[All] Wymiana osłony przegubu- jak to zrobić

Taki szybki poradnik jak to zrobić:
1. podnieść auto i zdjąć odpowiednie koło
2. odkręcić huba, sprzęgiełko manualne lub automatyczne i zdejmujemy zabezpieczenie pręta półosi (jak znajdę opis to podeślę link)
3. odkręcić nakrętkę końcówki drążka kierowniczego (nie do końca!!)
4. drugim lewarkiem podlewarować dolny wahacz (wahacz a nie sworzeń!!)
5. albo zakładamy ściągacz i zdejmujemy sworzeń dolnego wahacza, albo uderzamy młotkiem w gniazdo sworznia aż z niego zeskoczy
6. odpinamy wtyczkę ABS (pod wewnętrznym gumowym fartuchem nad górnym wahaczem w stronę grodzi silnika)
7. odkręcamy nakrętkę sworznia górnego wahacza
8. wyjmujemy lewarek pomocniczy i używając ściągacza lub młotka zbijamy drugą gałkę
9. po zdjęciu zwrotnicy jeśli nie zapomnieliśmy zdjąć zabezpieczenia półosi w pkt.cie 2 mamy półoś na wierzchu
osobiście preferuję tutaj wyjąć całą/ kompletną półoś z przegubu zewnętrznego czyli
10. zdejmujemy wewnętrzną osłonę przegubu
11. wyjmujemy wewnętrzne zabezpieczenie z wewnętrznego przegubu. To taki "drucik" włożony w rowek przegubu wewnętrznego który należy podważyć najlepiej śrubokrętem i pięknie nam sam wyskoczy.
12. po wyjęciu kompletnej półosi zsuwamy zewnętrzną osłonę przegubu
13. chwytamy półoś w imadło tak aby przegub zewnętrzny był do góry, zsuwamy osłony w kierunku przegubu wewnętrznego, popuszczamy imadło o dwa obroty (półoś powinna nam nie dotykać szczęk imadła, dwoma rączkami chwytamy za półoś i pionowym ruchem zbijamy przegub. Może ujmę to inaczej: należy dobrze pieprznąć i często czynność powtórzyć aby przegub zeskoczył z półosi. Przegub tak mocno nam się trzyma, ponieważ na jej końcu jest założony również "przecięty sprężynowy drucik".
14. po zbiciu przegubu zdejmujemy starą, zniszczona osłonę przegubu/ przegubów i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Uwaga bo dość ważne!
Zwrotnicę najlepiej (moim zdaniem) montować od dołu, czyli zakładamy zwrotnicę na dolna gałkę, przykręcamy, podnosimy dolny wahacz lewarkiem celując górnym otworem w sworzeń. Chwytamy nakrętką minimum jeden cały obrót i dopiero odkręcamy lewarek.
Jeśli o czymś zapomniałem proszę o dopisanie. Jeśli coś napisałem źle- proszę o poprawkę. Jeśli jest/ będzie ok proszę o przyklejenie i nie kasztanienie tematu.
Dzięx i pozdrawiam,
W.
1. podnieść auto i zdjąć odpowiednie koło
2. odkręcić huba, sprzęgiełko manualne lub automatyczne i zdejmujemy zabezpieczenie pręta półosi (jak znajdę opis to podeślę link)
3. odkręcić nakrętkę końcówki drążka kierowniczego (nie do końca!!)
4. drugim lewarkiem podlewarować dolny wahacz (wahacz a nie sworzeń!!)
5. albo zakładamy ściągacz i zdejmujemy sworzeń dolnego wahacza, albo uderzamy młotkiem w gniazdo sworznia aż z niego zeskoczy
6. odpinamy wtyczkę ABS (pod wewnętrznym gumowym fartuchem nad górnym wahaczem w stronę grodzi silnika)
7. odkręcamy nakrętkę sworznia górnego wahacza
8. wyjmujemy lewarek pomocniczy i używając ściągacza lub młotka zbijamy drugą gałkę
9. po zdjęciu zwrotnicy jeśli nie zapomnieliśmy zdjąć zabezpieczenia półosi w pkt.cie 2 mamy półoś na wierzchu
osobiście preferuję tutaj wyjąć całą/ kompletną półoś z przegubu zewnętrznego czyli
10. zdejmujemy wewnętrzną osłonę przegubu
11. wyjmujemy wewnętrzne zabezpieczenie z wewnętrznego przegubu. To taki "drucik" włożony w rowek przegubu wewnętrznego który należy podważyć najlepiej śrubokrętem i pięknie nam sam wyskoczy.
12. po wyjęciu kompletnej półosi zsuwamy zewnętrzną osłonę przegubu
13. chwytamy półoś w imadło tak aby przegub zewnętrzny był do góry, zsuwamy osłony w kierunku przegubu wewnętrznego, popuszczamy imadło o dwa obroty (półoś powinna nam nie dotykać szczęk imadła, dwoma rączkami chwytamy za półoś i pionowym ruchem zbijamy przegub. Może ujmę to inaczej: należy dobrze pieprznąć i często czynność powtórzyć aby przegub zeskoczył z półosi. Przegub tak mocno nam się trzyma, ponieważ na jej końcu jest założony również "przecięty sprężynowy drucik".
14. po zbiciu przegubu zdejmujemy starą, zniszczona osłonę przegubu/ przegubów i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Uwaga bo dość ważne!
Zwrotnicę najlepiej (moim zdaniem) montować od dołu, czyli zakładamy zwrotnicę na dolna gałkę, przykręcamy, podnosimy dolny wahacz lewarkiem celując górnym otworem w sworzeń. Chwytamy nakrętką minimum jeden cały obrót i dopiero odkręcamy lewarek.
Jeśli o czymś zapomniałem proszę o dopisanie. Jeśli coś napisałem źle- proszę o poprawkę. Jeśli jest/ będzie ok proszę o przyklejenie i nie kasztanienie tematu.
Dzięx i pozdrawiam,
W.