Strona 1 z 2

[A] Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 01 mar 2009 19:59:02
przez brum
Zna ktoś rozmiary uszczelniacza na wejściu wału przedniego do mostu?
Bo coś zaczeło się pocić.

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 02 mar 2009 07:51:43
przez Pawel
Dołączę do pytania o uszczelniacz... :?
Zapytam u znajomych w motoryzacyjnym i w Agromie... Dam znać...

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 02 mar 2009 16:27:47
przez brum
Znalazłem nr cześci - 91143391
nr katalogowy - 406771

tylko wymiary jeszcze

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 02 mar 2009 16:50:45
przez Pawel
Nie udało mi się. :( W sklepach motoryzacyjnych nie mają prodramu do "rozebrania mostu" i mogą mi tylko zamówić konkretną część. Wizyta w ASO Opla też nic nie dała, z ich programów nie dało się uzyskać takich informacji. :(

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 16 sty 2010 21:28:29
przez czukk
Panowie czy znane są wam rozmiary tego uszczelniacza???

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 16 sty 2010 21:41:58
przez Pawel
Nie, i nikt tego nie wie... :? Nie będę rozbierał u siebie bo... nie cieknie, jednak :D . To co wyglądało na wyciek, było oblane pod czas wymiany filtra oleju... :lol:

Wyciek z przedniegu mostu

PostNapisane: 14 lut 2010 22:36:35
przez euro690
mam do Was pytanie poniewaz mam problem i nie wiem co jest grane,mam Frontere A sport 94r 2.0benz
jeżdze ciagle na tylnym napedzie,gdy załacze i przedni to pozniej z przedniego napedu leci olej
nie wiem jaka moze byc tego przyczyna?gdzie szukac problemu?miał ktos podobny problem??

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 15 lut 2010 06:05:48
przez Pawel
...z przedniego napędu leci olej...

...trochę mało informacji... Jest kilka miejsc, z których może ciec, gdy mechanizm zacznie pracować - choćby zapchane odpowietrzenie może powodować wyciek np. nieszczelnymi uszczelniaczami... Podaj więcej, a mianowicie dokładnie skąd kapie... :?:

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 16 lut 2010 20:25:39
przez euro690
sam nie wiem jak to opisac...olej leci zaraz przy przednich kołach

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 16 lut 2010 20:46:16
przez Pawel
:shock: :?: ...może chodzi o miejsce, w którym przedni wał z reduktora wchodzi do przedniego mostu... :?: Zrób zdjęcie... ?

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 16 mar 2010 22:50:30
przez hirek_gda
czy komuś udało się zdobyć wymiary tego uszczelniacza ?
bo u mnie padł

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 21 mar 2010 18:50:37
przez kondi
hirek_gda napisał(a):czy komuś udało się zdobyć wymiary tego uszczelniacza ?
bo u mnie padł


mam takowy uszczelniacz ... ide go poszukać jak znajde to napisze wymiary :D

znalazłem!!!!!!! na uszczelniaczu nie było podanych wymiarów wiec zmierzyłem i wyszło tak wymiar zewntrzny 71mm wewnętrzny 50mm (w tym że musi być troszke mniej żeby uszczelnił) szerokość 17mm :D

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 21 mar 2010 19:13:38
przez hirek_gda
dzięki wielkie Kondi
czyli wymiar wewnętrzny 50mm mierzyłeś na luźno bez wyginania warg uszczelki ?

może ktoś ma gdzieś flansze na wierzchu to by mógł zmierzyć jej średnice i wszystko by było już jasne

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 21 mar 2010 19:21:23
przez kondi
hirek_gda napisał(a):dzięki wielkie Kondi
czyli wymiar wewnętrzny 50mm mierzyłeś na luźno bez wyginania warg uszczelki ?

może ktoś ma gdzieś flansze na wierzchu to by mógł zmierzyć jej średnice i wszystko by było już jasne



te 50mm jest z wygięciem czyli trza by kupić taki żeby miała wewnętrzny wymiar ok 48mm

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 21 mar 2010 23:44:53
przez konik
Wymiar katalogowy wewnetrznej średnicy uszczelniacza podaje nie jego rzeczywiste wymiary, lecz średnicę współpracujących z nim części czyli w tym wypadku średnice flanszy. U zaprzyjaźnionego producenta znalazłem takie wymiary: 50x70x6/10 50x70x10 50x70x12 50x70x13,5 50x72x10 50x72x8 50x72x10 50x72x12
Niestety zewnętrznej średnicy 71 nie produkują ale może da się coś dopasować

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 22 mar 2010 17:38:25
przez hirek_gda
z dopasowaniem średnicy zewnętrznej może być problem 72mm nie wejdzie a przy 70mm będzie cieknąć

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 22 mar 2010 22:48:04
przez konik
Sebastian spróbuj jeszcze w Gdyni tam jest duża hurtownia HYDROMET

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 23 mar 2010 01:15:10
przez jrzeuski
A kto wie co jest na wyjściu z przedniego mostu na kielich półosi prawej? Kapie mi się tamtędy olej tak mocno, że w moście już chyba prawie sucho jest. Jakiego uszczelniacza potrzebuję i jak go wymienić? Trzeba będzie wyjmować most?

Do tego mam zatarte łożysko, w którym półoś obraca się w piaście (igiełkowe?). Jak tam się dostać? Zdjąłem koło, sprzęgiełko i łożysko koła, ale nic to nie dało. Trzeba wyjąć półoś i od wewnętrznej strony piasty wyciągnę to łożysko? Nie wiem czy się rozsypało czy tylko nalazło błoto i wystarczy wyczyścić i nasmarować.

Wygląda na to, że przedni napęd kaput i dopóki go nie naprawię, to Frotka błotka nie zobaczy :cry2:

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 23 mar 2010 12:35:15
przez sylwian70
ad jrzeuski aby się dostać do łożyska igiełkowego musisz zdjąć górny stworzeń wachacza,dolny stworzeń wachacza i sworzeń końcówki drążka kierowniczego czyli zdjąść calą zwrotnicę.W piątek u siebie wymieniałem łozyska igiełkowe i uszczelniacze.Lewa półoś mi wyszła bez odkręcania całego dolnego sworznia od wachacza z prawej musiałem już dolny sworzeń odkręcić od wachacza bo trzpień nie chciał wyleż z zwrotnicy brak miejsca.Jeśli masz ABS to utrudni sprawę uwaga na czujnik u mnie uszkodziłem go targajac zwrotnicą (delikatne gnojstwo)Jeśli nie masz ściagaczy to zbij tylko gałkę od drążka kierowniczego a dolny sworzeń całkowicicie odkręć od wachaczy.Jest dubanie ale lepiej niż rozlączać przegub i paplac się w smarze.łozysko i uszczelniacz kupiłem tu http://allegro.pl/item878423608_lozysko ... ntera.html łożysko igiełkowe ci się zatarło bo masz zgnity uszczelniacz i błoto ci leci po półosi do igiełkowego potem do sprzęgiełka a następnie do łozysk i lasuje smar.Uszczelniacz tylko w orginale zamiennika nikt nie robi jest dwu strefowy pierwsza strefa przeciw pyłowa druga już normalna przeciw (wodno-brejowa) Co do lozysk u mnie były dobre ale końcówka półosi miała minimalny luz ,po zamontowaniu nowych luzu prawie zero trzeba mieć na uwadze że minimalny luz ma wplyw na prace sprzęgiełek jeśli są automaty,oraz na trwałość przegubów.Powodzenia.

Re: Przedni most - uszczelniacz

PostNapisane: 23 mar 2010 20:33:24
przez wikked
Jacek żeby wybebeszyć przegub wewnętrzny musisz odkręcić mocowanie mostu do ramy, zbić całą zwrotnicę (górny, dolny sworzeń, gałkę końcówki drążka kierowniczego), później musisz odkręcić drążek układu kierowniczego (ten który łączy przekładnię z drążkiem pośrednim), później opuszczasz most i musisz podciąć szlifierką część mocowania mostu do ramy (taki trójkąt 3cm na 3cm - to wystarczy. Wyjmujesz przegub wewn. z półosią i wymieniasz uszczelniacz mostu. 1,5h roboty. Ale jeśli nie podetniesz mocowania musisz opuścić cały most - Twoja decyzja. Ja jeżdżę z podciętymi i nic się nie dzieje.
Łożyska igiełkowe żeby wymienić musisz zdjąć zwrotnicę, odpiąć ABS (nad górnym wachaczem wtyczka), śrubokręt ślusarski i heja. Nabijasz delikatnie młotkiem najlepiej przez nasadkę chyba 27 ale najlepiej przymierzyć. Uszczelniacz jest dostępny tylko w ASO (jak napisał sylwian70).
Powodzenia.