Strona 1 z 1

[B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 27 paź 2017 23:29:54
przez altharis
Witam wszystkich mam taki problem ze skrzynią mam zablokowany lewarek na HIGH nie da rady go ruszyć na 4L 2.2 diesel manual. Może jest ktoś wie co może dolegać?

-- Dodano 27 paź 2017 23:31:27 --

altharis napisał(a):Witam wszystkich mam taki problem ze skrzynią mam zablokowany lewarek na HIGH nie da rady go ruszyć na 4L 2.2 diesel manual. Może jest ktoś kto wie co może dolegać?

Re: Manualna skrzynia biegów

PostNapisane: 27 paź 2017 23:39:33
przez Semir
Najpierw przywitaj się w odpowiednim dziale "start".

Może napisz jak to próbujesz zrobić?
Włączasz najpierw napęd 4x4 przyciskiem na desce?
Jak tego nie zrobisz to reduktora nie zapniesz.

Jeśli to robisz i dalej się nie da mogą być inne przyczyny
są one opisane na forum musisz troszkę poszukać.

No tu zacznij viewtopic.php?f=100&t=301&p=255050&hilit=Nap%C4%99d+b#p255050

Re: Manualna skrzynia biegów

PostNapisane: 27 paź 2017 23:52:29
przez altharis
Witam
Wyłączony na desce - Nie da się ruszyć
Włączony na desce - Nie da się ruszyć
Wyłączony silnik nie da się ruszyć


:? :? :? :?
Szukałem na forum ale nie namierzyłem informacji na ten temat więc dlatego tu napisałem.

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 28 paź 2017 09:49:54
przez brum
Jeśli kontrolka świeci to trzeba zobaczyć czy jest napięcie na skrzyni.

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 28 paź 2017 21:05:00
przez altharis
I potwierdziło się że problem z elektryką. Działa teraz poprawnie.
Chociaż muszę wydłubać listwę z bezpiecznikami bo więcej usterek znalazłem.
Od EGR do lampki oświetleniowej, wpadłem w małą dziurę w drodze i silnik nabrał wigoru i skrzynia ożyła.
Może ktoś z was wie gdzie można znajdę schemat elektryki do niej.???

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 29 paź 2017 15:47:48
przez pisu22
brum napisał(a):Jeśli kontrolka świeci to trzeba zobaczyć czy jest napięcie na skrzyni.

Nawet nie wiedziałem że w manualu musi być jakieś napięcie na skrzyni.
Do czego to jest potrzebne i gdzie jest doprowadzone?

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 29 paź 2017 15:56:04
przez RudeBoy
pisu22 napisał(a):
brum napisał(a):Jeśli kontrolka świeci to trzeba zobaczyć czy jest napięcie na skrzyni.

Nawet nie wiedziałem że w manualu musi być jakieś napięcie na skrzyni.
Do czego to jest potrzebne i gdzie jest doprowadzone?


No jak do czego? Przecież masz na reduktorze elektryczny siłownik, która zapina napęd na przód.

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 29 paź 2017 16:13:11
przez brum
Z tyłu reduktora jest i dlatego nie da się załączyć reduktora jeśli napęd nie jest włączony.
Obrazek

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 29 paź 2017 23:52:28
przez altharis
Ja też nie ale to taki manualny elektryk :grin: :grin: :grin:

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 30 paź 2017 07:43:34
przez pisu22
RudeBoy napisał(a): Przecież masz na reduktorze elektryczny siłownik, która zapina napęd na przód.

Zapinam napęd guzikiem co skutkuje zadziałaniem przesówki ale to jest na pneumatyce, a siłownik co robi? Zwalnia dźwignię reduktora?

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 30 paź 2017 08:00:56
przez brum
Tak.

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 30 paź 2017 10:50:05
przez RudeBoy
pisu22 napisał(a):
RudeBoy napisał(a): Przecież masz na reduktorze elektryczny siłownik, która zapina napęd na przód.

Zapinam napęd guzikiem co skutkuje zadziałaniem przesówki ale to jest na pneumatyce, a siłownik co robi? Zwalnia dźwignię reduktora?


Nie tak.

1. Naciskasz przycisk
2. Moduł sterujący zaczyna migać zieloną lampką.
3. Siłownik w reduktorze zapina przedni wał.
4. Moduł sterowania otrzymuje sygnał, że zapięcie wału w reduktorze powiodło się.
(Na tym etapie dźwignia H-L jest już odblokowana.)
5. Moduł wysterowuje sygnał na zawory siłownika przesuwki.
6. Przesuwka zapina półoś.
7. Moduł otrzymuje sygnał od czujnik położenia przesuwki.
8. NAPĘD ZAPIĘTY
9. Moduł zapala zieloną lampkę na stałe.

Re: [B] zablokowany lewarek na HIGH

PostNapisane: 30 paź 2017 15:58:05
przez pisu22
RudeBoy napisał(a):
1. Naciskasz przycisk
2. Moduł sterujący zaczyna migać zieloną lampką.
3. Siłownik w reduktorze zapina przedni wał.
4. Moduł sterowania otrzymuje sygnał, że zapięcie wału w reduktorze powiodło się.
(Na tym etapie dźwignia H-L jest już odblokowana.)
5. Moduł wysterowuje sygnał na zawory siłownika przesuwki.
6. Przesuwka zapina półoś.
7. Moduł otrzymuje sygnał od czujnik położenia przesuwki.
8. NAPĘD ZAPIĘTY
9. Moduł zapala zieloną lampkę na stałe.


teraz jasne :D