Strona 1 z 1

[A] Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 paź 2011 19:25:33
przez 20omega
Witam. Zorientujecie się koledzy że jestem nowym, forumowiczem i zarazem posiadaczem FROTY 2.0 8V . Witam. Model z 2006 roku przywieziony z holandii. Wersja krótka SPORT. No i mam pytanko odnośnie głośnej pracy układu przeniesienia napędu przy 1,2,3 i 5 biegu . Uważam że nie jest to normalna praca przeniesienia napędu. Poradźcie od czego mam zacząć poszukiwania problemu? Szukałem w szukajce dość długo i nie znalazłem podobnego problemu.Mam nadzieję że nie umiera skrzynia. Dzięki z góry za podpowiedzi.

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 paź 2011 19:37:44
przez brum
Pewnie umiera, skoro na 4 nie wyje. Zobacz olej.

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 paź 2011 19:48:06
przez 20omega
Olej ok. Mechanik dolał i powiedział. ze to skrzynia umiera . Za nim wywalę kasę na inną wolę się upewnić czy to napewno ona. Łożysko podtrzymujące wał na chłopski rozum wyło by na wszystkich biegach więc odpada.no i Skrzynia poci się na wale.

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 paź 2011 19:50:28
przez maciar
Jak umiera to będzie srebrzanka z oleju.Pewnie umoczył tylko palec i zobaczył :shock: że jest

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 20 paź 2011 07:50:41
przez jrzeuski
20omega napisał(a):posiadaczem FROTY 2.0 8V . Witam. Model z 2006 roku
Z którego roku???

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 20 paź 2011 09:20:13
przez 20omega
Sorki rocznik 1996. :D

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 20 paź 2011 09:45:17
przez 20omega
20omega napisał(a):Witam. Zorientujecie się koledzy że jestem nowym, forumowiczem i zarazem posiadaczem FROTY 2.0 8V . Witam. Model z 1996 roku przywieziony z holandii. Wersja krótka SPORT. No i mam pytanko odnośnie głośnej pracy układu przeniesienia napędu przy 1,2,3 i 5 biegu . Uważam że nie jest to normalna praca przeniesienia napędu. Poradźcie od czego mam zacząć poszukiwania problemu? Szukałem w szukajce dość długo i nie znalazłem podobnego problemu.Mam nadzieję że nie umiera skrzynia. Dzięki z góry za podpowiedzi.

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 20 paź 2011 09:46:18
przez jrzeuski
Te skrzynie dość ciężko jest zajeździć. Chyba, że na sucho. Co by tłumaczyło dolanie oleju, bo normalnie nie ma ku temu powodu od wymiany do wymiany. Jeżeli masz walnięty simering i olej ucieka (w Sport 2.0 olej skrzyni i reduktora jest razem), to pewnie ktoś nie dolewał i masz efekt. Ale wymiana skrzyni to nie jest duży koszt ani jakiś problem i samemu można to ogarnąć :glaszcze:

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 15 lis 2011 22:53:43
przez 20omega
Panowie a czy może być to łożysko oporowe? Te wycie a raczej szuszczenie jest odczuwalne nawet na postoju. a jak wciska się sprzęgło to cichnie. Pytanie jest to możliwe że podczas pracy silnika na postoju (nie wciskając sprzęgła) łożysko oporowe się kręci? to by wskazywało że sprzęgło do końca nie odpuszcza? Nie wiem .Chyba że źle rozumuję temat?

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 16 lis 2011 09:07:54
przez jrzeuski
20omega napisał(a):Pytanie jest to możliwe że podczas pracy silnika na postoju (nie wciskając sprzęgła) łożysko oporowe się kręci?
Oczywiście i tak jest prawidłowo. Jeżeli pedał nie jest wciśnięty to skrzynia jest połączona z silnikiem i obrót wału korbowego przenosi się na wałek skrzyni, na którym lata łożysko oporowe. Przy pracującym silniku wałek się nie kręci tylko jak samochód stoi a pedał jest wciśnięty do dechy.

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 16 lis 2011 14:08:41
przez sylwian70
20omega jeżeli cały czas kreci ci się łożysko oporowe to można sprawdzić ewentualnie wkręcić śrubę regulacyjną łapy dociskowej łozyska przy skrzyni,dostęp do śruby po zdjęciu-odsłoniecju gumy na wejściu łapy do skrzyni.Być może łożysko oporowe jest źle założone na widełki łapy (spinki) spadły z łapy dociskowej

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 lut 2012 14:24:36
przez grafi
Witajcie.
Mam podobny problem, tyle że mam 2,2 dti. w automacie. Gdy rano jest zimny strasznie coś wyje, gdy się rozgrzewa samochód przestaje choć ostatnio cały czas to słyszę, dodam że jadąc na napędzie słychać to wycie czy piszczenie bardziej. Ale głównie gdy jest zimny podczas ostatnich mrozów było bardzo głośo. Co to może być??? Gdy dojeżdzam po 15 min do znajomego mechanika przestaje hałasować i mechanik stwierdza że nic nie słyszy. No i kaplica. Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 lut 2012 15:50:49
przez jrzeuski
Oleje w mostach, reduktorze i skrzyni sprawdzone?

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 lut 2012 19:40:24
przez grafi
Szczerze to nie... Myślisz że to może być przyczyną?

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 lut 2012 19:43:07
przez brum
Raczej jak się oleju nie ma to wyje, później przestaje bo się zaciera.

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 19 lut 2012 22:13:20
przez Trzeci
Ale jak już przestanie wyć to potem..... pierdu i pęka obudowa skrzyni :boss: :boss: lub się zakleszcza.

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 27 lut 2012 10:22:23
przez Ironcruz
krzyżaki sprawdzone?

Re: Na 1,2,3 i 5 coś wyje

PostNapisane: 27 lut 2012 18:11:42
przez WoJ-CiE
Co sprawdza się w krzyżakach?