Strona 1 z 1

[A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 17 sty 2014 17:14:10
przez Repo
Witam :hi: , mojej frontery używam sporadycznie 'weekendowo' jeżdżę z kolegami trochę pod bagnach żwirowniach (taki jakiś offroad ;) ) Fronterą A Sport z silnikiem 2.0 8v c20ne, nie ma co ukrywać że na gabaryty auta i duże terenowe koła brakuje mu znacznie mocy kombinuję jak w miarę rozsądnie nieco podnieść moc. Interesuje mnie każda przeróbka którą macie w głowie, napiszę o czym ja myślę: (w tej chwili mam wyjęty motor i się remontuję kompletnie cały)
Planuję na pewno założyć kompletne sprzęgło z c20xe + lżejsze koło zamachowe głównie chodzi mi o koło zamachowe - jakie efekty? Nie będzie żadnych strat przy jeździe w terenie, po założeniu lżejszego koła ?? (błoto, bagna, piasek, i strome wzniesienia)
Wyczytałem że koło zamachowe montowane we fronterach waży ok. 15kg? Prawda? Inne koła montowane np w Astrach, Vectrach z tym silnikiem ważą ok. 6,5kg to prawie 1/3 wagi mojego koła, miałem wysłać do Pana Otockiego z Radomska na odchudzenie mojego ale skoro może znajdę tańsze rozwiązanie zamiana koła tego samego z innego auta z tym silnikiem będzie sporo tańsze.

Planuję założyć kolektor wydechowy 4-2-1 z c20xe + 2-cale przelot z jakimś środkowym w celu wygłuszenia i mniejszych spadków. jakie efekty?
Z dolotem nie mam co szaleć bo snorkel będę robił na dniach.
Co jeszcze ? Co proponujecie ? Na co jest czuły jeszcze ten silnik i pomoże mu 'troszkę' lepiej jeździć.

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 17 sty 2014 17:17:42
przez Semir
Liczyles ile to będzie kosztować ? Może swap na większy motor będzie lepszy nie koniecznie tańszy ale może warto. Wszystko zależy ile się chce wydać i jakie są możliwości.

Re: Odp: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 17 sty 2014 18:08:44
przez brum
Na drodze lżejsze koło powoduje że jadąc pod górkę silnik szybciej traci obroty, czyli wcześniej redukcja.
Za to wkręca się szybciej.

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 17 sty 2014 19:09:30
przez adrianee36
Fizycznie jest to totalnie nie opłacalne bo kasy pojdzie jak na swapa 3.0.

ale jak juz pytasz to robie takie mody na swoim zapasowym silniku,

Wiec wałek leci z 1.8e tłoki z secha , porting głowicy i regulatr cisnienia paliwa sportowy co by ori wtryski wydały. zamach bym zostawił , wydech... .


Ps. pytanie nie na to forum tylko reacigforum.pl

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 19 sty 2014 17:01:23
przez Repo
Semir napisał(a):Liczyles ile to będzie kosztować ? Może swap na większy motor będzie lepszy nie koniecznie tańszy ale może warto. Wszystko zależy ile się chce wydać i jakie są możliwości.


Na szybko licząc to odchudzenie koła Pana Otockiego 170zl z przesyłką
Kolektor z XE jakieś 100zł
Wydech jakies 100zł w max.

Więc moim zdaniem koszty żadne a za 300-400zl 3.0 nie kupię :/

brum napisał(a):Na drodze lżejsze koło powoduje że jadąc pod górkę silnik szybciej traci obroty, czyli wcześniej redukcja.
Za to wkręca się szybciej.


Używam auta tylko i wyłącznie w błoto raz w tygodniu, na maje myślenie wyglądało to tak że jeśli silnik będzie szybciej i łatwiej się wkręcał na obroty to 'teoretycznie' pod górę powinien miał łatwiej by wjechać?


adrianee36 napisał(a):Fizycznie jest to totalnie nie opłacalne bo kasy pojdzie jak na swapa 3.0.

ale jak juz pytasz to robie takie mody na swoim zapasowym silniku,

Wiec wałek leci z 1.8e tłoki z secha , porting głowicy i regulatr cisnienia paliwa sportowy co by ori wtryski wydały. zamach bym zostawił , wydech... .


Ps. pytanie nie na to forum tylko reacigforum.pl


Na 3.0 prawdopodobnie 2jka pln byłoby za mało :/ ale dzięki.

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 19 sty 2014 17:30:51
przez adrianee36
tak , ale wkładasz 3.0 i masz ori silnik który ma 211km i cos 300NM i czujesz roznice w jezdzie , a przy modach 2.0 to poza tym ze sie narobiłes i wydałes 400zł to nie poczujesz roznicy, bo ile przybedzie ? 10km i 20NM ?? niestety to tylko L'art pour l'art

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 19 sty 2014 18:00:14
przez brum
Repo napisał(a):Wydech jakies 100zł w max.

sam materiał więcej wyjdzie :P

Repo napisał(a):na maje myślenie wyglądało to tak że jeśli silnik będzie szybciej i łatwiej się wkręcał na obroty to 'teoretycznie' pod górę powinien miał łatwiej by wjechać?

no właśnie będzie pewnie odwrotnie. Jeśli byś startował z tego samego miejsca to przy lekkim kole wcześniej będą spadać obroty.

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 19 sty 2014 19:37:43
przez RudeBoy
ja jebe...
koło zamachowe generuje moment obrotowy.
Jak je odchudzisz o połowę to nie ruszysz z miejsca :mrgreen:

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 25 sty 2014 18:08:57
przez adam-wwy
W lekkim aucie osobowym odchudzenie koła ma sens bo w zamian jest lepsze przyśpieszenie, ale w terenowym będzie z tego jedynie strata.

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

PostNapisane: 28 sty 2014 23:19:32
przez Repo
Faktycznie nie ma sensu odchudzać 1-2kg koła, przed szukaniem V-ki i jej wsadzenia bo z doświadczenia u mnie wiem że na 100% to nastąpi, zdecydowałem się zrobić bardzo zdrową serię zostają stare tłoki i korby. Pokusiłem się o 'porting' kompletny głowicy ;) 1,3mm ścięta, wyfrezowane gniazda zaworów, nowe prowadnice, powiększone kanały ssące +3mm wydechowy tylko +1,5mm nie było z czego już ściągać.. Nowa pompa oleju itp... doprowadzę silnik to prawie stanu nowego, łącznie z wywaleniem LPG :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Dzięki za odpowiedzi