Strona 1 z 2

[B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 10:32:26
przez dodgethis
Cześć wszystkim,
Przymierzam się aktualnie do wymiany przełożeń w mostach mojej B 2,2 DTI bo opony 33'' dają mocno w tyłek sprzęgłu oraz osiągom i szukam porad i inspiracji :)
Rozmiar koła względem serii wzrósł o ok. 10% i logika nakazywałaby podnieść przełożenia mostów też o 10% czyli z 4,56 na ok 5.
I tu pojawia się kilka pytań:
Czy najprostrza i najtańsza zmiana przełożenia na 4,77 z Froty B 2,2i da odczuwalną różnicę?
Czy wałki ataku i koła talerzowe z mostów Jeepa pasują plug-and-play do dany 44 Froty? 
Czy ewentualnie można do mojego mostu wsadzić atak i talerz od Froty A 4,88?
Czy przedni most we Frocie B to też jest Dana?

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 10:58:46
przez RudeBoy
dodgethis napisał(a):Czy najprostrza i najtańsza zmiana przełożenia na 4,77 z Froty B 2,2i da odczuwalną różnicę?

Jakąś da.
dodgethis napisał(a):Czy wałki ataku i koła talerzowe z mostów Jeepa pasują plug-and-play do dany 44 Froty? 

Nie wszystkie

dodgethis napisał(a):Czy ewentualnie można do mojego mostu wsadzić atak i talerz od Froty A 4,88?

Nie

dodgethis napisał(a):Czy przedni most we Frocie B to też jest Dana?

Nie

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 11:04:02
przez dodgethis
dodgethis napisał(a):
Czy przedni most we Frocie B to też jest Dana?

Nie


Grzechu czy części do przedniego dyfra pasują z tylnego?

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 11:12:09
przez jrzeuski
A ja myslalem, ze ten dyfer to Dana30. W A jest Salisbury i dlatego bebechy nie dają się przelozyc. A skoro nie Dana to co? :niewiem:

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 11:26:39
przez RudeBoy
dodgethis napisał(a):Grzechu czy części do przedniego dyfra pasują z tylnego?

nie

jrzeuski napisał(a):A ja myslalem, ze ten dyfer to Dana30. W A jest Salisbury i dlatego bebechy nie dają się przelozyc. A skoro nie Dana to co? :niewiem:


Nie nie jest to dana30.
Jest to siakaś konstrukcja ISUZU.

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 11:30:11
przez dodgethis
Ech, to pozostaje mi zamontowanie tego 4,77 z B 2,2i.

Dzięki :)

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 11:35:13
przez jrzeuski
RudeBoy napisał(a):Nie nie jest to dana30.
Jest to siakaś konstrukcja ISUZU.
Dziwne, że chciało im się projektować własny most do przodu a tylny wzięli gotowy :niewiem:

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 12:43:22
przez bart322
Ja to jedynie skupilbym sie na wymianie przelozen reduktora, zamiast mostow.
Na czarnym radzi sobie na tyle dobrze, ze nie ma co zmieniac przelozen...

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 13:36:06
przez RudeBoy
bart322 napisał(a):Ja to jedynie skupilbym sie na wymianie przelozen reduktora, zamiast mostow.
Na czarnym radzi sobie na tyle dobrze, ze nie ma co zmieniac przelozen...



Dokładnie!
Przełożenia Revolution Gear 3:1 i gra muzyka

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 13:38:48
przez przemia
A przełożenie drogowe?

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 14:04:54
przez RudeBoy
przemia napisał(a):A przełożenie drogowe?


zostaje bez zmian

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 14:05:45
przez przemia
No to chyba największy problem jest z jazdą po drodze a nie w terenie?

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 14:08:36
przez RudeBoy
No akurat sprzęgło to w dupę dostaje w terenie najbardziej.
Nawet na moich 32" nie raz zdarza mi się je przypalić a na 31" nie było takich problemów.

Jak zmieni przełożenie drogowe to zyska trochę przyspieszenia kosztem max prędkości, którą i tak już ma lichą.

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 15:12:50
przez jrzeuski
Jak Ci sie sprzeglo pali na reduktorze, to je napraw, bo zmiana przelozenia tylko wydluzy mu agonie. Mnie na simexie ponad 33" i 4.3 w mostach nic nie smierdzi.

Faktycznie za male przełożenie bardziej doskwiera na asfalcie niz w terenie. Co z tego, ze Vmax wysoka skoro ruszenie i rozpedzenie sie trwa wieki? TIRy na mnie trabia, ze za wolno sie zbieram spod swiatel i maja rację. A wlaczenie sie do ruchu czy wyjazd z podporzadkowanej bez zajechania drogi jest niemozliwe nawet przy przecietnym ruchu miejskim. Na szczescie mam tryb 2L do ruszania :D

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 15:35:00
przez RudeBoy
jrzeuski napisał(a):Jak Ci sie sprzeglo pali na reduktorze, to je napraw, bo zmiana przelozenia tylko wydluzy mu agonie. Mnie na simexie ponad 33" i 4.3 w mostach nic nie smierdzi.


Widzisz żabko. Mam nówkę sprzęgło. Nie napisałem, że pali się sprzęgło permanentnie jedynie, że zdarzyło mi się je przypalić a na mniejszych kołach nie.

jrzeuski napisał(a):Faktycznie za male przełożenie bardziej doskwiera na asfalcie niz w terenie. Co z tego, ze Vmax wysoka skoro ruszenie i rozpedzenie sie trwa wieki? TIRy na mnie trabia, ze za wolno sie zbieram spod swiatel i maja rację. A wlaczenie sie do ruchu czy wyjazd z podporzadkowanej bez zajechania drogi jest niemozliwe nawet przy przecietnym ruchu miejskim. Na szczescie mam tryb 2L do ruszania :D


Silnik se napraw.

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 15:50:02
przez adrianee36
no raczej remont , bo 2.0 przy ostrym starcie to kolami zamieli 32 cale :boss:

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 16:01:39
przez brum
Chyba na piasku :P

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 16:34:56
przez jrzeuski
Sport ma 5.13, ja 4.30 a nominalna moc silnika taka sama. To jest przepaść przy strzale ze sprzęgła. Adrian, szkoda, że sprzedałeś Frotę, bo byś sobie na próbę założył koła Tatara i wtedy zweryfikował osiągi 2.0. Takie koło waży tyle, że kręgosłup wysiada przy dzwiganiu a rozkręcenie czterech takich wymaga od napędu dużego wysiłku. Juz widzialem jak wywazarka do kol wywalila blad i odmowila wspolpracy zanim kolo ruszyło. Na 32" oryginałach (nie nalewkach) problemow nie ma. Masa nie średnica robi różnicę. Zatrzymać to tez ciężko i heble sie grzeja, ale za to w terenie jest to zaleta, bo most tak nie cierpi przy twardym ladowaniu.

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 16:49:28
przez RudeBoy
A znane Ci jest pojęcie momentu obrotowego?

Re: [B] Zmiana przełożeń mostów po założeniu większych kół.

PostNapisane: 16 sty 2015 16:53:47
przez adrianee36
brum napisał(a):Chyba na piasku :P


zaskocze cie ale nie..