Witamy !



[All] problemy z wymianą sworzni i wahaczy

[All] problemy z wymianą sworzni i wahaczy

Postprzez tomsor » 14 gru 2011 21:52:32

Witam, po kilku latach moja Frotka doczekała się remontu zawieszenia. Kupiłem w Focie sworznie i gumy na przeguby. Z wymianą nie miałem problemu, do momentu gdy zakładałem drugi dolny sworzeń. Po wyjęciu z opakowania okazało się że nie pasuje do wahacza, rozstaw otworów ten sam ale odległość między otworami a obudową sworznia mniejsza o ok. centymetr i opiera się o wahacz. Jest to produkt Kagera, chociaż on to tylko pakuje, więc pomyślałem że ktoś się pomylił. Numery katalogowe na pudełkach były takie same więc tego w sklepie nie otwierałem, oglądałem ten dobry, miał śrubę i kalamidke do smarowania, ten zły nie miał tych rzeczy. Pojechałem wymienić i tutaj się zaczął problem .Okazało się że wszystkie sworznie w sklepie też są za krótkie. Zamówiłem innej firmy (Febi) to samo ,też krótkie .Zmieniłem sklep na I C, mieli jakieś 555 ale co z tego jak do mojego auta nie pasują chociaż wszyscy w sklepach dobierali je do modelu ,rocznika, silnika itp. Frota to long A z 95 roku z silnikiem 2.8. I tu moje pytanie :czy te modele miały inne wahacze? Mieliście podobne problemy ?Pasują od innych aut? Nie chce ciąć wahacza żeby zmieścić w nim sworzeń bo miało by to wpływ na geometrie koła oraz osłabiło by zawieszenie .Stary sworzeń ten dla przykładu wyrzuciłem więc nie mam nic na wzór ,Nie bardzo wiem co teraz robić .Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
tomsor
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 144
Obrazki: 0
Dołączył(a): 02 sty 2009 23:16:02
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

Postprzez brum » 14 gru 2011 21:58:45

Sworzeń lewy i prawy jest taki sam. I pasuje od inny Frot tzn: 92'-95' - 95'-98'
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

Postprzez tomsor » 14 gru 2011 22:06:51

brum napisał(a):Sworzeń lewy i prawy jest taki sam. I pasuje od inny Frot tzn: 92'-95' - 95'-98'

Wiem że są takie same,Niestety u mnie żaden z katalogu nia pasi...Czy modele 92-95 miały inne wahacze?
Avatar użytkownika
tomsor
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 144
Obrazki: 0
Dołączył(a): 02 sty 2009 23:16:02
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

Postprzez brum » 14 gru 2011 22:11:11

Krótsze miały.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

Postprzez tomsor » 14 gru 2011 22:15:32

Tylko mi Dawid nie sugeruj że musze zmieńić wahacze :shock:
Avatar użytkownika
tomsor
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 144
Obrazki: 0
Dołączył(a): 02 sty 2009 23:16:02
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

Postprzez brum » 15 gru 2011 16:50:48

Skoro jeden sworzeń był ok to muszą znajść drugi taki sam. Poszukaj np dla rocznika 96-98, nie musi być od 2.8
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

Postprzez tomsor » 15 gru 2011 17:07:50

Szukali, były te krótkie.Nie mam starego na wzór a moje tłumaczenia mają gdzieś.Dzisiaj byłem w sklepie w Kraku ,takim co podobno żadna marka ich nie zaskoczy,mieli te katalogowe ale goście wyglądali na bystrzaków i podjeli temat. Mają być jutro,pojade-zobacze.
Avatar użytkownika
tomsor
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 144
Obrazki: 0
Dołączył(a): 02 sty 2009 23:16:02
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

Postprzez JJKILLER » 16 gru 2011 03:38:03

A zamień prawy na lewo i lewy na prawo. Jak ten nowy co pasuje z jednej strony nie będzie pasił z drugiej to coś poprzednik może popier... z wahaczami :niewiem:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Jak to wybić ?

Postprzez wbr98wa » 18 paź 2014 16:51:14

Hej
Nie mogę wybić śruby od dolnego wahacza drążka skrętnego. Zapiekła się strasznie w tulei, leje WD i inne specyfiki i dupa.
Wale młotem w śrube i nawet nie drgnie. Nie chce ciąć bo nie znajdę wówczas tej śruby z tymi frezami od drążka.

Druga sprawa nie wiem jak podejść do wyjęcia tego mocowania górnego wahacza, wyjąłem cały wahacz, teraz nie mam pomysłu jak wybić tą całą długą śrube z otworami.

Dzięki za wszelakie sugestie
wbr98wa
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 01 sie 2014 19:53:05
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak to wybić ?

Postprzez RudeBoy » 18 paź 2014 16:54:54

Co do dolnego sworznia.
Większy młot albo odpowiedni ściągacz.

Górny wahacz: solidna prasa albo wypal gume palnikiem czy nawet w ognisku :). Wyjmiesz wtedy pręt mocujący. Z resztą pozostała w wahaczu już sobie poradzisz...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jak to wybić ?

Postprzez wbr98wa » 18 paź 2014 17:14:55

dzięki za poradę.

czyli i tak skończy się na 99% na potrzebie zakupu nowych tulei :) szkoda bo te były jeszcze całkiem całkiem, nie było luzu na nich...
wbr98wa
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 01 sie 2014 19:53:05
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak to wybić ?

Postprzez RudeBoy » 18 paź 2014 17:24:43

wbr98wa napisał(a):dzięki za poradę.

czyli i tak skończy się na 99% na potrzebie zakupu nowych tulei :) szkoda bo te były jeszcze całkiem całkiem, nie było luzu na nich...


No to po jaką cholerę to rozbierasz skoro tuleje są ok?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jak to wybić ?

Postprzez wbr98wa » 18 paź 2014 17:51:50

trochę przerabiam moją Frotę , teraz dokładam przedni most z froty B i muszę założyć przespawane wahacze bo tu most szerszy :)
wbr98wa
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 01 sie 2014 19:53:05
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak to wybić ?

Postprzez brum » 18 paź 2014 17:55:50

Wystarczy założyć wahacze od longa powyżej 95.
Wahaczy to raczej sie nie spawa :shock:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] problemy z wymianą sworzni i wahaczy

Postprzez wbr98wa » 30 paź 2014 19:12:52

hej

nie mogę w ogóle wybić śruby od dolnego wahacza, (tej z koronką), młotek, siekiera nie zdają egzaminu...

Czy jak po prostu przetne tą śrubę i w jej miejsce wstawie zwykłą do zawieszenie nie da się podnieść do góry ?
wbr98wa
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 01 sie 2014 19:53:05
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] problemy z wymianą sworzni i wahaczy

Postprzez Ikis » 31 paź 2014 20:42:58

wbr98wa napisał(a):hej

nie mogę w ogóle wybić śruby od dolnego wahacza, (tej z koronką), młotek, siekiera nie zdają egzaminu...

Czy jak po prostu przetne tą śrubę i w jej miejsce wstawie zwykłą do zawieszenie nie da się podnieść do góry ?


:) wpisz sobie w gogle "sworzeń wahacza przekrój" bo o ile zrozumiałem Twe zamiary to...
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998


Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość