Strona 1 z 4

[All] Dyfer przód – jakie przełożenie

PostNapisane: 09 lis 2011 17:11:57
przez iro01
Witam !
Czy ktoś z klubowiczów jest wstanie rozpoznać przełożenie dyfra przedniego po numerze katalogowym - oznaczenia na dyfsze:
80 18 041 : TUPY 131293 ( oprócz tego znajduje się jeszcze zielona naklejka z dużą cyfrą 4 oraz numerem 91140050).
Pytanie: do jakiego przełożenia pasuje:4.56; 4.88;5.13 ?

Proszę o pomoc .
iro01

Ps.
Do mody 1.
TERAZ DOBRZE?

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 20:31:32
przez mody1
doskonale
:>:
najprościej policzyć ile obrotów wału przypada na pełny obrót koła
w orginale w 2,0 były 4,88 i 5,13

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 20:32:54
przez leper
Przerabiałem ostatnio temat mostu przedniego w sporcie 2,0 8V 1994r. - przełożenie 5:13 (99%) :) innych chyba nie było i są nie do zdobycia

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 20:40:06
przez mody1
5,13 było za dopłatą i większość ma 4,88
4,88 są chyba też 2,2
nie wiem jakie były w 2,4

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 20:51:17
przez iro01
mody1 napisał(a):5,13 było za dopłatą i większość ma 4,88
4,88 są chyba też 2,2
nie wiem jakie były w 2,4


Ciekawostką jest to że flamastrem na tylnym moście pisze prawdopodobnie ( napis trochę starty) 4.56 - frotkę mam od wiosny i napędy zapinałem rzadko , ale kiedy je włączam
frota bardzo ciężko "idzie" . Zastanawiam się czy ktoś nie połączył mostu 4.56 do dyfra przedniego 4.88 lub 5.13 ?

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 21:19:17
przez mody1
różne przełozenia powodują różne prędkości osi
auto nie chce jechać

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 21:25:49
przez iro01
mody1 napisał(a):różne przełozenia powodują różne prędkości osi
auto nie chce jechać


Czyli - jak dobrze rozumiem auto nie powinno jechać . W takim razie : czy standartem jest to że Frota ciężko idzie na napędzie?

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 21:36:56
przez mody1
z zapiętym przodem /4H/ jeździ tak samo jak na 2H
na twardej nawierzchni np asfalt nie będzie jechać w zakrętach/frontera nie ma centralnego mechanizmu róznicowego/
po szutrze, sniegu nie ma róznicy

w twoim przypadku musisz sprawdzić jak auto jedzie na wprost na 2H i 4H
jeśli nie będzie jechać/ bedzie "mulić" na 4H na wprost to masz różne mosty /np tył jedzie szybciej niż przód/

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 21:46:16
przez iro01
mody1 napisał(a):z zapiętym przodem /4H/ jeździ tak samo jak na 2H
na twardej nawierzchni np asfalt nie będzie jechać w zakrętach/frontera nie ma centralnego mechanizmu róznicowego/
po szutrze, sniegu nie ma róznicy

w twoim przypadku musisz sprawdzić jak auto jedzie na wprost na 2H i 4H
jeśli nie będzie jechać/ bedzie "mulić" na 4H na wprost to masz różne mosty /np tył jedzie szybciej niż przód/


No to jest problem bo muszę redukować biegi na niższe żeby szła naprzód nawet na szutrze.
Dla tego właśnie chciałem dowiedzieć się jaki dyfer mam z przodu, bo most tylny bym dokupił ( zwłaszcza że łożyska do wymiany ).

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 23:02:55
przez leper
Wojtek, Jeżeli frota A sport 2,0 to przełożenia 5:13 i nie ma co kombinować

Silnik 2.0 do połowy roku 1995 / ogumienie 225/75 – 4.88:1
Silnik 2.0 do połowy roku 1995 / ogumienie 255/75 – 5.13:1
Silnik 2.4 , ogumienie 225/75 - 4.56:1
Silnik 2.4 , ogumienie 255/75 - 4.88:1
Silnik 2.0 od połowy roku 1995 / ogumienie 255/65 – 5.13:1
Silnik 2.2 , ogumienie 255/65 - 4.88:1
Silnik 2.8 diesel , - 4.56:1
Silnik 2.5 diesel - 4.3:1
Frontera 3 drzwiowa , most przedni – 9 HU 0.9 litra oleju
Frontera 5 drzwiowa, most przedni 1.7 litra oleju
Most tylny - standard 2.3 litra oleju
Most tylny - z LSD 1.9 litra oleju

Dane z naszego forum :) viewtopic.php?f=56&t=5108
i na prawdę przerabiałem to. 5:13

Jazda na innych przełożeniach kończy się strzeleniem sprzęgiełek lub co gorsza dalej

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 23:10:33
przez brum
iro01 napisał(a):W takim razie : czy standartem jest to że Frota ciężko idzie na napędzie?

Jeśli ciężko to masz złe przełożenia, lepiej sprawdź i wymień most. Ograniczysz koszty naprawy.

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 23:18:55
przez iro01
Dziękuję wszystkim za pomoc!
Wydaje mi się że muszę kupić komplet : przód i tył, wtedy będzie pewność co do przełożeń.
Pozdrawiam !

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 23:20:50
przez leper
Czyli - jak dobrze rozumiem auto nie powinno jechać . W takim razie : czy standartem jest to że Frota ciężko idzie na napędzie?[/quote]

nie powinno bez strzelania z przodu. Jeżeli nie strzela to coś innego

iro wstrzymaj się z wymianą wszystkiego - szkoda kasy

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 23:24:42
przez iro01
leper napisał(a):Czyli - jak dobrze rozumiem auto nie powinno jechać . W takim razie : czy standartem jest to że Frota ciężko idzie na napędzie?


nie powinno bez strzelania z przodu. Jeżeli nie strzela to coś innego

iro wstrzymaj się z wymianą wszystkiego - szkoda kasy[/quote]

Przepraszam , a na co by kolega stawiał ( w dyfsze olej jest , krzyżaki smarowane) .

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 23:31:23
przez leper
wiesz co, pisać można do bólu - zadzwoń jutro z rana i pogadamy - jak mówiłem przerabiałem ten temat w tym roku i zdarzyło mi się przejechać na innych przełożeniach i wiem czym się to kończy, mamy chyba ten sam model. 508-251-470 pozdrawiam

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 23:40:35
przez iro01
leper napisał(a):wiesz co, pisać można do bólu - zadzwoń jutro z rana i pogadamy - jak mówiłem przerabiałem ten temat w tym roku i zdarzyło mi się przejechać na innych przełożeniach i wiem czym się to kończy, mamy chyba ten sam model. 508-251-470 pozdrawiam


Dzięki , do jutra !

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 09 lis 2011 23:47:40
przez brum
No tak, bo strzelanie sprzęgiełek oznacza różnice przełożeń :P

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 10 lis 2011 00:32:21
przez JJKILLER
leper napisał(a):Wojtek, Jeżeli frota A sport 2,0 to przełożenia 5:13 i nie ma co kombinować

Silnik 2.0 do połowy roku 1995 / ogumienie 225/75 – 4.88:1
Silnik 2.0 do połowy roku 1995 / ogumienie 255/75 – 5.13:1
Silnik 2.4 , ogumienie 225/75 - 4.56:1
Silnik 2.4 , ogumienie 255/75 - 4.88:1
Silnik 2.0 od połowy roku 1995 / ogumienie 255/65 – 5.13:1
Silnik 2.2 , ogumienie 255/65 - 4.88:1
Silnik 2.8 diesel , - 4.56:1
Silnik 2.5 diesel - 4.3:1
Frontera 3 drzwiowa , most przedni – 9 HU 0.9 litra oleju
Frontera 5 drzwiowa, most przedni 1.7 litra oleju
Most tylny - standard 2.3 litra oleju
Most tylny - z LSD 1.9 litra oleju

Dane z naszego forum :) http://www.opelfrontera.pl/forum/viewto ... =56&t=5108
i na prawdę przerabiałem to. 5:13

Jazda na innych przełożeniach kończy się strzeleniem sprzęgiełek lub co gorsza dalej

To wychodzi na to że u mnie jest 4.56:1
A jak te przełożenia mają się do prędkości/siły???

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 10 lis 2011 12:43:46
przez iro01
Uwaga dzisiaj włączyłem napęd na asfalcie - wynik ? . Przednie koła piszczą , a samochód idzie jak na zaciągniętym ręcznym.
Wniosek nasuwa się sam - poprzedni właściciel włożył nie ten most (tył) . Pozostaje pytanie : z przodu jest 4.88 czy 5.13 .
Jeden z kolegów mówi że na 99 % 5.13 . Ale pozostaje 1 % .
Kiedy chciałem sprawdzić dyfer obrotami to klapa, bo mam automatyczne sprzęgiełka i na podniesionym przodzie nie kręci się wałek.
Jestem w punkcie wyjścia - czyli numery fabryczne .
iro

Re: Dyfer - przód – jakie przełożenie?

PostNapisane: 10 lis 2011 12:50:40
przez jrzeuski
iro01 napisał(a):Kiedy chciałem sprawdzić dyfer obrotami to klapa, bo mam automatyczne sprzęgiełka i na podniesionym przodzie nie kręci się wałek.
Pokręć półosiami, żeby załączyć sprzęgiełka a potem kręć wałem i licz obroty kół.