Strona 3 z 3

Re: PEWNIE JUZ BYLO

PostNapisane: 25 lis 2014 21:10:55
przez SKODA76
1. nie musisz przepinać na free ale u mnie było 2l więcej w spalaniu, zimą jak sprzęgiełka ASIAN ktoś posmarował smarem to załanczanie i wyłanczanie tylko w ciepłym garażu, lepiej olejem nasmarować :D
2.nie musisz cofać tylko zadbaj o właściwe smarowanie bo przy dużych mrozach to...

Re: PEWNIE JUZ BYLO

PostNapisane: 25 lis 2014 21:23:05
przez cinek1983059
SKODA76 napisał(a):1. nie musisz przepinać na free ale u mnie było 2l więcej w spalaniu


dokładnie o to mi chodziło,ale też o to że, po co nadaremno kręcić półośkami,mostem,wałem i reduktorem

Re: PEWNIE JUZ BYLO

PostNapisane: 25 lis 2014 21:32:59
przez qpskacz
czyli ustalone mam na 100%:

czysto teoretycznie- mozna na poczatku zimy zapiac manuale na LOCK i potem na wiosne rozpiac na FREE

nie trzeba cofac zeby rozpiac napedy majac manuale (przy wajchowaniu z 4H na 2H)

zgadza sie??

sory ze sie tak upewniam ale frote mam od nie dawna i nie chce w niej nic pocharatac...

Re: PEWNIE JUZ BYLO

PostNapisane: 25 lis 2014 21:36:28
przez cinek1983059
qpskacz napisał(a):czyli ustalone mam na 100%:

czysto teoretycznie- mozna na poczatku zimy zapiac manuale na LOCK i potem na wiosne rozpiac na FREE

nie trzeba cofac zeby rozpiac napedy majac manuale (przy wajchowaniu z 4H na 2H)

zgadza sie??

sory ze sie tak upewniam ale frote mam od nie dawna i nie chce w niej nic pocharatac...


dokładnie tak jak piszesz

Re: PEWNIE JUZ BYLO

PostNapisane: 25 lis 2014 21:38:23
przez qpskacz
SKODA76 napisał(a):1. nie musisz przepinać na free ale u mnie było 2l więcej w spalaniu, zimą jak sprzęgiełka ASIAN ktoś posmarował smarem to załanczanie i wyłanczanie tylko w ciepłym garażu, lepiej olejem nasmarować :D
2.nie musisz cofać tylko zadbaj o właściwe smarowanie bo przy dużych mrozach to...





a czym smarowac? i rozumiem ze chodzi o nasmarowanie manuali?
trzeba je rozkrecic i przesmarowac? dobrze kombinuje?

Re: [A] Sprzęgi manualne - idea ich dzialania

PostNapisane: 26 lis 2014 15:39:26
przez SKODA76
Dobrze kombinujesz, gdzieś na forum były obrazki co i jak się robi, jak sam rozbierzesz i poskładasz w odwrotnej kolejności to olej może być silnikowy smarowanie sprężynek smarem skutkuje zamarznięciem znane mi z autopsji :D

Re: [A] Sprzęgi manualne - idea ich dzialania

PostNapisane: 26 lis 2014 21:14:42
przez qpskacz
Pogrzebie na forum, moze znajde jakas instrukcje...

Thnx za info

Re: [A] Sprzęgi manualne - idea ich dzialania

PostNapisane: 26 lis 2014 21:17:07
przez SKODA76
Tylko zmień opony na 4 jednakowe :D

Re: [A] Sprzęgi manualne - idea ich dzialania

PostNapisane: 26 lis 2014 22:08:33
przez qpskacz
Przymierze sie na wiosne, ale jakie, wielkosc i at czy mt
to kolejny temat rzeka...
Zauwazylem ze na tych ze zdjecia 255/75. 31 cali troche ciezko
ma frotka
Zimowe mam 225mm i jakos lzej jej jechac..

Re: [A] Sprzęgi manualne - idea ich dzialania

PostNapisane: 27 lis 2014 18:39:07
przez SKODA76
miałem 255/70/16 KM2 od nowości dawały radę i nic nie ukręciłem,
oczywiście są i lepsze :D ( teraz jeździ na nich kumpel terrano 170KM i sobie chwali,
dla mnie bieżnik był uniwersalny zima/ lato/ teren
frota sport podniesiona 2" na drążkach i sprężynach ironmana
http://chomikuj.pl/kondrat33/fr1/DSC01209(1),1251874422.JPG
test zaklejania w torfie:
sahara, puma geolander na frocie sport 31"
http://chomikuj.pl/kondrat33/fr1/DSC014 ... 816546.JPG
http://chomikuj.pl/kondrat33/fr1/DSC014 ... 816545.JPG
te same warunki frota long opony KM I 255/70/16

http://chomikuj.pl/kondrat33/fr1/DSC014 ... 911840.JPG
te same warunki opony KM II frota sport 255/70/16
http://chomikuj.pl/kondrat33/fr1/DSC014 ... 842776.JPG
może co pomoże w wyborze
http://chomikuj.pl/kondrat33/fr1/DSC014 ... 842777.JPG
:D

Re: [A] Sprzęgi manualne - idea ich dzialania

PostNapisane: 15 sie 2016 11:39:08
przez D1_PITER
Wiem, że temat stary, ale moje pytanie do niego się dobrze wpisuje.


Czytałem kiedyś, że wjeżdżając Frontera w trochę cięższy teren - w którym możemy się zakopać - należy włączyć napęd 4x4 jeszcze przed zakopaniem i najlepiej jeszcze przed wjazdem w ten teren. Czytałem, że włączenie napędu dopiero wtedy gdy jesteśmy już zakopani grozi urwaniem czegoś (prawda to?). Zastanawiam się czy zasada ta obowiązuje ze sprzęgiełkami manualnymi? Na moje rozumowanie manuale nie będą szarpać przy załączaniu więc chyba nie ma ryzyka urwania z powodu zbyt późnego włączenia napędu?

Re: [A] Sprzęgi manualne - idea ich dzialania

PostNapisane: 15 sie 2016 12:27:50
przez brum
Raczej nie ma sensu wjazd bez załączenia sprzegielek bo później będziesz szukał traktora.