Strona 1 z 1

[All] Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 21 paź 2012 16:33:22
przez Mario_gs
Witam, mam pytanie, mianowicie po załączeniu napędu na 4 podczas jazdy na wprost nic nie nie dzieje, natomiast przy skręcie w lewo lub prawo słychać stuki z prawej strony... Czy może być to półoś... Czy może mieliści coś podobnego? No chyba że przegub, dodam że w zimę podczas jazdy z zapiętym przodem nic się nie działo. Działało wszystko pięknie...
Pozdrawiam

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 21 paź 2012 18:05:12
przez Balkandriver
Mario_gs napisał(a):...dodam że w zimę podczas jazdy z zapiętym przodem nic się nie działo. Działało wszystko pięknie...
Pozdrawiam

No to musisz z załączaniem poczekać do zimy :pomidor:

BALKANDRIVER

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 21 paź 2012 18:17:29
przez brum
Pewnie przegub.

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 20:03:56
przez moturmen
frontera 2,4 long witam kolegów odnośnie stuków w przednich kołach u mnie podejrzewam łożyska w przednich kołach bo jest na nich spory luz zwłaszcza w prawym kole pytanie moje brzmi czy luz na łożyskach przednich kół mozna wy regulowac czy jak jest luz to łożyska do wymiany ?

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 20:18:03
przez brum
Można je dociągnąć.

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 21:16:06
przez moturmen
a jak to zrobic możesz wytłumaczyc

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 21:44:00
przez brum
Poszukaj bo było.

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 21:58:33
przez moturmen
prze grzebałem chyba wszystko i nie znalazłem nic na ten temat napisz proszę jak wiesz jak to zrobic

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 22:15:13
przez brum
Zdejmujesz koło, później sprzęgiełko. Pod sprzęgiełkiem jest taki pierścień z dziurami i w trzech miejscach jest przykręcony na małe śrubeczki(potrzebny śrubokręt krzyżak). Jak już zdejmiesz pierścień to zobaczysz kolejny z trzeba dziurami w które to były wkręcone te śrubeczki. Bierzesz młotek i śrubokręt płaski i za ich pomocą dokręcasz trochę ten pierścień czyli też łożyska. Później przykładasz ten pierścień z dziurami(wchodzi tylko w dwóch pozycjach) jak się dziurki nie zgrały na tych dwóch pierścieniach to dokręcasz lub odkręcasz ten z trzema dziurkami(trzy otwory muszą się zgrać)
A pierścień z wieloma dziurami zakładasz płaskim do środka, wtedy na zewnątrz będą podcięcia na łby śrubeczek.

Później składasz wszystko.

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 22:26:42
przez moturmen
odkręciłem dziś sprzęgiełko i pod nim na półosi jest zeger a za zegerem pierścień z kwadratowymi zębami za które zapewne zazębia się sprzęgiełko czy o to właśnie mam zdjąc?

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 22:42:54
przez brum
czyli nie zdjąłeś całkiem sprzegiełka tylko połowę. Jak zdejmiesz seger i zsuniesz drugą część sprzegiełka z półosi to wtedy będzie ten pierścień z dziurami.

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 07 lis 2012 22:51:45
przez moturmen
załapałem dzięki serdeczne w sobote działam zobaczymy co z tego wyjdzie oczywiście zdam relacje

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 08 lis 2012 10:53:15
przez Mario_gs
Przegub wymieniony.. 2,5 godz na spokojnie... 300 zł mniej w portwelu i cisza.. Niema stuków. :)

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 09 sty 2013 11:25:49
przez nygas
Witam.
Mnie też czeka wymiana przegubu. Trochę z mojej własnej winy bo nie dopilnowałem i jeździłem jakiś czas z uszkodzonymi osłonami gumowymi. Tzn. gdy się zorientowałem podczas wymiany oleju wymieniłem je natychmiast ale wytrzymały rok i strzelają. Widać zdążyły się zabrudzić. Kolega Mario_gs pisze, że koszt wymiany to 300 zł. Jaki to przegub w tej cenie można dostać ? Jako ciekawostkę napisze, że cena oryginalnego przegubu w ASO to jak się dziś dowiedziałem 2785 zł. Więc jestem bardzo zainteresowany opinią jak się spisują zamienniki dostępne np na allegro w cenach do 300 zł. Ew. proszę o poradę jaki nabyć aby przy w miarę najmniejszym nakładzie finansowym cieszyć się sprawnym autem. Moja Frontera to sport z 2000 r. 2.2 DTi

Re: Stuki z przodu przy skrętach

PostNapisane: 09 sty 2013 14:18:43
przez broda
Kup używkę na allegro i tyle, Patrz tylko czy sprzedawca daje gwarancje rozruchową