Strona 1 z 1

[2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczny

PostNapisane: 04 mar 2014 01:53:12
przez atalante
pytanie do właścicieli automatów 2,2 DTI ... pierwszy bieg jest ospały.. wciskam gaz do dechy i tak jakby nie chciał się wkręcać wysoko (teoretycznie obroty wg wskaźnika idą, ale nie czuć że samochód jedzie)
Kolejne biegi już są bardziej odczuwalne

Podobna sytuacja jest z biegiem wstecznym. Auto cofa , ale pod obciążeniem już podobnie się zachowuje jak na 1 biegu .. brak siły

Nie wiem na ile jest to normalne, a na ile to kwestia oleju (jest przed zmianą) czy też innego problemu

Re: [2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczn

PostNapisane: 04 mar 2014 10:05:47
przez drech
Nie jest to normalne i nie ma nic wspólnego z olejem. Jest to uszkodzenie mechaniczne skrzyni biegów. Nie wiem czy kupujesz samochód czy już masz czy dopiero szukasz, ponieważ nic o sobie nie napisałeś. Jeżeli dopiero kupujesz, a nie masz rozgarniętego i taniego mechanika mającego pojęcie o automatach, to odpuść sobie ten egzemplarz.

Re: [2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczn

PostNapisane: 04 mar 2014 20:32:04
przez atalante
niestety już taki egzemplarz posiadam... pytanie tylko co może być przyczyną takiego zachowania : element wewnątrz skrzyni , sterownik czy tez któryś z elektrozaworów ?

Nie jest to mocno uciążliwa sprawa (o ile nie będzie postępować ku gorszemu)

Re: [2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczn

PostNapisane: 04 mar 2014 22:01:13
przez drech
Cóż, poprawiać na pewno się nie będzie... Jak pisałem, jest to uszkodzenie mechaniczne skrzyni biegów. Żaden sterownik i żaden elektrozawór nie jest temu winny. Wymiana oleju i filtra też nie pomoże. Szukając mechanika opisz mu jaki masz problem w skrzyni 4L30E. Jak nie będzie wiedział, to wykreśl go z listy i zadaj pytanie następnemu kandydatowi. Przyczyna jest prozaiczna, ale przeciętny partacz wymieni Ci wszystkie tarczki, skasuje ze 2 tysie, a Ty dalej nie będziesz miał jedynki i wstecznego.

Przywitaj się we właściwym dziale i popraw sobie profil. Skoro już wiemy, że jednak masz fronterę, to może nie jesteś z Zachodniopomorskiego i będę mógł Ci pomóc na miejscu.

Re: [2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczn

PostNapisane: 04 mar 2014 22:07:40
przez atalante
Jakaś wskazówka (nazwa) uszkodzenia aby wiedzieć czy mechanik w dobrym kierunku podąża.

Moje "doświadczenie" z automatami mam z Vitarą (ale to już starsza i prostsza skrzynia

Re: [2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczn

PostNapisane: 04 mar 2014 22:19:29
przez drech
Ale ja Ci celowo odpowiedzi nie podałem :D Te skrzynie są mało skomplikowane i chyba każdy, kto je kiedykolwiek naprawiał udzieli Ci właściwej odpowiedzi. Jak żaden kandydat nie rozwiąże zagadki oczywiście Ci pomogę :beer:

Re: [2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczn

PostNapisane: 04 mar 2014 22:23:31
przez atalante
Pytam bo raczej rzadko oddaje samochody do mechaników .. w miarę możliwości naprawiam sam swoje "zabawki".
Uczę się Frontery .. wcześniej "studiowałem" Vitarę 1.6 8V z automatem

Budowa skrzyni i jej problemy są jeszcze dla mnie świeżym tematem choć bardzo mnie interesuje jej budowa.

Być może sam podejdę to tematu .. o ile będę w stanie

Re: [2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczn

PostNapisane: 04 mar 2014 22:38:07
przez drech
To trzeba było tak od razu. Winne jest sprzęgło jednokierunkowe w bębnie biegu III. Trzeba zwalić skrzynię i wypruć z niej praktycznie całe wnętrze. Powinienem mieć to sprzęgło. Daj znać na pw jeżeli będziesz zainteresowany.

Re: [2.2DTI] specyfika działania automatu - 1 bieg i wsteczn

PostNapisane: 04 mar 2014 22:51:45
przez atalante
bit10@wp.pl ... czyli jednak rozbierać trzeba :)