Strona 1 z 1

[B] Luz tylnej półosi

PostNapisane: 24 wrz 2020 11:38:37
przez martinezcom
Witam,
Mam taki problem u siebie, że przy ostrym skręcie w lewo coś szura w tylnym prawym kole. Łożyska niedawno wymieniane więc był to pierwszy podejrzany ale zajrzałem pod tarcze hamulcową i jest to luz osiowy na półosi. Podczas skrętu, półoś razem z łożyskiem cofa się i tarcza hamulcowa szura po tarczy kotwicznej. Można przyjąć, że obudowa łożyska jest uszkodzona, nie trzyma go i pod wpływem obciążeń porusza się prawo-lewo. Ale nawet jeśli tak jest no to łożysko powinno być zabezpieczone przed takim ruchem? Łożysko jest schowane w obudowę a z obudowy mostu wystaje pierścień, który teoretycznie powinien je dociskać. Przy składaniu nie mierzyłem tego ale teraz jak poruszam za półoś to chowa się o około 2mm. Czy miał ktoś może podobny przypadek?
33703369

Re: [B] Luz tylnej półosi

PostNapisane: 24 wrz 2020 23:11:24
przez RudeBoy
Luz 2mm jest niedopuszczalny.
Albo jest założone niewłaściwe łożysko - węższe.
Albo co bardziej prawdopodobne źle założony pierścień osadczy (na gorąco) na półoś. Co daje luz między wewnętrzna bieżnią a półosią.

Re: [B] Luz tylnej półosi

PostNapisane: 28 wrz 2020 20:05:05
przez martinezcom
Nie ma luzu między bieżnią a półosią tylko łożysko razem z pierścieniem i półosią porusza się w obudowie. Wymiary starego i nowego były porównywane przed montażem i wszystko się zgadzało. Nie pozostaje nic innego jak rozebrać i poszukać przyczyny.

Re: [B] Luz tylnej półosi

PostNapisane: 28 wrz 2020 23:03:09
przez RudeBoy
Upewnij się co do wymiaru. Bo łożysko od froty A niby podobne ale jest wlaśnie ok 2mm węższe...

Re: [B] Luz tylnej półosi

PostNapisane: 01 paź 2020 21:08:32
przez martinezcom
Myślę, że teza o węższym łożysku może być trafna. Choć pisałem, że były wymieniane niedawno i wymiary były porównywane to uświadomiłem sobie, że jednak upłynęło już trochę czasu i nie pamiętam jak to było... Znalazłem dziś stare - 31,5mm a do A podają wymiar 30,2mm, choć wg. katalogu części w A były również te szersze w zależności od wersji silnikowej. Różnica tylko 1,3mm ale na samochodzie wygląda na więcej no ale ma co roztrząsać, dobiorę podkładki dystansowe i po temacie.