Witamy !



[A sport] zgrzyty i strzały w skrzyni

[A sport] zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez hirek_gda » 03 lis 2009 17:50:00

no i mam następny problem, pomału frotka doprowadza mnie do obłedu :wsciekly:

tym razem skrzynia zaczeła wydawać jakieś dziwnę dzwięki

a wiec po kolei
odpalam rano samochód reduktor oczywiście cały czas na 2H i jadę
po przejechania jakiś 200-300 m coś zaczyna zgrzytać w okolicy skrzyni biegów
zgrzytanie proporcjonalne do szybkości jazdy a nie od obrotów silnika.
po kilku sekundach jazdy słychać nagle "łup" albo kilka razy "łup" (przy każdym takim łup koła tak jakby przychamowują) i wszystko wraca do normy.
Zdarzymu mi się to już kilka razy. (pierwszy raz po ostatnim poligonie)

oprócz tego biegi zaczeły ciężko wchodzić podczas jazdy, to znaczy jak wciśnę sprzegło i chce szybko wrzucić wyższy lub niższy bieg to jest delikatny zgrzyt, jeśli natomiast wciśne sprzęgło i poczekam tak z sekunde i dopiero wrzuce bieg to już tego zgrzytu nie ma.

Ma ktoś jakieś pomysły
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez jrzeuski » 03 lis 2009 18:55:12

Już na poligonie z Twojego auta dobiegały dziwne dźwięki. Posłuchaj sobie na filmiku, który nakręciłem z podjazdu pod górkę. Taki ni to gwizd ni jęk przy ruszaniu. Myślałem, że to z silnika jak dostaje butem, więc nic nie mówiłem. Nie wyglądałeś na zaniepokojonego tymi dźwiękami, więc uznałem, że "ten typ tak ma". Ale może to faktycznie coś w skrzyni lub sprzęgle dogorywało :|

Na razie nie mam pomysłu co to może być. Stuki w czasie jazdy może powodować zdychające koło dwumasowe. Zgrzyty przy zmianie biegów to najczęściej oznaka niepełnego wysprzęglenia lub uszkodzonego synchronizatora w skrzyni. Proponuje wjechać na kanał, tylne koła do góry, jedna osoba w kokpicie zmienia biegi, druga w kanale słucha czy dźwięki dochodzą z komory sprzęgła czy ze skrzyni. Następny etap to będzie zdjęcie skrzyni i sprawdzenie co dokładnie się połamało i trzeba wymienić.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez hirek_gda » 03 lis 2009 19:21:41

swist przy ruszaniu był już wcześniej i wydobywa się z silnika bo jest zależny od jego obrotów (prawdopodobnie uszczelka pod kolektorem wydechowym)

ale zgrzyty w skrzyni to dopiero pojawił się po pierwszym wyjeździe z poligonu jak pojechałeś opone napompować.

skrzynie miałem zdjętą trzy tygodnie temu i podobno sprzęgło było jeszcze bardzo dobre
olej w skrzyni też wymieniony
czy wysprzęglik od skrzyni się jakoś reguluję bo te trudności przy zmiane biegów to pojawiły się dopiero po wyjęciu i włożeniu skrzyni, wcześniej ich nie pamietam

czy c20ne miał wogóle koło dwumasowę bo nigdzie nie moge znaleźć informacji ?
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez hirek_gda » 03 lis 2009 19:51:49

sam sobię cześciowo odpowiadam :D
wysprzęglik się odpowietrza ewentualnie wymienia się uszczelniacze

Tylko że bez kanału to raczej nie dam rady
Jacek będe się musiał chyba do ciębię uśmiechnąć :D oraz leciutko przekupić :beer:
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez wikked » 03 lis 2009 20:02:56

a masz automaty czy manuale? one potrafią podczas jazdy się same dopinać i zaje... ste odgłosy wydawać. Sam tak miałem. Taniej na początek zdjąć automaty i przejechać się bez nich. Dopiero później kanały, skrzynie itd. Od razu mówię że to tylko delikatna sugestia bo zgrzyt i trzask dla jednych to dla drugich np. Metallica :D
wikked
 

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez jrzeuski » 03 lis 2009 21:45:06

hirek_gda napisał(a):Tylko że bez kanału to raczej nie dam rady
Jacek będe się musiał chyba do ciębię uśmiechnąć :D oraz leciutko przekupić :beer:

Nie ma problemu. W sobotę siedzę w garażu i naprawiam przedni napęd. Możesz dołączyć, bo kanał nie będzie mi potrzebny. A jak Ci śpieszno, to możemy się umówić w tygodniu, ale tylko wieczorem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez konik » 03 lis 2009 22:36:11

Sebastian myślę że Wiktor może mieć rację. Prawdopodobne jest to że sprzęgiełka się blokują i powodują to strzelanie i przyhamowywanie auta, dobrym pomysłem jest jazda bez sprzęgiełek. Wyeliminujesz wpływ całego przedniego napędu. Podobne objawy (hałas i blokowanie przedniego koła) powodowało też u mnie uszkodzone łozysko przedniego koła, z tym że blokowanie koła powodowało ściąganie w jedną stronę. A co do sprzęgła to u nas (w 2.0) koło zamachowe dwumasowe nie występuje.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez hirek_gda » 04 lis 2009 19:32:46

zauważyłem też że jak te trzaski i zgrzyty zaczynają występować to wystaczy że przychamuję leciutko wtedy jest kilka razy łup i spokój aż do nastpnego dłuższego postoju

a można tak jeździć zupełnie bez sprzegiełek z półoską na wieszchu ?
jeśli tak to ściągam sprzegiełka i pojerzdże tak przez kilka dni to się okażę
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez jrzeuski » 04 lis 2009 19:43:16

Wymontuj samo sprzęgiełko. Hub i klapkę przykrec z powrotem. Półoś będzie się trochę telepać i może się nieco wysunąć, ale jak nie zapniesz 4H/4L, to nic się nie stanie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez gino » 30 sty 2010 06:39:57

Hirek..
napisz co bylo przyczyna awari??

u mnie jest dokladnie to samo...

czy przyczyna moze byc luz na lozysku?
gino
 

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez Ironcruz » 15 lut 2010 08:22:42

też jestem zainteresowany diagnozą? coś już wiadomo?
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: zgrzyty i strzały w skrzyni

Postprzez hirek_gda » 15 lut 2010 19:58:09

A wiec tak
Przyczyną "łupania" okazały się sprzęgiełka automatyczne.
Natomiast przyczyną ciężkiej zmiany biegów zapowietrzenie układu
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość