Strona 9 z 9

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 16 kwi 2019 20:26:17
przez bpekal
Wiesz w pracy pracuje przy czymś takim więc myślę że tak źle nie będzie. Zrobić szablony uchwytów później wyciąć z ceuwki trochę plaskownika gdzie nie gdzie dla wzmocnienia pospawać i montować osprzęt. Narazie ze względu że mam wypad w teren montuje resory orginalne bo u mnie są jakieś pancerne nic nie pracują więc zmiana konieczna a w wolnej chwili poronbiene szablony powycinam mocowania i zostanie pospawać skręcić a resory sprzedać i cieszyć się komfortem jazdy i możliwościami w terenie bo do tego ja szykuje.

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 17 kwi 2019 06:30:49
przez jrzeuski
A jak chcesz wspawać gniazda sprężyn bez zdjęcia budy z ramy?

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 17 kwi 2019 07:56:26
przez bpekal
Gniazda planowałem spawać w ramię w miejscu odbojów resoru nie z boku ramy jak jest oryginalnie w wersji b to mi dodatkowo podniesie trochę auto do góry

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 17 kwi 2019 09:18:11
przez jrzeuski
Za wysoko będzie. Poza tym wtedy masz do przespawania też gniazda na moście i wymyślenie gdzie zrobić odbój. Oczywiście może być wewnątrz sprężyny.

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 17 kwi 2019 09:42:23
przez bpekal
Most zostaje mój pod resor talerze resoru na ceówkach przykręcone, sprężyny złapane zrobionymi uszami żeby nie wypadało i bycze jajo w środku a sprężynę zobaczę jak wysoko będzie to naj wyżej skróce dupka wyżej pomoże przy podjazdach żeby zbiornik czasem nie zachaczał przy ostrych podjazdach hak już zdjęty bo ostatnio tak mnie zblokował że sprzęgło trochę zmęczyłem i most przedni zmieniłem bo hak na podjeździe siedział a pod nim wielki głazy

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 17 kwi 2019 11:10:37
przez jrzeuski
Ucinanie sprężyny to słaby pomysł, bo tracisz wtedy część trakcji, którą dawałaby długa sprężyna dociskając koło do ziemi. Przy braku pełnej blokady dyfra wpłynie to na jazdę podczas wykrzyżu. Poza tym sprężyny we Frocie mają nieliniową charakterystykę, więc ucięcie któregoś z końcowych zwoi zmienia też twardość zawieszenia i prowadzenie na czarnym. Sprężyny w A mają szlify na obu końcach, które wypadaloby odtworzyć.

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 17 kwi 2019 11:39:43
przez bpekal
Mam nadzieję że nie trzeba będzie ciąć. Widziałem podkładki do liftu pod sprężyny ja jak tak zamontuję swoje pod rama to będę miał kwestie liftu z głowy ale czas i życie pokaz jak wyjdzie narazie szykuje się do rajdu w maju

-- Dodano 18 kwi 2019 21:27:58 --

Mam jeszcze pytanie czy przełożenie 5.13 to jest 41/8 we frocie i czy koło talerzowe jest takie samo jak na przednim moście bo muszę zmienić u siebie bo się okazało że na przodzie miałem 4.88. A na tyle jest 5.13 a jako że mam dyfer tyle że mały z kołem 4.88 zastanawiam się czy pasuje? Będę wdzięczny za szybką podpowiedź.

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 19 kwi 2019 05:44:57
przez cinek1983059
jrzeuski napisał(a):A jak chcesz wspawać gniazda sprężyn bez zdjęcia budy z ramy?


twierdzisz że jest to nie możliwe?

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 19 kwi 2019 06:45:39
przez bpekal
Tak mi się wydaje że nie powinno być z tym problemów zawsze można zaadaptować sprężyny od innego pojazdu zresztą myślę że nie basen to zrobię to wstawię fotki pokaże jak wyszło

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 19 kwi 2019 10:55:07
przez jrzeuski
cinek1983059 napisał(a):
jrzeuski napisał(a):A jak chcesz wspawać gniazda sprężyn bez zdjęcia budy z ramy?


twierdzisz że jest to nie możliwe?
Wszystko jest możliwe, ale bez uniesienia budy nad ramę choćby o 5cm to dostęp do położenia spawów od góry jest raczej kiepski ;-)

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 23 paź 2019 19:31:10
przez Aloiz
Witam, bede zmienial mosty w mojej frocie, dawca to 2.4 B, mialy byc 4.88 a okazalo sie ze beda 4.56. Duza bedzie roznica wzgledem oryginalnych 5.13 w terenie czy na asfalcie ??

Pozdro

2.0 mosty

PostNapisane: 25 lut 2020 16:00:24
przez Hohol
Hej. Ukrecilem kolejny most 5.13 przód i jest mi juz slabo - prosze o podpowiedz czy jest sens wymiany mostow na 4.88 i jezeli tak to czy da sie przelozyc bebechy z 4.88 lsd na resorze do obudowy 5.13 na sprezynie ?

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 25 lut 2020 21:48:31
przez jrzeuski
Da się. Przekładasz walek i talerz z koszem.

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 13 kwi 2020 22:59:08
przez Jake
Czy wszystkie mosty we Frotach maja takie same dyfry? Jesli nie, miedzy ktorymi modelami/rocznikami/wersjami silnikowymi sa roznice? I czego te roznice dotycza? Czy papierowy most z Froty A sport na ktory wszyscy narzekaja to inna konstrukcja niz Frota A Long i Frota B?
Tył to chyba wszędzie kopia Dana 44, prawda?

Re: [2,0 sport] Przedni most, wymiana na trwalszy

PostNapisane: 10 kwi 2021 08:34:46
przez Maniekman
Przy okazji się podepnę. Frontera B 2.2 dti, w przednim moście też występuje LSD czy most ma jeszcze inną budowę? Jak auto jest podniesione, kręcąc kołęm drugie koło się nie porusza, wał się kręci, tak samo kręcąć prawym i lewym, w jeździe przód raczej normalnie ciągnie.