Witam...
Przeczytałem cały wątek, uuufff. I wygląda na to że jestem trochę mądrzejszy w zakresie pompki sprzęgła i wysprzęglika.
Pozostaje tylko kilka wątpliwości. Jeśli można to proszę o podpowiedzi.
1/ czy i czym różnią się pompki poza rozmiarami tłoczka? Chodzi o tą ze średnicą 15,9 i 19 mm. Szczególnie interesuje mnie rozstaw śrub do przykręcenia do budy oraz parametry otworu do przymocowania wężyka który idzie do wysprzęglika oraz ogólną wielkość pompki (szczególnie długość od momentu styku z budą). Oczywiście chodzi o to czy można je zastosować zamiennie.
2/ Czy rzeczywiście występuje w tych pompkach różnica w wielkości komory? Niby świadczy o tym średnica ale ta z większą średnicą może być krótsza.
3/ Która pompka powinna znajdować się oryginalnie we Fronterze A 2.2i 16V? Tutaj mam dylemat ponieważ byłem w serwisie Opla który ściągnął dla mnie cały wkład pompki z Niemiec (za 207 zł) na podstawie nr. VIN i okazało się że tłoczek ma rozmiar 19 i oczywiście nie pasuje do mojej pompki gdyż u mnie jest 15,9. No i teraz nie wiem czy u mnie jest nieoryginał czy oni się pomylili. Na całe szczęście przyjęli zwrot.
Sprawa z niepasującym tłoczkiem do mojej pompki skłania do myślenia dlaczego słabo wchodzą biegi 2 i 3. Jeśli poprzedni właściciel kombinował z pompką i obecną mam o za małej komorze to nachodzi mnie myśl że przez lata mogło to mieć wpływ na wysprzęglanie i skrzynia na tych biegach dostała w d.... Co o tym myślicie?
---------
I jeszcze jedno właśnie się dowiedziałem że pompki sprzęgła mają oznaczenie stopnia sprężania. Są to dwie cyfry na obudowie x/y. Np. u mnie jest 5/8. Od sprzedawcy dowiedziałem się także że jeśli stopień sprężania nie pasuje do reszty (jak się domyślam chodzi o wysprzęglik, itp.) to układ nie będzie prawidłowo funkcjonował.
Właśnie zamówiłem następującą pompkę
http://allegro.pl/nowa-pompa-sprzegla-opel-frontera-i4417533370.html. Zobaczymy co z tego będzie. Tak mnie ten temat przydusił że reparaturki także kupiłem. Do wysprzęglika nawet dwie. Więc mam nówkę pompę + reparaturkę oraz nową reparaturkę w wysprzęgliku + zapasową reparaturkę. Jak wszystko "styknie" to mój układ sterowania sprzęgłem przeżyje moje auto i to wielokrotnie