Strona 1 z 2

[2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 01 gru 2018 13:05:48
przez jrzeuski
Szukam kogoś kto tego dokonał (zamach i sprzęgło z Troopera 3.1TD). Chodzą słuchy , że to prosta operacja. Otóż okazuje się, że wcale nie i utknąłem.

Sprzęgło po takiej wymianie nie działa, bo łożysko nie sięga docisku. Powodem jest różnica grubości obu typów kół zamachowych (ok. 4cm). Kombinacje z łapą czy wysprzęglikiem nie mają sensu, bo tuleja, po której chodzi łożysko, jest za krótka :(

Między silnikiem a skrzynią jest kryza o grubości właśnie ok. 4cm. Gdyby ją wywalić (co też nie okazuje się trywialne), to sprzęgło powinno znowu działać. Ale wtedy oba wały do przeróbki na długość (a może udałoby się znaleźć pasujące od innych Frot) no i nie wiem czy lewarki by pracowały dobrze przyvtakim przesunięciu skrzyni do przodu :|

Idealnym rozwiązaniem byłby dłuższy dzwon skrzyni, z dłuższym wałkiem i przesuniętą odpowiednio łapą. Ale czy coś takiego istnieje? :niewiem: Dzwon z 2.8 ma 40cm, potrzeba 43-45cm. Ktoś wie ile ma odpowiednik z Troopera? A może w Montereyu występuje jednomas?

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 02 gru 2018 03:33:27
przez Jake
jrzeuski napisał(a):Między silnikiem a skrzynią jest kryza o grubości właśnie ok. 4cm. Gdyby ją wywalić (co też nie okazuje się trywialne), to sprzęgło powinno znowu działać.

Dokładnie tak jak mówisz. Ta 5cm kryza jest tam po to, zeby zmieściło się koło dwumasowe. Trzeba ją wywalic. Okrecasz po obwodzie i pamietaj zeby usunac dwa wystajace piny, pozycjonujace kryze, bo inaczej skrzynia nie bedzie pasować. Belka skrzyni jest do przesunięcia ok 5cm do przodu, ale to w zasadzie nie jest żaden problem. Przedni wał trzeba zmienić na taki z Montereya. do tylnego najlepiej dotoczyć 5cm dystans. Tylny wał tez mozna dopasowac z Montereya, ale wtedy trzeba przełożyć tez dupkę skrzyni od Montereya.
jrzeuski napisał(a):Idealnym rozwiązaniem byłby dłuższy dzwon skrzyni, z dłuższym wałkiem i przesuniętą odpowiednio łapą. Ale czy coś takiego istnieje? :niewiem: Dzwon z 2.8 ma 40cm, potrzeba 43-45cm. Ktoś wie ile ma odpowiednik z Troopera?

Wymiana skrzyni nie ma sensu, będzie pasowac tylko skrzynia z 3.1, ale ona jest prawie identyczna jak ta z 2.8. Dzwony sa takie same, roznia sie w zasadzie jedynie "dupką", w 2.8 tylny wał jest wysuwany, w 3.1 jest flansza. Porównaj na zdjęciach, skrzynka z 3.1 wyglada tak:
Obrazek
A skrzynka z 2.8 tak:
Obrazek
jrzeuski napisał(a): A może w Montereyu występuje jednomas?

Przeciez Trooper/Monterey to jedno i to samo. W 3.1 (4JG2) jest sztywne koło zamachowe, w 3.0 (4JX1) identyczna dwumasa jak we Frotce 2.8 (4JB1)

W razie czego temat do poczytania:
http://www.itocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=13140

-- Dodano 09 Dec 2018 19:16:03 --

Jerzy: I jak tam w temacie? Jakos poszlo?

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 08:08:46
przez jrzeuski
Zamach z 4JG2 wyrzucony (chcesz może kupić?) i wstawiona zaspawana dwumasa, wypatroszona z pozostałości sprężyn:
3270
Teraz szukam jednej śruby mocującej dwumasę. Spece, którzy wcześniej przy tym majstrowali ucięli ją próbując dopasować do jednomasu :wsciekly: Mam pewne obawy, że jej nie znajdę w sklepie metalowym... :(

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 08:28:50
przez Semir
Jaka to śruba. Sądzę że mogę takie mieć.
Długość skok i rodzaj gwintu

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 09:01:12
przez jrzeuski
Gwint jest jakiś dziwny. Skok 1mm - spoko, ale średnica 13mm? Porównywałem ze swoją z 2.5TDS i tam jest normalne 12x1 (trochę krótsza i łeb na klucz 17 a w 2.8 jest 19).

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 11:48:56
przez Semir
To moze byc jakieś calowew.
Jutro będę w hurtowni zapytam.
Ile tego chcesz jak bylot.

Ewentualnie tokarz.

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 12:40:14
przez jrzeuski
Calowy powiadasz? No w sumie możliwe, bo to japoniec. 1 sztuka mi potrzebna, 7 pozostałych mam.

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 12:56:39
przez Semir
Podaj dokładne wymiary i już nawet foto.

Co mi tam ty płacisz

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 18:49:26
przez jrzeuski
3271
Gwint jednak M12x1 (coś mi suwmiarka chyba szwankuje)
Łeb sześciokątny 19mm, kołnierz 22mm

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 19:33:36
przez Jake
Mhm, czyli wybralaes szybsze rozwiazanie, wymagajace mniej pierdzielenia i zmian. ;)

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 10 gru 2018 19:38:17
przez Semir
jrzeuski napisał(a):3271
Gwint jednak M12x1 (coś mi suwmiarka chyba szwankuje)
Łeb sześciokątny 19mm, kołnierz 22mm



Chyba mam cos takiego. Jutro sprawdzę.

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 11 gru 2018 09:26:40
przez jrzeuski
Byłem w sklepie metalowym. Jednak suwmiarkę mam dobrą, to jest M13. Nietypowa, nie do zdobycia w takim sklepie. Tylko motoryzacyjny albo szrot :(

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 11 gru 2018 09:49:51
przez Semir
Ok postaram się coś poszukać.

Jak coś pisz do przemi.

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 11 gru 2018 11:18:40
przez nightman
Jacek, zadzwoń sobie tutaj. https://stalmut.pl/ Mają tam naprawdę różne wynalazki, często pod zamówienia. Jak im wyjaśnisz o co biega a będą mieć problem z wysyłką, to mogę Ci podjechać i kupić.

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 11 gru 2018 13:24:35
przez tomek_89
W razie czego służę tokarką i narzynką 13x1 :D

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 14 gru 2018 09:39:18
przez jrzeuski
Śruba nadal poszukiwana, sklepy motoryzacyjne też rozkładają ręce :cry2:

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 14 gru 2018 11:01:23
przez nightman
Jesteś na 100% pewny, że to gwint metryczny z nie calowy?
Zmierz dwie rzeczy na tej śrubencji:
- dokładną średnice po zewnątrz gwintu - dokładną czyli nie około tylko konkretnie ile
- rozstaw suwmiarkę na 1 cal i przyłóż do gwintu - powiedz mi ile spinów gwintu naliczysz

M12x1 sprawdzałeś grzebieniem do gwintów?

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 14 gru 2018 11:06:46
przez jrzeuski
nightman napisał(a):Jesteś na 100% pewny, że to gwint metryczny z nie calowy?
Oczywiście, że nie.
Zmierz dwie rzeczy na tej śrubencji:
- dokładną średnice po zewnątrz gwintu - dokładną czyli nie około tylko konkretnie ile
Suwmiarka pokazywała mi 13.2
- rozstaw suwmiarkę na 1 cal i przyłóż do gwintu - powiedz mi ile spinów gwintu naliczysz
To mogę sprawdzic dopiero wieczorem.
M12x1 sprawdzałeś grzebieniem do gwintów?
Zwykłą linijką, bo nie miałem wtedy pod ręką suwmiarki. Ale w sklepie mieli i stwierdzili, że to na pewno nie jest M12.

Natomiast niepojęte dla mnie jest, że sklepy motoryzacyjne mają z tym problem. Sprawdziłem też firmy specjalizujące się w sprzęgłach: mają nawet wysprzęgliki, ale tych śrub nie.

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 14 gru 2018 11:19:15
przez nightman
jrzeuski napisał(a):Suwmiarka pokazywała mi 13.2...
...To mogę sprawdzic dopiero wieczorem.

To zrób to i daj cynk
Ciekawie się zrobi, jak naliczysz 18-19 spinów

Re: [2.8] Wymiana dwumasy na zwykły zamach

PostNapisane: 14 gru 2018 13:38:05
przez tomek_89
Jak wcześniej pisałem Jacku , mam dostęp do tokarki i narzynki M13x1. Jeżeli chcesz to ze śruby z kołnierzem (M14 czy M16) mogę dorobić taki wynalazek i wysłać Ci do prób. Potrzebuję tylko info jaki kołnierz ma mieć ta śruba (średnica).