjąć bo musiałbym odpinać przewody hamulcowe dostęp masakra a tuleje siedzą w kołnierzu
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tulejki wahacza

Postprzez RudeBoy » 07 maja 2013 16:52:39

tego się nie da zrobić bez wyjęcia wahacza...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Markon » 07 maja 2013 18:21:13

czyli nie obędzie się bez odpięcia przewodów hamulcowych ??
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Łukasz102 » 07 maja 2013 19:19:30

przewody hamulcowe przykręcone są pod wahaczem,odkręciłem mocowanie i wyjąłem wahacz bez rozkręcania przewodów,wymiana tych tulejek zajęła mi ok 3h
Avatar użytkownika
Łukasz102
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 120
Obrazki: 5
Dołączył(a): 26 mar 2013 10:10:18
Lokalizacja: Supraśl
Pochwały: 1
Województwo: Podlaskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tulejki wahacza

Postprzez RudeBoy » 07 maja 2013 19:48:23

Łukasz102 napisał(a):przewody hamulcowe przykręcone są pod wahaczem,odkręciłem mocowanie i wyjąłem wahacz bez rozkręcania przewodów,wymiana tych tulejek zajęła mi ok 3h


hmm.. to ciekawe co piszesz...
Nie bardzo rozumie, jak wyjąłeś wahacz skoro przewód przechodzi przez trójkąt wahacz-mocowanie...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Markon » 07 maja 2013 20:26:49

lepiej odkręcić tu jak widać na załączonym obrazku czy przy szczękach hamulcowych
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Łukasz102 » 08 maja 2013 05:23:48

Nie pamiętam dokładnie,robiłem to rok temu ale nie rozkręcałem przewodów.Problem miałem z odkręceniem mocowania przewodu do wahacza bo kąt był taki,że klucz ledwie się mieścił.
Avatar użytkownika
Łukasz102
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 120
Obrazki: 5
Dołączył(a): 26 mar 2013 10:10:18
Lokalizacja: Supraśl
Pochwały: 1
Województwo: Podlaskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Markon » 08 maja 2013 19:58:03

tuleje wymienione w wahaczu, sworzeń sklepany i jest lepszy niż nowy, do wybicia tulei nie trzeba prasy ,przy okazji wymienione łączniki
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tulejki wahacza

Postprzez RudeBoy » 08 maja 2013 20:37:22

Markon napisał(a):tuleje wymienione w wahaczu, sworzeń sklepany i jest lepszy niż nowy, do wybicia tulei nie trzeba prasy ,przy okazji wymienione łączniki


Jak sobie poradziłeś z wyciśnięciem tulei?
Zastanawiam się czy rozgrzebywać to profilaktycznie przed wakacjami czy sobie darować...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Łukasz102 » 09 maja 2013 05:14:32

Wahacz na imadło młotek,śrubokręt i łubudu,zmierzyłem tylko ile wystają z jednej i drugiej strony żeby nowe równo wsadzić.Nie stawiały zbyt dużego oporu. Trzeba tylko uważać żeby wahacza za bardzo nie pokiereszować.No i przed wciskaniem drugiej tulejki trzeba tą ośkę wsadzić,bo ona chyba przelotowa nie jest.
Avatar użytkownika
Łukasz102
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 120
Obrazki: 5
Dołączył(a): 26 mar 2013 10:10:18
Lokalizacja: Supraśl
Pochwały: 1
Województwo: Podlaskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tulejki wahacza

Postprzez Markon » 09 maja 2013 05:41:21

RudeBoy napisał(a):
Markon napisał(a):tuleje wymienione w wahaczu, sworzeń sklepany i jest lepszy niż nowy, do wybicia tulei nie trzeba prasy ,przy okazji wymienione łączniki


Jak sobie poradziłeś z wyciśnięciem tulei?
Zastanawiam się czy rozgrzebywać to profilaktycznie przed wakacjami czy sobie darować...
ja nie miałem patentu dopiero co i jak pokazał jeden chłopak z warsztatu 4x4 płaskim przecinakiem i młotkiem popukiwał dookoła od strony kołnierza aż się poodginał następnie od wewnętrznej zaparłem o imadło a on pukał tak średnio po jednym uderzeniu na przemian i zaczęła sie wysuwać, nabijanie nowej też na imadle i klucz nasadowy chyba 22 i w niego by równo wchodziło
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tulejki wahacza

Postprzez dolas » 27 lis 2013 23:42:16

Cześć
Przeczytałem wątek.
We wtorek a praktycznie dzisiaj (środa) zabrałem się za wymianę tulei wahaczy górnych.
Cały dzień zajęły mi próby odkręcenia tych śrub i prawie nic!
Odkręciłem tylko te od sworzni, ale śruby mocujące wahacz do ramy - ani drgną (zapieczone pewnikiem).
Jutro próbuje dalej z trochę większym kluczem:).
Macie może jakieś rady.
dolas
 

Re: Tulejki wahacza

Postprzez RudeBoy » 28 lis 2013 00:48:13

podjedź do wulkanizatora i pneumatem niech Ci odkręci...
I lej tam penetrator jakiś dobry.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Tulejki wahacza

Postprzez adrianee36 » 28 lis 2013 15:52:59

dobry klucz i rura, i musi isc ;D
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron