[B] Tylny most DANA 44 - fakty i mity

[B] Tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez RudeBoy » 08 kwi 2012 21:00:20

Postanowiłem popełnić ten topic bo przez ostatnie pół roku przeczytałem już chyba całe nasze forum i na temat mostu tylnego we frocie B jest sporo błędnych informacji. Dużo powtarzanych mitów które warto by wyprostować. Poza tym topic można by uzupełnić o listę części zamiennych.

Po kolei:

I. WSTĘPNIE o Danucie

We fronterach serii B oraz Rodeo Second Generation zastosowano tylny most firmy DANA. Model Dana SPICER 44.
Sam most został zaprojektowany dziesiątki lat temu bo w latach 40 :)

DANA 44 produkwana jest jako:
- sztywny most tylny
- sztywny most przedni
- niezależne zawieszenie tylne - IRS (Dodge Viper :) )

Jest bardzo popularnym mostem stosowanym po dzień dzisiejszy w przeróżnych auta: Jeepy, Dodge, Corvetta, Isuzu a nawet wspomniany Dodge Viper.

Także, mamy kawał motoryzacyjnej historii...

Ale także kupę wersji i rodzai.

II. OZNACZENIA i IDENTYFIKACJA

Wiadomo, że sporo jest na rynku pomotanych aut. Popularny swap mostów z Frontery B do Frontery A.
Wbrew pozorom i tym co wyczytałem na forum sporo osób ma problemy z rozpoznaniem czy ich most to DANA44. Tym bardziej może to być trudne gdyż most tylny Frontery A GM - GKN 16HA jest troszkę podobny do Danki44.

Obrazek

1. Oznaczenia

Mosty produkowane przez DANA Spicer zazwyczaj oznaczane są symbolem modelu. Na prawym dolnym listku przy pochwie mostu patrząc od tyłu. W przypadku mostów DANA 44 produkowanych dla GM niestety to oznaczenie nie jest regułą więc zazwyczaj próżno szukać symbolu.

Na mostach można doszukać się oznaczenia tzw BOM i daty produkcji (na ilustracji powyżej oznaczone 1)


2. Metalowe tagi.

Każda frota z DANKĄ opuszczająca fabrykę oznaczana była metalowymi tagami przykręcanymi pod śruby pokrywy mostu.

Można spotkać się z dwoma wariantami: dwa tagi lub jeden.

Wygląda to tak...
Sorry za zdjęcia ale rzadko myję auto od spodu.

Obrazek

Z lewej strony znajduje się tag z wybitym przełożeniem przekładni.

Teraz ciekawostka.
Jeżeli wasz ma dwa tagi a nie jeden oznacza to, że macie dyfer z LSD :)

Obrazek

U mnie na tagu jest wybite oznaczenie PL. Co oznacza skrót nie rozszyfrowałem ale jedno jest pewne dwa tagi = LSD.

Cytat z manuala.

The axle ratio is identified by a tag(3) which is secured by
a cover bolt. If the axle has limited-slip differntial, it also
will be identified with a tag(2) secured by a cover bolt.



Fajnie nie?
A ciągle na forum pojawia się info., że nie da się poznać z zewnątrz czy most ma LSD.
Dzięki dwóm tagom można zidentyfikować most z LSD leżący na kupie złomu.


III. ROZPOZNAWANIE

Jak wizualnie poznać DANA 44?

1. Korki spustowe/wlewowe.

Dana 44 ma tylko i wyłącznie korek wlewowy na tylnym deklu. Korka spustowego brak.

Mosty GKN 16HA z frotki A mają korek wlewowy w tym samym miejscu co Dana 44 ale oprócz tego mają korek spustowy w obudowie mostu poniżej wałka ataku.

2. Kształt główki mostu i ilość śrub mocujących dekiel

To w zasadzie rozwiewa wątpliwości. Poniżej rysunek obrysu dekla mostu DANA 44.

Obrazek

Obrys owszem jest podobny do mostu frontery A ale różnią je szczegóły...
Ilość śrub.

DANA 44 - zawsze 10 śrub
mosty od Froty A GKN 16HA - 12 śrub

Poniżej zdjęcia porównawcze kształtów dekli.

Obrazek Obrazek


Zaraz ktoś powie, że u nas dekiel mostu jest inny. No i owszem wersja DANA44 dla GM-OPEL otrzymała aluminiową pokrywę. We frotach z charakterystycznym użebrowaniem.


IV. PRZEŁOŻENIA W MOSTACH DANA 44

W mostach DANA 44 można spotkać chyba wszelakie przełożenia.
Pamiętamy, że mosty te stosowano bardzo powszechnie w wielu autach.

W związku z mową o przełożeniach trzeba wspomnieć o jednej istotnej rzeczy, która może nam się przydać gdy będziemy chcieli zakupić blokadę do naszego mostu. Otóż w DANA 44 występują pewien podział w doborze przełożeń.
Otóż spotkamy dwa rodzaje koszów dla przełożeń do 3.73 i dla przełożeń od 3.92.
Na nasze szczęście wszystkie forty B łapią się w jedną grupę "3.92 w górę".

Jest to bardzo ważne. Bo gdyby ktoś chciał z jakiegoś powodu do seryjnej froty założyć przełożenie mniejsze niż 3.92 to się to nie uda. Trzeba zmienić również kosz!

Spis przełożeń:

Frontera B 2,2i ----> 4,78

Frontera B 3,2v6 automatyczna skrzynia ----> 4,1

Frontera B 3,2v6 manualna skrzynia ----> 4,3

Frontera B 2,2dti ----> 4,56

Frontera B 2,2dti 120KM po 10/2002 ----> 4,3


V. DYFERENCJAŁY

Zasadniczo w DANA44 występują dwa rodzaje dyfrów.
- zwykły dyferencjał otwarty
- dyferencjał o ograniczonym poślizgu Trac-Lok

O tym jak je rozróżnić z zewnątrz to już pisałem.

Często na forum pojawia się informacja żeby zaglądnąć przez korek wlewowy i jeżeli widać satelity dyfra to mechanizm nie ma LSD a jeżeli zamiast nich widzimy pełny cylinder to jest LSD.

Tak to prawda tyle, że tylko i wyłącznie w przypadku Frontery A i mostu GKN 16HA.

W mostach DANA 44 oba mechanizmy różnicowe i otwarty i z LSD są mechanizmami DWUSATLITOWYMI. Mało tego oba mają dobrze widoczne koła koronowe i satelity. Trzeba nie lada oka i ginekologicznej wprawy żeby dostrzec różnice między tymi dyframi przez korek wlewu.

Poniżej zdjęcie przedstawiające dwa mechanizmy występujące w DANA 44. Z lewej dyfer otwarty z prawej dyfer z Trac-Lok.

Obrazek

I foty jak to wygląda złożone w moście.

Obrazek Obrazek

Są podobne... w Trac-Lok-u ciężko się tarczek dopatrzeć :)


VI. TRAC-LOK o mechanizmie LSD

Niby nie ma się czego wstydzić bo kupę jeepów z takim mechanizmem śmiga ale ten mechanizm pomimo swoich wytrzymałościowych zalet jest baaardzo mało skuteczny w sprawiedliwym przenoszeniu momentu na oba koła :(

W zasadzie jego największą wadą, jest to, że jego skuteczność bardzo szybko zanika wraz z przebiegiem. Nic tu nie da nawet stosowanie najdroższych dodatków od MOPARA do olejów.

Na amerykańskich forach serwisowych jeepów wyczytać można, że mechanizm po przebiegu ok 100.000km traci połowę ze swoich możliwości.
Są tacy co twierdzą, że działa tylko krótko po wyjechaniu z fabryki.

Tu frota A ze swoim mechanizmem LSD 4-satelitowym wygrywa na całej linii.

Jak zbudowany jest Trac-Lok

Obrazek


Monolityczny kosz dwusatelitowy.
Po obu stronach kosza między koszem a kołami koronowymi znajdują się pakiety tarczek ciernych.
Każdy pakiet składa się z 8 tarczek sprzęgłowych i podkładki talerzowej przylegającej do koła koronowego półosi. Pakiet sprzęgiełek spięty jest 2 spinkami.
Tak więc na cały dyfer to 16 tarczek, dwie podkładki i 4 spinki. Nie tak jak na schemacie, że tylko tarczki pod jednym kołem koronowym.

Obrazek Obrazek


Czemu to tak licho działa?

Skuteczność LSD jest tym większa im większy opór między sobą stawiają tarczki cierne.
Kosz mechanizm 2-satelitowego jest monolitycznym odlewem dzięki temu jest bardzo wytrzymały ale brak dodatkowych dwóch satelit powoduje, że wszystkie luzy powstałe w wyniku eksploatacji odkładane są tylko na dwóch trybach a nie na 4. To + zużycie tarczek bezpośrednio przekłada się na fakt iż pierścienie tarczek LSD słabiej do siebie przylegają i przez to tracą zdolność rozdziału momentu.


Regeneracja/naprawa mechanizmu.

Generalnie jest to czynność nieopłacalna.
Sam pakiet tarczek to koszt do zaakceptowania - ok 500zł. Jednak przy dyfrze z większym przebiegiem to nie wystarczy. Tak jak pisałem podczas eksploatacji zużywają się koła koronowe i satelity.
Aby mechanizm miał fabryczną skuteczność niezbędna jest wymiana całych bebechów dyfra czyli: tarczki, podkładki, koła koronowe półosi, satelity, oś satelitów i podkładki pod satelity.
Taki zestaw to już wydatek 2000zł. Do tego pasowało by doliczyć łożyska bo skoro już dyfer na wierzchu... Jak nic same szpeje 2500zł + robota.
Moim zdaniem bez sensu.


Na dziś tyle...
W następnym odcinku o blokadach do Danki, o częściach i innych inszościach...


Pochwały przyznane za posta: 9
Ostatnio edytowano 21 mar 2014 14:14:39 przez RudeBoy, łącznie edytowano 1 raz
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7337
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez maciar » 09 kwi 2012 11:51:46

Czy to znaczy że we frotach były mosty czterosatelitowe?

"Tu frota A ze swoim mechanizmem LSD 4-satelitowym wygrywa na całej linii."
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1276
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez RudeBoy » 09 kwi 2012 14:12:02

maciar napisał(a):Czy to znaczy że we frotach były mosty czterosatelitowe?
"Tu frota A ze swoim mechanizmem LSD 4-satelitowym wygrywa na całej linii."


No wedle mojej wiedzy to tak...

http://opeloem.com/opel/frontera_a_1992 ... _case.html
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7337
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez Gruby » 09 kwi 2012 23:11:13

RudeBoy, kawał dobrej roboty!, w końcu wiadomo co i jak! Dzięki :beer:
Gruby
 

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez Ironcruz » 10 kwi 2012 09:20:00

przykleić!
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
10 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 451
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez Argail75 » 10 maja 2012 18:27:00

RudeBoy - mam pytanie : Czy można gdzieś sprawdzić w jakim stopniu działa LSD ? Czy sa jakieś stacje diagnostyczne co mają dane do tego i np. na rolkach ocenią skuteczność działania albo w jakim proceńcie zdechło LSD..?
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1741
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 6
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez RudeBoy » 10 maja 2012 19:51:18

Przypuszczam, że w Polsce nie znajdziesz takiej stacji diagnostycznej ani sprzętu do tego... Może w USA takie coś mają bo oni uwielbiają LSD :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7337
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez fly_jabko » 13 maja 2012 11:24:53

Czy w A jeśli na moście mam też dwie blaszki z takimi oznaczeniami jak na DANIE to mam lsd? Bo wygląda tak samo wszystko...
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez RudeBoy » 13 maja 2012 12:34:52

raczej tak...
Ale 100% pewności nie mam.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7337
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez Argail75 » 13 maja 2012 12:39:38

Jesli nie ma pewnosci , najlepiej jak podniesie Frote za :dupa: i obróci kolami. Jak kola sie kręca w tym samym kierunku to ma LSD , a jak kola w przecinstone sie obracaja to nie ma LSD.
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1741
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 6
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez RudeBoy » 13 maja 2012 12:50:46

argail75 napisał(a):Jesli nie ma pewnosci , najlepiej jak podniesie Frote za :dupa: i obróci kolami. Jak kola sie kręca w tym samym kierunku to ma LSD , a jak kola w przecinstone sie obracaja to nie ma LSD.


tak jest :>:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7337
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez Barowy » 08 sty 2013 14:25:20

A ja mam podobny problem tylko w fronterze A sport 2.0 (1997r.) Niemam pojecia jaki mam most? Czy to jest slynna Danuta? Czy jakis inny? :niewiem:
Niewiem jaka blokada do niego pasuje? RD44,RD85, RD117.
Moze ktos ma zaloaona blokade mechanizmu w sporcie i moglby mi pomoc. Z gory dziekuje za pomoc.
Avatar użytkownika
Barowy
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 69
Obrazki: 12
Dołączył(a): 26 sie 2011 13:59:17
Lokalizacja: Kałuszyn
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez jrzeuski » 08 sty 2013 14:35:31

Barowy napisał(a):A ja mam podobny problem tylko w fronterze A sport 2.0 (1997r.) Niemam pojecia jaki mam most? Czy to jest slynna Danuta? Czy jakis inny?
Salisbury 16HA jak wszystkie Froty A. Z przodu Frotki A mają 12HU z wyjątkiem Sporta 2.0, który ma 9HU.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonej Sport A 2.0 92r., czarnej A Long 2.2 97r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11825
Obrazki: 69
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 73
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez Barowy » 08 sty 2013 14:51:03

Dzieki Jacek. A ten 9HUto straszna porazka :D Chociaz po moim spawaniu niepuscil most, niepuscila polos a puscil slynne manualne sprzegielko HP (a pan od gwarancji na to Niemozliwe!!! Jaki ty masz samochod?) Frontera 2.0 sport (Niemozliwe!!!) :D :D :D A jednak mozliwe :wink:
Avatar użytkownika
Barowy
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 69
Obrazki: 12
Dołączył(a): 26 sie 2011 13:59:17
Lokalizacja: Kałuszyn
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez jrzeuski » 08 sty 2013 14:57:35

Barowy napisał(a):Chociaz po moim spawaniu niepuscil most, niepuscila polos a puscil slynne manualne sprzegielko HP (a pan od gwarancji na to Niemozliwe!!! Jaki ty masz samochod?) Frontera 2.0 sport (Niemozliwe!!!) :D :D :D A jednak mozliwe :wink:
Ha!Tak coś czułem, że te też da się załatwić :>:

Mnie tak samo mówili o "chińczykach" :glaszcze: Że niby Patrole na 35" na tym jeżdżą i nic. A ja po weekendowych jazdach co poniedziałek przynosiłem im puzzle w woreczku :mrgreen: Aż strzelili focha i powiedzieli, że więcej na gwarancji nie wymienią :evil:
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonej Sport A 2.0 92r., czarnej A Long 2.2 97r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11825
Obrazki: 69
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 73
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez Barowy » 08 sty 2013 15:02:43

No fakt glowna czesc sprzegielka niepuscila :D Ale zalatwilem zebatke ktora zapina sprzegielko. Cos tam musi byc slabsze. Az sam sie dziwilem, ze niepuscila polos. Najwyrazniej moja poloska zachartowala sie w bojach 8-)
Avatar użytkownika
Barowy
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 69
Obrazki: 12
Dołączył(a): 26 sie 2011 13:59:17
Lokalizacja: Kałuszyn
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [B] Tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez bezduszny » 07 kwi 2013 11:29:55

Witam serdecznie.

Opis zacny :>:
Czy coś takiego jest w planach jeżeli chodzi o przedni most ?
bezduszny
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 07 kwi 2013 10:19:25
Województwo: Lubelskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: [B] Tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez wikked » 07 kwi 2013 11:40:32

w przednim moście w żadnej frocie (seryjnej) nie ma szpery.
wikked
 

Re: [B] Tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez bezduszny » 07 kwi 2013 13:03:37

Wiem, że nie ma.
Chodziło mi bardziej o opis samego mostu i informacje "co można do niego włożyć".
bezduszny
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 07 kwi 2013 10:19:25
Województwo: Lubelskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Frontera B - tylny most DANA 44 - fakty i mity

Postprzez bodi11331 » 05 sie 2014 20:06:11

argail75 napisał(a):Jesli nie ma pewnosci , najlepiej jak podniesie Frote za :dupa: i obróci kolami. Jak kola sie kręca w tym samym kierunku to ma LSD , a jak kola w przecinstone sie obracaja to nie ma LSD.

koledzy jeśli damy frotke do góry i koła kręcą się w przewciwnyn kierunku a przynarzaniu kęcą się oba to co :beer:

-- Dodano 5 sie 2014, o 21:07 --

argail75 napisał(a):Jesli nie ma pewnosci , najlepiej jak podniesie Frote za :dupa: i obróci kolami. Jak kola sie kręca w tym samym kierunku to ma LSD , a jak kola w przecinstone sie obracaja to nie ma LSD.

koledzy jeśli damy frotke do góry i koła kręcą się w przewciwnyn kierunku a przynarzaniu kęcą się oba w jednym kierunku to co :beer:
bodi11331
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 38
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 lut 2013 21:26:34
Lokalizacja: BYSTRA KOŁO GORLIC
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość