Witamy !



[A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

[A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez Piotr Knapczyk » 01 paź 2007 17:30:07

Chciałbym kolegów przestrzedz przed brutalnym wyciąganiem półosi z mostu! Do tego można dorobić dostć prosty ściągacz.
U mnie gdy padło łożysko, mechanik prał młotem przez otwór po zdemontowanym cylinderku. W takim przypadku działał na tarczę koła na want. W rezultacie półoś pękła. A żeby było śmieszniej to zrobiła to podczas jazdy uszkadzając przy tym nową BFG AT tak że na szmelc poszła.
Po czasie zobaczyłem jak wygląda tzw odwrotny młot do półosi. Proste narzędzie! koszt porządnego wykonania około 200zł (bez porównania z kosztem skutków złego wyciągania).
Pozdrawiam
Piotr Knapczyk
 

Tylny most łozyska - ściągacz półosi

Postprzez bodzio44 » 28 sty 2008 13:11:34

Witam.Mam problem z tylnym mostem.Łozyska do wymiany.Orginaly tz.40x90x31,5 znalazlem po 550 zł ,zamienniki niemieckie po 375 zł,ale są też takie bez zimeringu po 53 zł.Czyli łozyska to nie problem.Problem jest ze sciągaczem do półosi.Jeśli ktoś z klukowiczów ma taki ściągacz i mógłby udostępnić rysunek z wymiarami będę niezmiernie wdzięczny.
bodzio44
 

Postprzez piotrul » 28 sty 2008 14:13:30

Jak ktoś ma to raczej powinien pożyczyć, koszt przesyłki w dwie strony +- 60 zł. Noale ja nie mam więc tylko gdybam.
piotrul
 

Postprzez wojtekkk » 28 sty 2008 16:47:30

bodzio dasz rade-krótkie ,czeste i silne pociagnięcia(zasada młota pneumatycznego-tylko że ciagniesz)
wojtekkk
 

Postprzez Fazi » 03 mar 2008 18:50:22

No wreszcie ja potrzebuję pomocy - może mi ktoś pomoże za moje pomoce.
Jaki jest wymiar łożysk w tylnym moście w SPORC-ie i jakieś namiary gdzie w przyzwoitej cenie kupić.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez holbi » 03 mar 2008 21:54:20

Jezeli chodzi o zamiennik, to moge polecić patent mojego ojca - w swojej frotce jezdzi juz na tym okolo roku i śmiga bezproblemowo. Poniżej link

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=316294294
holbi
 

Postprzez bodzio44 » 07 mar 2008 21:14:17

Wymienialem dwa tygodnie temu.Nie znam oznaczenia w hurtowni powiedzialem do czego potrzebuje i tak zamiennik niemiecki 376 zl oryginal japonski 550 zl.wymiary-sr. zew.90 mm sr.wew-40 mm,szerokosc biezni 31,5 mm.simering wewnatrz lozyska
bodzio44
 

Postprzez tumek » 13 mar 2008 10:18:04

Tak zbierając wszystkie informacje to:
Zastaw naprawczy na allegro (nick sprzedającego wotek81, tel.665194139) :
- Łożysko
- Pierścień oporowy
- Oring uszczelniający na pierścień oporowy
- Zimering uszczelniający na półoś
- Pierścień zaciskowy
- 4 śuby mocujące
Cana przy zamówieniu jednego kpl 300zł. , przy zamówieniu 2 kpl. 250zł./kpl

W hurtowni "Wika" Gliwice tel. 032 2342247, wymiary jak podał Bodzio44:
Samo łozysko bez uszczelnienia 320 zł. (Niemieckie)
Łożysko w komplecie z uszczelniaczem 375 zł. (Optimal)
Łożysko oryginalne Japońskie 458 zł.
(Takie ceny mi dzisiaj podano)

W ramach ciekawostki ;) ogryginał Oplowski - cena 1050zł./szt.
(tak mi podano w hurtowni w Bytomiu)
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Pawel » 29 kwi 2008 19:35:42

Czy można kupić tylko uszczelniacz półosi. On jest winny temu, że cieknie... Łożyska są OK. Po co wydawać min. 300 zł, skoro można tylko...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez wojtekkk » 29 kwi 2008 19:53:03

tak tylko że orginalne łożysko jest zespolone z uszczelniaczem czyli sa jednym
wojtekkk
 

[A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez Elektro001 » 12 sie 2009 21:20:14

Witam wszystkich po długiej nieobecności na forum. Postaram się poprawić :oops: . Może moje pytanie zabrzmi dziwnie, jako że zajmuje się takimi rzeczami na co dzień, ale czy we frotce 2,3TD jest jakieś zabezpieczenie na półosi od strony dyfra. Od rana próbuję wybić półoś z mostu, ale nawet nie chce drgnąć. :cry:
Elektro001
 

Re: Łożysko tylnej półosi w 2,3TD

Postprzez Pawel » 12 sie 2009 21:25:26

:shock: , może ja się nie znam, ale wątpię w istnienie takiego zabezpieczenia...
U mnie po odkręceniu worka śrub półoś z piastą wyciągam ręką, ewentualnie delikatnie trzeba puknąć młoteczkiem...

Chyba szymon.ha miał problemy z wyjęciem półosi, skończyło się kupnem drugiego mostu... :shock: :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Łożysko tylnej półosi w 2,3TD

Postprzez Elektro001 » 12 sie 2009 21:31:22

Paweł, pamiętam jak u Ciebie pięknie to poszło, ale u mnie nawet 5 kilowy odważnik odśrodkowy nie pomaga. Półoś nawet nie drgnie. Nawet koło założyłem i na placu szalałem.
Elektro001
 

Re: Łożysko tylnej półosi w 2,3TD

Postprzez Pawel » 12 sie 2009 21:34:23

Ja mam już wprawę w rozbieraniu mostu... :mrgreen: Mogę to robić na czas...
:shock: Odkręć dekielek, może coś się wyjaśni...

...tylko poskładaj do łykendu :wink: , Krynek będzie jutro miał MT 31" i trzeba będzie przetestować Sporta, to nie XJ, dla niego mała nowość... :D
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Łożysko tylnej półosi w 2,3TD

Postprzez Pawel » 12 sie 2009 21:41:21

Jeżeli uda się Tobie wyjąć półoś, nie przesadzaj z palnikiem, ja już swoją wygiąłem :wsciekly: i trzeba było kupić drugą... :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Łożysko tylnej półosi w 2,3TD

Postprzez krynek » 13 sie 2009 18:29:10

Może jest jak w jeepie zabezpieczenie na końcu półosi coś w rodzaju segera czyli c-klip, (podobne rozwiązanie było w żuku :mrgreen: ), pierścień jest widoczny dopiero po rozebraniu dyfra, wyjęciu jednego sworznia satelit i obu satelit - ogólnie rozwiązanie porażka ale produkowane w jeepach z uporem maniaka przez kilkanaście lat.
pozdr
krynek
 

Re: Łożysko tylnej półosi w 2,3TD

Postprzez sylwian70 » 13 sie 2009 20:19:57

W dyfrze na końcu półosi nie ma żadnego zegerka w frocie tej starszej produkowanej od 1991-1995 jest inne mocowanie łożyska i dlatego jest problem z wyjęciem półosi z mostu.Tylko młot ewentualnie ściągacz własnego pomyślunku.Półoś trzyma w moście zewnętrzna bieżnia łożyska i trzeba to potraktować po kowalsku.Na forum koledzy już walke z tym ustrojstwem opisywali.W starszej frocie jest problem wyciągnięcia półosi w nowszej problem rozwiązali lecz pozostał problem z pierścieniem trzymającym łożysko i jego demontażem bez uszkodzenia(frota z ABS)poj---na konstrukcja.Powodzenia.
sylwian70
 

Re: Łożysko tylnej półosi w 2,3TD

Postprzez Elektro001 » 21 sie 2009 15:12:38

Nareszcie najgorsze mama za sobą- półoś wyjęta. Trzy dni jeździłem z odkręconą blachą trzymającą łożysko i nie drgnęło. Dopiero dzisiaj po godzinie grzania palnikiem flanszy i potraktowaniu półosi 5 kilowym młotem odśrodkowym z bólem wyszło. Teraz czekam na łożysko.
Elektro001
 

Wymiana łożysk tył.

Postprzez lisek27 » 02 maja 2010 08:45:02

Witam.
Prawdopodobnie w tym tygodniu wezmę się za wymianę łożysk w mojej frotce, na stronie rufus.pl znalazłem 2 rodzaje:
KOYO za 420zł
http://www.rufus.pl/717-opel-frontera-l ... -koyo.html
NK za 249zł
http://www.rufus.pl/624-opel-frontera-l ... 63626.html
Różnica w cenie trochę jest, wymieniał ktoś z forumowiczów na te drugie,tańsze??
Czy może lepiej kupić KOYO i mieć spokój na dłuższy czas??
I jak z wymiana?? Dużo z tym roboty jest?? Mógłby mi ktoś kto wymieniał opisać jak się do tego po kolei zabrać.
Jest jakiś ściągacz, którym można to w miarę szybko i łatwo zrobić??Prosiłbym o ewentualny rysunek, to bym sobie coś takiego zrobił.
Pozdrawiam.
lisek27
 

Re: Wymiana łożysk tył.

Postprzez brum » 02 maja 2010 10:58:38

3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron