Strona 1 z 2
[3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
06 wrz 2014 22:00:13
przez DiG CeHa
witam wszystkich proszę o pomoc nie wiem czy już był taki przypadek próbowałem wyszukać ale nic nie znajduje .
a mianowicie posiadam frontere 3.2 dziś podczas jazdy rozpędziłem ten czołg do prawie 200 jechałem tak przez ok. 10-20 sek . po powrocie do domu znowu wyjechałem autem dojechałem do pierwszych świateł i ruszyłem podczas ruszania skrzynia zamuliła przez chwile i nagle zaczęła jechać normalnie przy nastepnych światłach dałem na N i silnik ok. no i ruszyłem znowu zaczeła zamulać nie chciała zbytnio jechać zjechałem na parking po 100m. zauważyłem ze obok filtra oleju a dokładnie pod nim jest puszczony jakiś przewód albo i 2 nie pamiętam już teraz... i tam jest mokre czerwonym olejem, wężyk jest średnicy ok. 0,5cm-1cm proszę o informacje od czego ten wężyk jest . Skoro olj czerwony to albo od wspomagania albo od skrzyni biegów... domyślam się że od skrzyni bo auto przy ruszaniu zamulało a jak dałem na luz to silnik pracował normalnie. i wspomaganie też jest ok.
moje pyt. brzmi
od czego jest ten wężyk?
czy ta skrzynia pracuje pod ciśnieniem ?
czy jest mozliwość że przez to ze pękniety jest przewód to skrzynia łapie lewe powietrze i zamula ?
proszę o odpowiedź w miar możliwości bo umówiłem się z mechanikiem a nie znam się na tym i on o tym wie a nie chce żeby było tak ze weźmie za naprawe bóg wie ile a okaze sie ze wymini wezyk za 30 zł. i tyle .. a mi powie ze musiał połowe silnika wyzierać zeby to naprawić bo on taki jest ;p

Re: 3.2v6 pękniety przewód mokry z czewonego oleju

Napisane:
06 wrz 2014 22:24:11
przez solo86
Te dwa przewody idące obok siebie do chłodnicy (na dole) to od skrzyni biegów (chłodzenie oleju). Też mam z tym problem, bo ostatnio zauważyłem, że jeden cały jest mokry i na osłonie silnika zbiera się dość sporo oleju, a i skrzynia dziwnie czasem działa i obroty silnika falują. Mam nadzieję, że się nie rozleci do czasu naprawy.

Re: 3.2v6 pękniety przewód mokry z czewonego oleju

Napisane:
07 wrz 2014 00:02:08
przez drech
To są węże idące do chłodnicy i one są pod ciśnieniem. Trzeba odkręcić uszkodzony wąż i zanieść do zakładu zajmującego się hydrauliką siłową. Tam utną co trzeba i zarobią na to miejsce jakiś kawałek elastycznego przewodu.
edit
A, i skrzynia zamula pewnie nie od lewego powietrza, a od zbyt małego poziomu oleju.
Re: 3.2v6 pękniety przewód mokry z czewonego oleju

Napisane:
07 wrz 2014 06:32:03
przez eric
Te weze sa na zwyklych opaskach. Wiec wystarczy kupic wąż olejoodporny zbrojony z metra + dobre opaski.
Re: 3.2v6 pękniety przewód mokry z czewonego oleju

Napisane:
07 wrz 2014 07:29:11
przez cinek1983059
eric napisał(a):Te weze sa na zwyklych opaskach. Wiec wystarczy kupic wąż olejoodporny zbrojony z metra + dobre opaski.
nie sugeruj się w życiu tą wypowiedzią gdyż tam panuje dużo wyższe ciśnienie niż zwykłe węże olejoodporne mają wytrzymałość im większe obroty tym ciśnienie rośnie bo skrzynia musi mieć smarowanie,aha od razu wyjmij oba te węże i zrób je od podstaw tak jak ktoś już ci podpowiadał zanieś do jakiegoś zakładu zajmującego się hydrauliką siłową a oni będą wiedzieli co już zrobić
Re: 3.2v6 pękniety przewód mokry z czewonego oleju

Napisane:
07 wrz 2014 07:38:14
przez eric
cinek1983059 napisał(a):eric napisał(a):Te weze sa na zwyklych opaskach. Wiec wystarczy kupic wąż olejoodporny zbrojony z metra + dobre opaski.
nie sugeruj się w życiu tą wypowiedzią gdyż tam panuje dużo wyższe ciśnienie niż zwykłe węże olejoodporne mają wytrzymałość im większe obroty tym ciśnienie rośnie bo skrzynia musi mieć smarowanie,aha od razu wyjmij oba te węże i zrób je od podstaw tak jak ktoś już ci podpowiadał zanieś do jakiegoś zakładu zajmującego się hydrauliką siłową a oni będą wiedzieli co już zrobić
Masz racje fabryczne rozwizania sa do bani. Daj weze hydrauliczne od koparki. Bedzie moc.
I udzielaj rad w tematach ktorych nie robiles wlasnymi rekami. Wtedy ma sie najswiezsze spojrzenie na problem.

Re: 3.2v6 pękniety przewód mokry z czewonego oleju

Napisane:
07 wrz 2014 07:50:34
przez cinek1983059
eric napisał(a):Masz racje fabryczne rozwizania sa do bani. Daj weze hydrauliczne od koparki. Bedzie moc.
I udzielaj rad w tematach ktorych nie robiles wlasnymi rekami. Wtedy ma sie najswiezsze spojrzenie na problem.

akurat problem z tymi wężami rozwiązałem właśnie w taki sposób,a jak ktoś pójdzie za twoją radą to nie dość że straci parę litrów oleju to jeszcze do domu nie dojedzie a w terenie to już wo gule więc życzę tobie powodzenia jak wszystko tak robisz
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 08:51:40
przez solo86
Może wystarczy zmienić opaski, bo stare mogą nie dawać już rady. Zobaczymy, muszę dokładniej ustalić miejsce wycieku. A jakby co, to może ktoś wie jaka jest średnica wewnętrzna i grubość ścianki tych przewodów?
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 09:56:57
przez DiG CeHa
dziekuję wszystkim za odpowiedzi byłem sprawdzić dziś czy to te węże o których wy piszecie. obawiam się że to nie te ;/ zrobiłem zdjęcie tam gdzie jest jakiś wyciek i z tego co widzę dziś to one są chyba od wspomagania .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/564 ... 29913.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/389 ... 92a20.htmlna zdjęciach widać o co mi chodziło i gdzi ejest jakiś wyciek innych wycieków brak dodam że spraawdziłem płyn od wspomagania i jest okej max wspomaganie działa normalnie . a 2 dni temu byłem na przeglądzie i sprawdzali mi dokładnie auto pod względem wycieków itd.. i sam tez byłem z nimi w kanale i nic a nic nie było nigdzie wszystko suche a wczoraj właśnie jak mi sie zaczeło to dziać ze skrzynią to po zatrzymaniu zobaczyłem że tam jest jakiś wyciek i myslałem ze to przez to ... proszę o sprawdzenie tych zdjęć no i jakieś rady.. bo zawału dostane
i czy przez tą nieszczelność skrzynia może tak się zachowywać jak by mocy nie miałą.. dziś jak odpaliłem to słychać szum i to chyba ze skrzyni . dodam że olej był wymieniany w skrzyni ok. 5-6 miesiecy temu . jeżeli go w skrzyni nie ma to gdzie jest skoro nie ma wycieku żadnego ?
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 12:12:04
przez solo86
A to te wygięte rurki to od wspomagania kierownicy. Więcej nie pomogę, bo po prostu nie wiem.

Jesteś pewny, że stamtąd wycieka? Może po prostu kapie gdzieś z góry olej skrzyni, a może płyn chłodzący?
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 12:27:44
przez drech
Na odległość to raczej nikt wycieku nie znajdzie. Zagrzej silnik i daj mu trochę po garach, wtedy wzrośnie ciśnienie zarówno na pompie skrzyni jak i wspomagania i może gdzieś olej pocieknie.
Przewody polecam naprawiać tak jak napisałem - majątku to nie kosztuje, a zyskujesz bezcenny spokój.
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 18:25:20
przez DiG CeHa
drech napisał(a):Na odległość to raczej nikt wycieku nie znajdzie. Zagrzej silnik i daj mu trochę po garach, wtedy wzrośnie ciśnienie zarówno na pompie skrzyni jak i wspomagania i może gdzieś olej pocieknie.
Przewody polecam naprawiać tak jak napisałem - majątku to nie kosztuje, a zyskujesz bezcenny spokój.
zrobiłem tak jak mówiłeś tylko przed tym znalazłem jeszcze jeden wężyk od spodu od strony kierowcy nie wiem od czego on jest na pewno jakiś ciśnieniowy był przerwany i też go zakleiłem taśmą włożyłem na miejsce i spiąłem opaską zaciskową trochę prowizorka ale dziś niedziela i nie miałem skąd załatwić takiego wężyka . rozgrzałem silnik
płyn od wspomagania wyciekł z maximum do minimum prócz tego zadnych innych wycieków ani żadnych dziwnych odgłosów z silnika i ze skrzyni . no i włączyłem D i do przodu na test po nacisnieciu gazu auto chwile zamula... i nagle dostaje powera i jedzie .. puszczam gaz i np. ruszam znowu czy do przodu czy do tyłu i tez tak samo .. zamula i nagle czuć moc. już mnie szlak trafia z tym mam to auto od 3 tygodni i to pierwsze problemy z nim.. myślisz że przyczyna może być w silniku ? czy po podłączeniu kompa coś pokaże niby swieci się czek en. ale świeci się z powodu tego ze wczesniej była instalacja na śrube i błedy były że za bogata mieszanka albo za uboga.. a tak jak pisałem wczoraj się to stało po zamontowaniu sekwencji i po ustawianiu mapy .. i generalnie miałem jechać jutro i skasować błąd .... a może jest jeszcze jakiś inny błąd który odpowiada właśnie za to że auto zamula z wolnych obrotów ? teraz to już sam nie wiem co myśleć jutro napewno wymyśli coś mechanik .. jedno co powie to ( w chu.. roboty z tym i drogo bedzie kosztować ...)

a jeszcze takie pytanie czy skrzynia ma jakieś czujniki które mogły się uszkodzić i dlatego tak jest ?? a moze to wina jakiegoś innego czujnika ... ?
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 19:01:19
przez Semir
Sprawdzałeś jakość oleju w skrzyni. Jak coś wymień olej i filtr lub choć filtr wymyj. Mega koszt nie jest a może jakiś efekt być.
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 19:25:46
przez DiG CeHa
solo86 napisał(a):A to te wygięte rurki to od wspomagania kierownicy. Więcej nie pomogę, bo po prostu nie wiem.

Jesteś pewny, że stamtąd wycieka? Może po prostu kapie gdzieś z góry olej skrzyni, a może płyn chłodzący?
dzieki kolego przynajmniej wiem ze to nie ze skrzyni

czy w sumie jak ze skrzyni się nie leje nic tylko ze wspomagania to jechać moge (skrzyni nie zatrę ) ?
-- Dodano 07 wrz 2014 20:48:26 --
Semir napisał(a):Sprawdzałeś jakość oleju w skrzyni. Jak coś wymień olej i filtr lub choć filtr wymyj. Mega koszt nie jest a może jakiś efekt być.
nie sprawdzałem oleju ale z tego co wiem to był wymieniony 5-6 miesiecy temu w skrzyni. ale chodzi ci o olej w skrzyni ? czy w silniku ? jezeli w silniku to sprawdzalem olej jest stan i jest ok. z silnika nic nie cieknie .. ani ze skrzyni .. juz brak mi sił ale właśnie upijam sie powoli trunkiem i mam nadzieje ze jak jutro pojade do tego mojego fachowca to bede miał kaca i jak mi powie cene to dotrze ona do mojego mózgu dopiero wieczorem... haha
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 20:05:05
przez Sovviet
Nie wiem jak z tym modelem i czy on w ogole ma ale u mnie w vivarze nie bylo mocy na niskich obrotach i dopiero na wiekszym gazie nagle dostawal jak to okresliles powera.
Walnieta byla przeplywka i zle wartosci podwala.
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
07 wrz 2014 20:29:14
przez drech
DiG CeHa napisał(a):drech napisał(a):Na odległość to raczej nikt wycieku nie znajdzie. Zagrzej silnik i daj mu trochę po garach, wtedy wzrośnie ciśnienie zarówno na pompie skrzyni jak i wspomagania i może gdzieś olej pocieknie.
Przewody polecam naprawiać tak jak napisałem - majątku to nie kosztuje, a zyskujesz bezcenny spokój.
zrobiłem tak jak mówiłeś tylko przed tym znalazłem jeszcze jeden wężyk od spodu od strony kierowcy nie wiem od czego on jest na pewno jakiś ciśnieniowy był przerwany i też go zakleiłem taśmą włożyłem na miejsce i spiąłem opaską zaciskową trochę prowizorka ale dziś niedziela i nie miałem skąd załatwić takiego wężyka . rozgrzałem silnik
płyn od wspomagania wyciekł z maximum do minimum prócz tego zadnych innych wycieków ani żadnych dziwnych odgłosów z silnika i ze skrzyni . no i włączyłem D i do przodu na test po nacisnieciu gazu auto chwile zamula... i nagle dostaje powera i jedzie .. puszczam gaz i np. ruszam znowu czy do przodu czy do tyłu i tez tak samo .. zamula i nagle czuć moc. już mnie szlak trafia z tym mam to auto od 3 tygodni i to pierwsze problemy z nim.. myślisz że przyczyna może być w silniku ? czy po podłączeniu kompa coś pokaże niby swieci się czek en. ale świeci się z powodu tego ze wczesniej była instalacja na śrube i błedy były że za bogata mieszanka albo za uboga.. a tak jak pisałem wczoraj się to stało po zamontowaniu sekwencji i po ustawianiu mapy .. i generalnie miałem jechać jutro i skasować błąd .... a może jest jeszcze jakiś inny błąd który odpowiada właśnie za to że auto zamula z wolnych obrotów ? teraz to już sam nie wiem co myśleć jutro napewno wymyśli coś mechanik .. jedno co powie to ( w chu.. roboty z tym i drogo bedzie kosztować ...)

a jeszcze takie pytanie czy skrzynia ma jakieś czujniki które mogły się uszkodzić i dlatego tak jest ?? a moze to wina jakiegoś innego czujnika ... ?
Sprawdź poziom oleju. W skrzyni oczywiście. Trzeba odpalić silnik, ustawić na N i wtedy odkręcić korek wlewowy (ten wyżej w dużej misce). Oleju ma być do poziomu korka czyli trzeba wlać tyle, żeby się zaczęło przelewać. Jak to nie pomoże, to możesz szukać przyczyny w czujnikach silnika.
Skrzynia ma 3 czujniki: selektor, czujnik prędkości i czujnik temperatury.
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia oleju

Napisane:
08 wrz 2014 01:00:34
przez DiG CeHa
Dzieki za info. Rano sie dowiem o co cho. I dam znac.
-- Dodano 08 wrz 2014 20:43:51 --
Witam wszystkich no i tak jak mowilem sprawa z moja frontera sie wyjaśniła
polepilem przerwane weze i tak jak myslaem to nie pomoglo . Sprawdzilem olej w skrzyni brakowalo ok 0,5l -ale to tez nie byl problem zamulania. Fachura od automatow wykluczyl skrzynie i powiedzial ze wina jest przy silniku i ze trzeba kompa podlaczyc. Po podlaczeniu okazalo sie ze sonda lambda rozbierznosc byla 0 , -1 , -41 , -39 kupilem sonde zakrecilem nowa i ognia ... hehe dziala okej goscie powiedzieli ze zeby prawidlowo dzialala to trzeba zrobic ok. 100-150 km zeby sie cos zaadoptowalo... a po co ? Pozdrawiam
-- Dodano 08 wrz 2014 20:44:26 --
Witam wszystkich no i tak jak mowilem sprawa z moja frontera sie wyjaśniła
polepilem przerwane weze i tak jak myslaem to nie pomoglo . Sprawdzilem olej w skrzyni brakowalo ok 0,5l -ale to tez nie byl problem zamulania. Fachura od automatow wykluczyl skrzynie i powiedzial ze wina jest przy silniku i ze trzeba kompa podlaczyc. Po podlaczeniu okazalo sie ze sonda lambda rozbierznosc byla 0 , -1 , -41 , -39 kupilem sonde zakrecilem nowa i ognia ... hehe dziala okej goscie powiedzieli ze zeby prawidlowo dzialala to trzeba zrobic ok. 100-150 km zeby sie cos zaadoptowalo... a po co ? Pozdrawiam
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia ol

Napisane:
08 wrz 2014 22:34:23
przez drech
Jak można ustawiać sekwencję z uszkodzoną lambdą?

Możesz pojeździć te 100km na samej benzynie i wpaść do magików od lpg żeby Ci poprawnie ustawili instalację. W tym czasie ustawią Ci się prawidłowe korekty bo na uszkodzonej lambdzie miałeś je niepoprawne.
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia ol

Napisane:
09 wrz 2014 10:06:17
przez DiG CeHa
drech napisał(a):Jak można ustawiać sekwencję z uszkodzoną lambdą?

Możesz pojeździć te 100km na samej benzynie i wpaść do magików od lpg żeby Ci poprawnie ustawili instalację. W tym czasie ustawią Ci się prawidłowe korekty bo na uszkodzonej lambdzie miałeś je niepoprawne.
dokładnie kolego tak jak piszesz.. wczesniej jak mi ustawiali to było dobrze ale jak ją przegoniłem prawie 200 podczas ustawiania map wtedy musiała sie upalic sonda bo chyba nie była od nowosci wymieniana

hehe teraz pojeździłem na benzynie ok. 130km i już jest ok. byłem dziś u zioma od gazu no i wszystko ustawił jeszcze raz i pracuje bardzo dobrze i w końcu jestem zadowolony.
Re: [3.2] Automat pękniety przewód chłodzenia ol

Napisane:
09 wrz 2014 17:10:17
przez drech
DiG CeHa napisał(a):w końcu jestem zadowolony.
