Strona 1 z 1

[A sport] zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 03 lis 2009 17:50:00
przez hirek_gda
no i mam następny problem, pomału frotka doprowadza mnie do obłedu :wsciekly:

tym razem skrzynia zaczeła wydawać jakieś dziwnę dzwięki

a wiec po kolei
odpalam rano samochód reduktor oczywiście cały czas na 2H i jadę
po przejechania jakiś 200-300 m coś zaczyna zgrzytać w okolicy skrzyni biegów
zgrzytanie proporcjonalne do szybkości jazdy a nie od obrotów silnika.
po kilku sekundach jazdy słychać nagle "łup" albo kilka razy "łup" (przy każdym takim łup koła tak jakby przychamowują) i wszystko wraca do normy.
Zdarzymu mi się to już kilka razy. (pierwszy raz po ostatnim poligonie)

oprócz tego biegi zaczeły ciężko wchodzić podczas jazdy, to znaczy jak wciśnę sprzegło i chce szybko wrzucić wyższy lub niższy bieg to jest delikatny zgrzyt, jeśli natomiast wciśne sprzęgło i poczekam tak z sekunde i dopiero wrzuce bieg to już tego zgrzytu nie ma.

Ma ktoś jakieś pomysły

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 03 lis 2009 18:55:12
przez jrzeuski
Już na poligonie z Twojego auta dobiegały dziwne dźwięki. Posłuchaj sobie na filmiku, który nakręciłem z podjazdu pod górkę. Taki ni to gwizd ni jęk przy ruszaniu. Myślałem, że to z silnika jak dostaje butem, więc nic nie mówiłem. Nie wyglądałeś na zaniepokojonego tymi dźwiękami, więc uznałem, że "ten typ tak ma". Ale może to faktycznie coś w skrzyni lub sprzęgle dogorywało :|

Na razie nie mam pomysłu co to może być. Stuki w czasie jazdy może powodować zdychające koło dwumasowe. Zgrzyty przy zmianie biegów to najczęściej oznaka niepełnego wysprzęglenia lub uszkodzonego synchronizatora w skrzyni. Proponuje wjechać na kanał, tylne koła do góry, jedna osoba w kokpicie zmienia biegi, druga w kanale słucha czy dźwięki dochodzą z komory sprzęgła czy ze skrzyni. Następny etap to będzie zdjęcie skrzyni i sprawdzenie co dokładnie się połamało i trzeba wymienić.

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 03 lis 2009 19:21:41
przez hirek_gda
swist przy ruszaniu był już wcześniej i wydobywa się z silnika bo jest zależny od jego obrotów (prawdopodobnie uszczelka pod kolektorem wydechowym)

ale zgrzyty w skrzyni to dopiero pojawił się po pierwszym wyjeździe z poligonu jak pojechałeś opone napompować.

skrzynie miałem zdjętą trzy tygodnie temu i podobno sprzęgło było jeszcze bardzo dobre
olej w skrzyni też wymieniony
czy wysprzęglik od skrzyni się jakoś reguluję bo te trudności przy zmiane biegów to pojawiły się dopiero po wyjęciu i włożeniu skrzyni, wcześniej ich nie pamietam

czy c20ne miał wogóle koło dwumasowę bo nigdzie nie moge znaleźć informacji ?

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 03 lis 2009 19:51:49
przez hirek_gda
sam sobię cześciowo odpowiadam :D
wysprzęglik się odpowietrza ewentualnie wymienia się uszczelniacze

Tylko że bez kanału to raczej nie dam rady
Jacek będe się musiał chyba do ciębię uśmiechnąć :D oraz leciutko przekupić :beer:

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 03 lis 2009 20:02:56
przez wikked
a masz automaty czy manuale? one potrafią podczas jazdy się same dopinać i zaje... ste odgłosy wydawać. Sam tak miałem. Taniej na początek zdjąć automaty i przejechać się bez nich. Dopiero później kanały, skrzynie itd. Od razu mówię że to tylko delikatna sugestia bo zgrzyt i trzask dla jednych to dla drugich np. Metallica :D

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 03 lis 2009 21:45:06
przez jrzeuski
hirek_gda napisał(a):Tylko że bez kanału to raczej nie dam rady
Jacek będe się musiał chyba do ciębię uśmiechnąć :D oraz leciutko przekupić :beer:

Nie ma problemu. W sobotę siedzę w garażu i naprawiam przedni napęd. Możesz dołączyć, bo kanał nie będzie mi potrzebny. A jak Ci śpieszno, to możemy się umówić w tygodniu, ale tylko wieczorem.

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 03 lis 2009 22:36:11
przez konik
Sebastian myślę że Wiktor może mieć rację. Prawdopodobne jest to że sprzęgiełka się blokują i powodują to strzelanie i przyhamowywanie auta, dobrym pomysłem jest jazda bez sprzęgiełek. Wyeliminujesz wpływ całego przedniego napędu. Podobne objawy (hałas i blokowanie przedniego koła) powodowało też u mnie uszkodzone łozysko przedniego koła, z tym że blokowanie koła powodowało ściąganie w jedną stronę. A co do sprzęgła to u nas (w 2.0) koło zamachowe dwumasowe nie występuje.

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 04 lis 2009 19:32:46
przez hirek_gda
zauważyłem też że jak te trzaski i zgrzyty zaczynają występować to wystaczy że przychamuję leciutko wtedy jest kilka razy łup i spokój aż do nastpnego dłuższego postoju

a można tak jeździć zupełnie bez sprzegiełek z półoską na wieszchu ?
jeśli tak to ściągam sprzegiełka i pojerzdże tak przez kilka dni to się okażę

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 04 lis 2009 19:43:16
przez jrzeuski
Wymontuj samo sprzęgiełko. Hub i klapkę przykrec z powrotem. Półoś będzie się trochę telepać i może się nieco wysunąć, ale jak nie zapniesz 4H/4L, to nic się nie stanie.

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 30 sty 2010 06:39:57
przez gino
Hirek..
napisz co bylo przyczyna awari??

u mnie jest dokladnie to samo...

czy przyczyna moze byc luz na lozysku?

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 15 lut 2010 08:22:42
przez Ironcruz
też jestem zainteresowany diagnozą? coś już wiadomo?

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

PostNapisane: 15 lut 2010 19:58:09
przez hirek_gda
A wiec tak
Przyczyną "łupania" okazały się sprzęgiełka automatyczne.
Natomiast przyczyną ciężkiej zmiany biegów zapowietrzenie układu