Witamy !



[A] napęd 4x4

Postprzez brum » 07 lis 2007 17:46:59

Frontera B niema sprzęgiełek i niemożna założć manuali, poprostu półoś wsuwa się w otwór z wieloklinem który jest w piaście.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez wojtekkk » 07 lis 2007 18:35:45

a nazywa sie to bodajże stałe zabieraki czy zbieraki
wojtekkk
 

Postprzez Adam » 07 lis 2007 18:44:04

mirokez napisał(a):A jak to jest z tym zalaczanie napedu w frotce B mogl by mi ktos to wyjasnic juz sporo slyszalem ale chcial bym sie dowiedziec dokladnie. Oraz jak to jest ze sprzegielkami mozna wymienic je na manualne czy nie koniecznie...


pzdr :D

To nie jest ten temat. Napędy 4x4 frotkaB jest tu:
http://geodezja.nazwa.pl/frontera/forum ... .php?t=301
Taka mała zemsta Marcinku za szanty z tematu Carlos :evil:
Adam
 

to jeszcze plise dla najsłabszych

Postprzez RenOpel » 09 gru 2007 20:50:38

witam,szanowne grono,
frotkę mam dopiero parę dni,przeżyłem już swoje pierwsze upalanie moim autkiem,kolesie z innych dziurowjazdów,mówili mi że radziłem sobie całkiem nieżle.tylko się dziwili czemu oni jadą a ja co chwilę się zatrzymuję,wysiadam,schylam,wsiadam i jadę.ano przełączałem sprzęgiełka,bojąc się pierwszy raz ,niewiedziałem czy to już teren czy jeszcze nie.mam manuale,i dlatego.Z pewnością bardzo wiele zostało już napisane na tym forum o przełączaniu sprzęgiełek,ale i tak mam ogromną prośbę-aby mi odpisać czy dobrze robiłem to w terenie(oczywiście chodzi o sprzęgiełka he he).
a więc:wysiadłem,sprzęgiełka z FREE na LOCK wsiadłem ,wajcha na 4L,2-3metry do tyłu i pomału w drogę , oczywiście w terenie.
rozłączam-wajcha na 2H,wysiadam, sprzęgiełka z LOCK na FREE,wsiadam 2-3 metry do tyłu i jazda do przodu.czy właśnie tak powinno to wygladać?chodzi mi o to,czy jak rozłącze sprzęgiełka to już jest napewno napęd tylko na tył?,dzięki za ewentualne odpowiedzi,myślę że już prościej nie mogłem zapytać.
RenOpel
 

Postprzez TATAR » 09 gru 2007 21:22:53

co do rozłanczania to dobrze ale włanczajac nie musisz cofac zapniesz i do przodu , co do jazdy w miejscach gdzie jest teren a po kilku kilometrach lub metrach wjezdzasz na droge potem znowu teren to proponuje nie wysiadaj za kazdym raze tylko wypinaj wajcha na 2l 2-3 do tyłu i jazda wjedziesz to wajcha znowu na 4l lub 4h i do przodu jak juz wyjedziesz z terenu i nie bedziesz jezdził to dopiero wtedy daj na 2l 2-3 do tyłu i wyjc i rozłacz na piastach ja tak robie i widziałem ze nie tylko miłej jazdy :wink:
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 892
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez brum » 10 gru 2007 00:17:55

Jeśli jeżdzisz w terenie i masz załączony napęd to jeśli wjeżdzasz na asfalt (np jest z 5km) poprostu w czasie jazdy zmieniasz z 4H na 2H.
Przedni wał przestaje się kręcić tylko pracuje most i półosie ale nic nie rozwalisz po jest mechanizm różnicowy.

A z tego co mi się wydaje to przy manualach nie mósisz cofać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez wojtekkk » 10 gru 2007 09:14:12

dokładnie -koła możesz mieć cały czas spiete-rozpinaj dopiero po końcu zabawy a w trakcie uzywaj tylko wajchy
na koniec cofać nie musisz bo spręzyne zwalniasz ręcznie
wojtekkk
 

Postprzez RenOpel » 10 gru 2007 13:21:17

dziękuję panowie , teraz to ja już jestem kozak-wszystko wiem,rozwialiście moje najwieksze obawy,co do wajchowania w terenie.
OT dobrze mądrzejszych posłuchać,to śmigam w teren nadodrzański
pozdrawiam
RenOpel
 

Postprzez wojtekkk » 10 gru 2007 17:48:22

dziękuję panowie , teraz to ja już jestem kozak-wszystko wiem
-to się tobie tylko tak wydaje
wojtekkk
 

Postprzez RenOpel » 11 gru 2007 23:21:10

pewnie masz rację,chodziło mi tylko o moją niewiedzę jak używać drugiej magicznej gałeczki
RenOpel
 

cofanie!?

Postprzez misioo3 » 06 mar 2008 17:58:48

Witam wszystkich terenowców!! Ja mam pytanie o rzecz o której nikt nie powiedział a myśle że się zdarza :idea:
Mianowicie co się dzieje jak w terenie lub na śliskim trzeba dać po garach na wstecznym (bo się zdarza że do przodu już nie idzie i nie ma innego wyjścia jak kombinować przód-tył) z załączonym napędem przodu 4H lub 4L :?: Czy można "orać" na 4L/H i czy nic się nie stanie z frocią czy trzeba do cofania rozłączyć i przełożyć na 2H :?: (sprzęgiełka automatyczne) :!:
Frotkę mam od niedawna więc nie chce jej od razu rozwalić :lol:
Pozdrawiam.
misioo3
 

Postprzez brum » 06 mar 2008 18:08:28

Można dawać do tyłu, tylko przy automatach należy delikatnie najpierw ruszyć zeby się przełączyły i póżniej już można orać.
Niema różnicy czy do przodu czy do tyłu bo zawsze jest napęd 4x4.
Tylko trzeba pamiętać że przy automatach zmiana kierunku musi przebiec na początku delikatnie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez misioo3 » 06 mar 2008 18:15:52

Wielkiw dzięki Brum, to jestem już w "domu" bo strasznie mnie nurował ten problem. Pozdro :wink:
misioo3
 

Postprzez daro7809 » 04 maja 2008 19:46:06

Witam mam pytanie zamierzam wymienic sprzegielka automatyczne na manuale ,moje pytanie co bedzie jezeli sprzegielka beda zaloczane na 4x4 a bede jechal na 2h i czy przelaczonych sprzegielkach na 4x4 bede jechal na 4h i bede chcial przelaczyc na 4l to bede sie musial zatrzymac i na odwrót
daro7809
 

Postprzez daro7809 » 04 maja 2008 19:48:34

Jeszcze jedno pytanie dotyczace sprzegielek czy najpierw przekrecam sprzegielka na 4x4 i dopiero lewarkiem na 4l lub 4h i czy jak odpinam naped przedni to najperw lewarek na 2h i spezegielka 4x2
daro7809
 

Postprzez mirokez » 04 maja 2008 20:13:04

Stajesz wychodzisz z samochodu, przekrecasz sprzegielka na 4x4 potem wsiadasz do samochodu bierzesz na 4h albo 4l i smigasz. Potem znowu stajesz bierzesz z 4h lub 4l na 2h wysiadasz z samochodu przekrecasz z 4x4 na 2x4 wsiadasz do smaochodu i wioooo :D
mirokez
 

Postprzez wojtekkk » 04 maja 2008 20:24:47

jak będzie na sprzęgiełkach 4x4 a na skrzyni 2h to tylko tyle ze przednie pólosie bedą na daremnie sie obkrecać-oczywiście można tak sie spokojnie przemieszczac bez sraczki że coś rozwalisz
jezeli chodzi o drugie pytanie to nie ma znaczenia czy najpierw przekrecisz sprzęgiełka czy wrzucisz dzwignie redukcyjna bo i tak by jechać z przodem to musisz wykonac obie czynnosci, a aby je wykonac to i tak wypada się zatrzymac więc jak wsponiałem wsio rawno
wojtekkk
 

Postprzez daro7809 » 04 maja 2008 20:36:32

Dzieki bardzo za odpowiedz a co myslicie o manualach bo wlasnie takie zamowilem i bede wymienial w przyszlym tygodniu
daro7809
 

Postprzez daro7809 » 04 maja 2008 20:38:57

Jeszcze jedno jeżdze teraz na zepsutych sprzegielkach i co jakis czas mi przeskakuja i bardzo hałasują czy cos jeszcze mi moze nawalic z tym przeskakiwaniem
daro7809
 

Postprzez mirokez » 04 maja 2008 20:39:40

Ja mam manuale Super Winch'a od faziego i jestem z nich bardzo zadowolony.

Ot takie mam:

Obrazek
mirokez
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości