Strona 1 z 4

[B] łożysko tył

PostNapisane: 22 kwi 2013 21:49:51
przez aphen
Witam potrzebuje porady
posiadam opel frontera b 2,2 '99 dti
w czasie jazdy coś jednostajnie szumi doszedłem do tego że koła maja luzy prawdopodobnie łożyska się rozwaliły
z przodu nie było problemu...dokreciłem łożysko i wszystko gra z tyłu to już inna sprawa czy może ktoś to robił musze sciagac półoś ? jak dostać sie i wymienic łożyska z tyłu ?

z góry dziekuje

umiesciłem temat w 2 podforach za co przepraszam ale tutaj może uzyskam szybciej odpowiedz

Re: łożysko tył

PostNapisane: 22 kwi 2013 22:27:08
przez brum
kilka śrub i piasta z półosią wychodzi. ale żeby zdjąć łożysko to już trzeba się narobić.

Re: łożysko tył

PostNapisane: 22 kwi 2013 22:30:23
przez RudeBoy
zdjąć to pikuś..
Po prostu pierścien zabezpieczający trzeba przeciąć. Jak łożysko nie chce zejść to łożysko rozwalić.
Gorzej jest ze złożeniem tego bo pierścień trzeba osadzać na gorąco.

Re: łożysko tył

PostNapisane: 22 kwi 2013 22:32:50
przez brum
pierścień można podgrzać i zdejmuje się rękami lub walnąć w niego młotem(5kg) i wtedy też zejdzie. A później go trzeba nabić jak łożysko.
Ja tak zrobiłem.

Re: łożysko tył

PostNapisane: 22 kwi 2013 23:23:10
przez RudeBoy
w service manualu jest, że pierścienia nie wolno nabijać tylko trza osadzać na gorąco...
...ale skoro mówisz, że Ci koło nie odpadło to tylko się cieszyć, że grzać nie trzeba.

Re: łożysko tył

PostNapisane: 22 kwi 2013 23:27:34
przez brum
dzisiaj sprawdzałem i zero luzu. wymieniałem 2 lata temu.

Re: łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 06:45:05
przez jrzeuski
RudeBoy napisał(a):Po prostu pierścien zabezpieczający trzeba przeciąć. Jak łożysko nie chce zejść to łożysko rozwalić.
Gadanie! Tak długo zrzucałem półoś pionowo na zbrojoną płytę chodnikową aż pierścień zlazł. Półoś twarda jest i nawet się nie zarysowała. Za to z chodnika gruz został :D

Re: łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 11:25:54
przez adrianee36
Pierścien mozna pociać , ale zakładanie to tylko nagrzanie piersciania, a póloska do zamrazarki :P

Re: łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 11:28:17
przez RudeBoy
jrzeuski napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Po prostu pierścien zabezpieczający trzeba przeciąć. Jak łożysko nie chce zejść to łożysko rozwalić.
Gadanie! Tak długo zrzucałem półoś pionowo na zbrojoną płytę chodnikową aż pierścień zlazł. Półoś twarda jest i nawet się nie zarysowała. Za to z chodnika gruz został :D



szlifierki nie masz?

Re: łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 11:56:30
przez jrzeuski
Mam, ale drugiego pierścienia nie miałem ;-) Poza tym po założeniu najlepiej go heftnąć do półosi, dla bezpieczeństwa. W takim stanie go zresztą zastałem, więc już ktoś przede mną był równie kreatywny :D

Re: łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 13:25:18
przez RudeBoy
ja no fotkach widziałem przyspawane łożysko :D

Re: łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 14:23:13
przez adrianee36
to juz bardziej profi byłoby zrobienie rowka pod zegera , niz spawanie poloski ;/

Re: [B] łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 16:46:10
przez aphen
panowie a oprocz łożyska co jeszcze bede potrzebowal do wymiany tego ?

http://www.czescibrozek.webshop.pl/Prod ... ,N,,,28162
to jest ten pierscien czy cos dodatkowo musze dokupic ?

Re: [B] łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 16:51:17
przez eric
aphen napisał(a):panowie a oprocz łożyska co jeszcze bede potrzebowal do wymiany tego ?

http://www.czescibrozek.webshop.pl/Prod ... ,N,,,28162
to jest ten pierscien czy cos dodatkowo musze dokupic ?

Nie. Potrzeba ci tylko łożysko i pierścień. Uszczelniacz masz w łożysku.

PS Jak chcesz mam takie na zbyciu

Re: [B] łożysko tył

PostNapisane: 23 kwi 2013 17:54:31
przez RudeBoy
eric jak nie uda Ci się go spieniężyć do sierpnia to pożyczymy je od Ciebie na Rumunię...
...idealnie uzupełni zasoby części zapasowych :D

Re: [B] łożysko tył

PostNapisane: 24 kwi 2013 08:30:14
przez eric
RudeBoy napisał(a):eric jak nie uda Ci się go spieniężyć do sierpnia to pożyczymy je od Ciebie na Rumunię...
...idealnie uzupełni zasoby części zapasowych :D

Nie ma sprawy. Aphen chce 2 wiec pewnie nie weźmie.

Re: [B] łożysko tył

PostNapisane: 23 cze 2014 22:17:45
przez RudeBoy
Ku potomności... bo ceny łożysk tylnych przyprawiają o zawrót głowy.

Wiadomo, że na pierwszy montaż szły japońskie łożyska KOYO.
Od jakiegoś czasu firma OPTIMAL jest dystrybutorem i "pakowaczem" KOYO.
Cena zestawu łożysko + pierścień na gorąco + oring uszczelniajacy na zew bieżnie łożyska w pudełku KOYO to ok 800zł i na chwilę obecną jest w PL nie osiągalne. Cena w ASO jest ogólnie rzecz biorąc jeszcze bardziej z dupy.
Można kombinować i próbować kupić samo łożysko KOYO 83C381C4 w cenie 290zł i dokupić pierścień na gorąco np Optimala o symbolu e-035 w cenie ok 35zł.
Jeszcze potrzebujemy oring zewnętrzny. Można przełożyć ze starego albo dopasowac jakiś coś w okolicy 90x2 lub 90x2.5
aha... kupienie samego łożyska KOYO jest dość trudne od czasu kiedy OPTIMAL został dystrybutorem KOYO.

Sytuacja prawie beznadziejna ale...
...jest coś o czym mało kto wie nawet sprzedawcy łożysk tego nie trybią.

OPTIMAL ma w swojej ofercie dwa zestawy
202155 i 202155+

Pierwszy można kupić już za 160zł drugi kosztuje dwa razy tyle bo 330zł.

Pierwszy zestaw 202155 to chińskie łożysko pokroju Starman - szajs nie warty nawet tyle co waży
Za to drugi zestaw o numerze 202155+ to jest święty grall czyli łożysko KOYO prosto z Japonii.
Oba zestawy oczywiście zapakowane w pudełko optimal ale wewnątrz zwartość drastycznie inna.

Tak, że 202155+ i mamy łożysko KOYO + pierścien + oring

-- Dodano 23 cze 2014 23:22:01 --

Jeszcze taka uwaga jak odróżnić na 100% czy to co w pudełku to to co chcemy.

Łożysko optimal to tańsze ma wybite oznaczenia na wewnętrznej małej bieżni. Koyo zaś nie ma żadnych wybitych oznaczeń jedyne oznaczenia są na gumowym uszczelniaczu łożyska KOYO JAPAN 83C381
Mając oba w rękach nie ma się wątpliwości które lepsze.

Luz w lewym tylnym kole

PostNapisane: 16 gru 2014 12:11:54
przez puczo1
Jak w temacie jest luz z tyłu w lewym kole.kiedy nim ruszam czuć leki luz i słychać stukanie !! Jak poważne to moze być i jak szybko jechać z tym do doktora.Dodam tylko że w
pazdzierniku było robione całe zawieszenie,sprawdzany tylny most,gumy stabilizatora nowe i ustawiana geometria kół.Ogólnie było sprawdzone wszystko i wszystko było Ok,dlatego jeszcze większe moje zdziwienie.

Re: Luz w lewym tylnym kole

PostNapisane: 16 gru 2014 12:25:07
przez jrzeuski
Jak masz tam luz, to rozpada się łożysko. Tanio nie będzie... :glaszcze:

Re: Luz w lewym tylnym kole

PostNapisane: 16 gru 2014 12:42:16
przez SIDEM
jrzeuski napisał(a):Jak masz tam luz, to rozpada się łożysko. Tanio nie będzie... :glaszcze:


Dlaczego tanio nie będzie? To tylko łożysko. Pytam bo mnie też to pewnie czeka. :niewiem: