Strona 1 z 3
[B] załączanie napędu 4WD

Napisane:
28 wrz 2007 23:49:26
przez maju
szybkie pytanko.
Do załączenia napedu jest druga dzwignia biegów: naped na dwa, na cztery i cztery z reduktorem. To załącza przedni wał a sprzegiełka kół to automat albo i nie.
Do czego więc jest przycisk w wersji B po prawej stronie kierownicy z narysowanym obrazkiem napedu 4WD?
Coś tam pneumatycznego ale co dokładnie?

Napisane:
29 wrz 2007 06:53:35
przez KOBZI
przedni napęd dołącza się siłownikiem pneumatycznym - rozwiązanie z hondy no i wersja B nie ma przez to sprzęgiełek

Napisane:
29 wrz 2007 10:36:22
przez brum
A wiązku z tym nie ma co strzelać.

Napisane:
29 wrz 2007 11:20:42
przez KOBZI
chyba że kupimy sobie shotguna


Napisane:
29 wrz 2007 11:48:14
przez dljm
we frotce A napęd włacza się wajchą i sprzęgiełkami
we frotce B wajcha służy do właczenia reduktora natomiast napedy wlacza sie przyciskiem (mozna zmieniać 2H/4H do predkosci 90 km/h)

Napisane:
29 wrz 2007 16:21:11
przez maju
dljm napisał(a):we frotce A napęd włacza się wajchą i sprzęgiełkami
we frotce B wajcha służy do właczenia reduktora natomiast napedy wlacza sie przyciskiem (mozna zmieniać 2H/4H do predkosci 90 km/h)
Podsumowujac:
W A wajcha włącza wały pomiedzy skrzynią biegów a kołami, a sprzęgiełka dołączaja koła do wałków - czyli napęd jest rozłączany w dwóch miejscach, aby wał stał przy 2WD
Wajcha ma połozenia 2H, 4H i 4L
W B pneumatyka zastępuje sprzęgiełka, a co zastępuje włączenie wału dzwignią? Czy pneumatyka załącza z dwóch stron (sprzęgło + przy skrzyni)?
To druga wajcha biegów jakie ma połżenia? H i L ?
L moze być w postaci 2L lub 4L w zależności jak jest pneumatyczny guzik?
Tak samo H?

Napisane:
30 wrz 2007 08:57:50
przez dljm
W B po nacisnięciu guzika pnełmatyka zastępuję zarówno sprzegiełka jak i wajchę (tzn. zapina koła i w skrzyni rozdzielczej wał przedni)
jak juz wspomniałem mozna tym sie bawić dowoli do predkosci 90 km/h (powyżej komputer nie pozwoli na zmianę napędów)
wajcha natomiast ma dwa polozenia High i 4L
ale mozna ja przełożyć tylko na postoju i tylko wtedy kiedy mamy zapiety przód
jezeli przód jest nie zapięty wajchy sie nie da przełączyć
w przypadku kiedy zapieta jest wajcha na 4L komputer nie pozwoli wyłączyć napedu przedniej osi pomimo wycisnięcia przycisku (kontrolka bedzie migała, ale napęd będzie zapiety)

Napisane:
30 wrz 2007 10:24:50
przez maju
Dzięki za pełną odpowiedź.
Teraz wszystko jasne.
Niepokoi mnie tylko tyle elektroniki w tym wszystkim... ma się co sypać.

Napisane:
30 wrz 2007 10:52:57
przez dljm
no jeżeli masz zamiar topić auto, to lepiej kupić A (wszystko mechanika - zawsze bedzie działac w takich warunkach)
natomiast przy eksploatacji mniej off-roadwej system zastosowany w B jest mniej zawodny (nie ma sprzegiełek które lubią sie sypać, tylko na sztywno półosie są zapinane - więc zeby to urwać trzeba by ukrecić półosie)

Napisane:
30 wrz 2007 11:19:53
przez mirokez
to jak to jest w B nie ma wcale sprzegielek? a ja myslalem ze sa tak samo jak w A

Napisane:
30 wrz 2007 11:22:19
przez brum
w B niema sprzęgiełek jest pneumatyczne załączanie które wypycha całe połosie w piasty.

Napisane:
30 wrz 2007 11:25:09
przez mirokez
aha w ten sposob, no jak by nie bylo czlowiek uczy sie przez cale zycie
Re: załączanie napędu 4WD

Napisane:
12 lut 2009 20:01:27
przez Stan65
Re: załączanie napędu 4WD

Napisane:
12 lut 2009 22:26:07
przez oposs
Stan65 napisał(a):gdzie znaleść tyle polożeń o których piszcie 2H, 4H i 4L
Powinno byc rozrysowane na galce, przy 4H/4L pali sie pomaranczowa kontrolka
Stan65 napisał(a):jak poznac czy mam automatyczne sprzęgiełka
Pisze na nich auto lock hub no i nie ma zadnego przelacznika
Re: załączanie napędu 4WD

Napisane:
12 lut 2009 23:03:00
przez sledz
Zrob tak małą dżwignie przesuń do przodu ,do siebie i do tyłu ,powinien się załączyć reduktor.
Re: załączanie napędu 4WD

Napisane:
14 lut 2009 08:13:35
przez Stan65
dzięki panowie za szybką odpowiedź
problem w tym iż mam wykonany drobny tuning (nie mój) i mam zmienione galki i kierownice (wszystko w drewnie) więc żadnych opisów nie mam . Napęd się uruchamia ,zapala się kontrolka i faktycznie mam napęd na 4 kola tylko nie wiem kiedy jest 2h,4h lub 4l mała dziwignia chodzi do przodu i do tyłu więc logicznie myśląc to sa dwa położenia a kiedy jest to trzecie?????
co do sprzegielek to nic na nich nie pisze
i jeszcze jedno choć nie w tym temacie ale przy okazji po czym poznać czy olej do most mam dać z tym dodatkiem czy nie (brak kontaktu z poprzednim właścicielem)
proszę o pomoc i dokładne opisy gdyż jest to moje pierwsze auto tego typu i nie zbyt się orientuję co i jak a i brak dokladnej instrukcji po polsku bo ta salonowa to takie ogólniki

Re: załączanie napędu 4WD

Napisane:
14 lut 2009 10:35:05
przez brum
Jeśli chcesz reduktor załączyć to daj najpierw na 4H czyli do przodu i póżniej w lewo i do tyłu na 4L ściągnij sobie instrukcje ze strony tam jest pokazane.
Jeśłi nie masz żadnych "przełączników" pray kole to masz automaty, a o LSD poczytaj to będziesz wiedział jak sprawdzić i jaki olej.
Re: załączanie napędu 4WD

Napisane:
14 lut 2009 14:36:13
przez Stan65
wielkie dzięki za jesny opis znalazłem i wszystko ok

ja próbowalem przesunąc w bok w położeniu 2h a to trzeba 4h

Re: załączanie napędu 4WD

Napisane:
15 lut 2009 15:58:46
przez michal 2,8tdi
chłopkaki jestem tu nowy ;D WitaM ;D mam taki problem co sie dzieje w przednich kołach gdy włacze napendy na 4X4 to słychać w przednich kołach takie trzaski i chrupnięcia...co sie dzieje moze wie ktoś i jak to naprawić??

Re: załączanie napędu 4WD

Napisane:
15 lut 2009 16:11:09
przez brum
Sprzęgiełka strzelają, rozebrać przeczyscic i złożyć tylko nie dawać do nich smaru wogóle jedynie delikatnie na sprężyne.
Ogólnie ma być tam czysto i bez smaru.
Na forum już było o tym, przeczytaj sobie
