Witamy !



[A] sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

[A] sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez madcar » 08 lip 2012 22:56:26

wiem że tematów nt. sprzęgiełek było bardzo wiele...
ale chcę aby zebrać w jednym temacie najważniejsze info nt sprzęgiełek różnych firm...info nt. ich "wytrzymałości", gwarancji producenta itd itp...
niech każdy napisze na jakich jeździ, czy ma ich już dosyć, czy są extra, wytrzymałe czy lipne, ile u niego już wytrzymują, w jakim terenie się najczęściej porusza...itd,itp?

w kilku tematach były zachwytu nad spęgłami firmy YAC...później już sporo mniej zachwytów...
sporo osób zachwala SuperWinch...jednak jkaos mało osób na nich śmiga (gdzie takie można w Polsce zanabyć?...tylko priv import?)
AVM...tak samo dużo zachwytów jak i negatywów...

mi właśnie padły automaty...i planuje zakupić manuale...tylko zdecydować się trudno... 8:)
Ford Ranger Raptor
Avatar użytkownika
madcar
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 260
Dołączył(a): 10 gru 2011 03:04:50
Lokalizacja: Toruń i okolice
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez jrzeuski » 09 lip 2012 08:48:43

AISIN - najmocniejsze, ale drogie i ciężkie do zdobycia. Prywatny import, najlepiej z Australii, bo tam były zakładane fabrycznie, w Europie są rzadko spotykane.

SuperWinch - prawie tak mocne jak AISINy i cena adekwatna. Jeszcze niedawno do kupienia u nas. Teraz trzeba szukać.

AVM (teraz we wzmocnionej wersji HP) - dostępne, niedrogie, ale możliwe do zabicia. Konstrukcja jak SuperWinche, ale wsławiły się problemem z ukręcaniem się śrubek mocujących (torx). Może już to ogarnęli. Tak czy siak to będą moje następne sprzęgiełka chyba, że trafi się okazja na powyższe.

YAC - chińskie podróby AISINów. Konstrukcja ta sama, ale materiał gówniany. Najtańsze. Nagminnie pękają korpusy, czasem również zębatki się mielą. Lubią się same odkręcać (pomaga klej do gwintów). Można wymieniać na gwarancji (2 lata), ale upierdliwe robić to, co prawie każdy wypad w cięższy teren. Po kilku wymianach sprzedawca zaczyna się dopytywać o styl jazdy, żeby znaleźć powód do nieuznania gwarancji. Do jazdy na AT wystarczą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez wikked » 10 lip 2012 14:01:05

Mam podobne zdanie. Jeździłem na wszystkich poza chińskimi i wnioski poniżej.
1. ashin- bardzo mocne, można je zamordować tylko przy zamordowanym łożysku igiełkowym (wyciera się zębatka co skutkuje późniejszym nie całkowitym zasprzęglaniem)
2. superwinch- dość dobre. Wadą są śrubki do dekli bo są na torxach i albo nie można ich odkręcić (bo się zapiekły), albo się urywają przy odkręcaniu. Na wycieczki do babci na pączki albo trasy z podręcznika BFG w zupełności wystarczą. Do mocniejszej jazdy są za słabe.
3. AVM- syf.
4. YAC- jeśli to są takie jak miał BRUM w Smoldzinie to pękły "przy świecy" :shock: . Gwarancja uznana więc w sumie to jedyny plus.

Najlepsze są stałe huby z froty B- nieśmiertelne. Do rasowego upalania najlepsze. Urwiesz wszystko ale nie huby. Mit o możliwości uszkodzenia przedniego mostu podczas normalnej jazdy możesz włożyć pomiędzy "Czarnoksiężnika z krainy Ozz" i "Kopciuszka". Minusem jest, że auto faktycznie więcej pali na asfalcie.
wikked
 

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez jrzeuski » 10 lip 2012 14:21:29

wikked napisał(a):4. YAC- jeśli to są takie jak miał BRUM w Smoldzinie to pękły "przy świecy" :shock: .
To właśnie te. Ja świecą ich jeszcze nie zabiłem, ale kojot28 właśnie tak załatwił w sobotę w Sianowie swoje funkiel-nówki. Mnie też obudowy pękały na pierwszym wypadzie w teren. Nie rozpadają się na części tylko dlatego, że dekiel je trzyma w kupie i siedzą u mnie w dystansie do felgi. Jak nie miałem dystansów, to rozsadzało je tak, że koła nie mogłem zdjąć a po użyciu młotka do tego celu już nie było co zbierać ze sprzęgiełka. Miałem nawet pomysł, żeby jednego trupa wysłać Bloodsuckinowi, żeby spróbował wyrzeźbić nowy korpus na CNC, ale z prawdziwej stali a nie gównolitu. Podobno jednak nie da rady. A szkoda, bo wyszłyby AISINy :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez brum » 10 lip 2012 14:46:44

Mam teraz te cudowne YAC. Jeśli ktoś jeździ w terenie to nie polecam. Pękają obudowy, rozsypują się załączniki, wyrabiają się rowki(prowadnice załącznika) w obudowie, co skutkuję nie możliwością załączenia lub rozłączenia. Teraz ja mam właśnie taki przypadek i żeby rozłączyć muszę odkręcać załącznik i go wyjmować.

Do turystyki się nadają(jazda po szutrach i śniegu), ale nic więcej. Ogólnie mega badziew. Ja mam z escape i ogólnie bardzo kombinują żeby nie przyznać reklamacji bo koła większe, bo za ostro w terenie. Więc odradzam tam zakup.

YAC zdecydowanie nie!
żeby każdy wiedział jak wyglądają:
yac.jpeg
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez wikked » 10 lip 2012 14:50:58

gdyby nie śliczne śrubki to naprawdę można pomylić z ashinami.
wikked
 

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez jrzeuski » 10 lip 2012 14:51:32

AISINy są złote a nie czerwone :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez wikked » 10 lip 2012 14:52:55

stare były czerwone.
wikked
 

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez brum » 10 lip 2012 14:57:14

AISIN jest identyczny ja yac.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez adrianee36 » 10 lip 2012 15:51:59

Po samym kształcie idzie je odróżnic, nie sa identyczne jak Asin :P
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez wikked » 11 lip 2012 13:52:18

adrianee36 napisał(a):Po samym kształcie idzie je odróżnic, nie sa identyczne jak Asin :P

Na półce w sklepie to na pewno :guns:
wikked
 

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez jrzeuski » 11 lip 2012 14:18:15

Słuszna koncepcja :>: Te przezroczyste w kształcie powietrza to na pewno AISINy :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez madcar » 18 sie 2012 19:48:38

na razie zakupiłem SuperWinche
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=100&t=356&p=152672#p152672
zobaczymy ile pożyją :beer:
Ford Ranger Raptor
Avatar użytkownika
madcar
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 260
Dołączył(a): 10 gru 2011 03:04:50
Lokalizacja: Toruń i okolice
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez markus » 22 sie 2012 08:47:13

Ja tam mam AVM-y i przy moich dużych kołach jak na razie nic się im nie dzieje :1:
A z resztą ze wszystkich marek można natrafić na badziewie i na super niezawodne ...
markus
 

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez jrzeuski » 22 sie 2012 08:57:28

Może i masz duże, ale łyse. Załóż coś z bieżnikiem :P

PS. Ja mam stalowe dystanse i koła są przez to cięższe a to też zwiększa naprężenia na sprzęgiełku podczas ruszania. Zwłaszcza jak koła są zakopane w gnoju.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez markus » 22 sie 2012 09:09:25

Ale tu nie tylko błoto jest wyznacznikiem, na piachu na stromych podjazdach, zjazdach tez są ogromne opory i tez testują sprzęgiełka piast!
markus
 

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez jrzeuski » 22 sie 2012 09:39:58

Zakop koła na MT po osie w piachu i spróbuj ruszyć bez reduktora. Śmierdzi sprzęgło, co? ;-) A gęste, gliniaste błoto trzyma jeszcze bardziej, bo się klei. To ekstremalny test dla sprzęgiełek i z doświadczenia wiem, że te chińskie go nie przechodzą i pękają im obudowy. Podobnie zabija je jazda tyłem pod górę po wyboistym kamienistym lub leśnym (korzenie!) terenie. A tak czasem trzeba, żeby zdobyć pieczątkę.

PS. Jeśli sprzęgiełka przeżyją takie testy, to nie jest pewne czy przeguby i przedni most również ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez wikked » 22 sie 2012 09:57:43

madcar napisał(a):na razie zakupiłem SuperWinche
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=100&t=356&p=152672#p152672
zobaczymy ile pożyją :beer:

Wymień śrubki dekielków najlepiej od razu. Rozwierć delikatnie gniazda w dekilekach i daj jakieś śrubki z łbem imbusowym. Na pewno dłużej się nimi nacieszysz.
wikked
 

Re: sprzęgiełka piast jakich firm - za i przeciw

Postprzez markus » 22 sie 2012 10:37:01

Jacku, ależ nie musisz mi tłumaczyć..
Mam nadzieję, że już nie długo będę jeździł z bieżnikiem, z pewnością taki sam rozmiar jak mam!! wtedy też podzielę się spostrzeżeniami na temat AVM-ów ok?!?
markus
 


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron