Strona 46 z 53

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 11 lut 2019 21:30:34
przez monter69
No właśnie nie mogą a jednak coś jest zepsute i mogą

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 09:46:14
przez nightman
Twoja frotka ma tak od urodzenia ( znaczy nabycia ) czy stało się jej tak "w trakcie" ?

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 13:44:30
przez nesfor
u mnie 'maszyną lasującą' załączeniem był sterownik w tunelu środkowym - zimne luty, wogóle przy przełączaniu przełącznika z deski słychać u mnie dośc głośno prace przekaźników, zastanawiam się czy ich nie wymienic ....

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 14:03:20
przez monter69
Stało się w trakcie, mam podejrzenie że może to być wina źle zmontowanego (dysk sterujący) załącznika napędu przy skrzyni biegów.
Lub rzeczywiście zimne luty w przekaźniku

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 17:04:11
przez nightman
monter69 napisał(a):Stało się w trakcie, mam podejrzenie że może to być wina źle zmontowanego (dysk sterujący) załącznika napędu przy skrzyni biegów.

Jak tam nic w międzyczasie nie grzebałeś to tam nie ma co się zrypać, prócz tego że może się przytrzeć. Niedawno robiłem cały most w B - łożyska, uszczelnienia, regeneracja przesuwki plus elementy napędu i siłownika na skrzyni. Z pozoru wygląda dziwnie, ale w praktyce proste jak budowa cepa.
Głośną myśląc...
Źle zamontowany dysk sterujący? No możliwe, ale ... tam źle zamontowany wynikać tylko może z tego, że zbyt daleko lub zbyt mało wysuwa sworzeń. W mojej ocenie na tym dysku niczego więcej zrąbać się nie da. Warunek, musiałbyś to rozbierać, by się w zebaktę wypychającą sworzeń źle spasować. Po wcykaniu na desce 4x4 dasz rade wbić reduktor? Czy po wyłączeniu 4x4 na desce reduktor można zapiąć? Jeżeli tak, to IMHO to nie to.
Myśląc dalej...
Co ma dysk do ssania obu zaworów jednocześnie? Zawory są zbudowane w taki sposób, że w momencie kiedy jeden ssie, to drugi się zamyka... o vice versa. U Ciebie z tego co piszesz ssają oba równocześnie. W mojej ocenie jeżeli tak się dzieje, to jeden z zaworów przepuszcza i przesuwka stoi w miejscu zamiast się przesunąć. Sprawdź który i po zawodach.

monter69 napisał(a):Lub rzeczywiście zimne luty w przekaźniku

Po opisanych objawach, to raczej błędna ścieżka poszukiwań.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 18:38:52
przez monter69
Na dysku są ścieżki elektryczne do których dochodzą styki i dołączają lub dołączają napęd i chyba tam tkwi problem, chcę wrzucić zdjęcie ale jakoś mi nie idzie

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 20:07:01
przez nightman
Tak wg mnie, to zostaw Ty w spokoju ten mechanizm a zacznij od elektrozaworów :)... ale jak tam lubisz...

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 20:15:26
przez tupek
Ja 2 dni walczyłem z ustawieniem dysku, i już miałem kupować cały mechanizm ale naprawiłem.
Gdzieś wstawiłem foto w jakim położeniu względem obudowy musi być dysk.
On właśnie daje sygnał do sterownika czy wał przedni jest załączony i poprzez sterownik na tunelu włącza zawory.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 21:00:26
przez nightman
Ten dysk ustawia się bardzo prosto by nie powiedzieć że prostacko - zero filozofii - 5 minut roboty. Zwyczajnie on sam się ustawia :)
1. wyjmujesz zębatkę i sworzeń
2. podajesz napięcie na styki tak, by wirnik popracował w kierunku wciągania sworznia i się wyłączył ( po to jest ten dysk - raz wyłącza w jedną a inny raz w drugą )
3. wkładasz sworzeń tak, by w środku wchodził o jakieś 1-2mm na podcięciu ( można to później skorygować doświadczalnie jak już jest się przy skrzyni, ale generalnie 1-2mm styka )
4. przytrzymujesz paluchem gada i zakładasz od góry zębatkę
Game Over - zero pitolenia i wszystko działa :)

tupek napisał(a):Gdzieś wstawiłem foto w jakim położeniu względem obudowy musi być dysk. On właśnie daje sygnał do sterownika czy wał przedni jest załączony i poprzez sterownik na tunelu włącza zawory.

Aleś wymyślił. Ten dysk nie daje żadnego sygnału NIGDZIE...bo na kostce są tylko PINy prądowe i nic z tego ustrojstwa do komputera nie przechodzi. Ten dysk jest tylko po to, by silniczek po dojechaniu do końca się wyłączył.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 21:16:35
przez tupek
A ja jednak sądzę że jakiś sygnał musi być podawany z dysku a to dlatego że, jak zablokował mi się silniczek w pozycji napędu włączonego, to awaryjnie przepiąłem wężyki w zaworkach żeby tylko rozłączyć przesuwkę.
Gdyby zaworki były załączane tylko przez włącznik i sterownik to na pewno by rozłączyła by się sama przesuwka po jego wyłączeniu.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 21:33:32
przez nightman
Patrząc na kostkę mamy od lewej od góry piny 1,2 a w dolnym rzędzie 3,4,5.
Podając 12V na pin 2 oraz na pin 5 ( masa ), po zmostkowaniu 1 i 4, silnik wypchnie sworzeń do momentu, w którym tarczka nie dojedzie do końca styków - jak dojedzie to się wyłączy. Masz wtedy napęd 2WD, bo sworzeń został "wbity" w skrzynie.
Podając 12V na pin 1 oraz na pin 5 ( masa ) a następnie mostkując piny 2 i 3, odpalisz silnik i w ten sposób wciągniesz sworzeń. Znów po dojechaniu do końca tarczki, silnik się wyłączy. Masz wtedy napęd 4WD, bo sworzeń został "wyciągnięty" ze skrzyni. Gdzie tutaj miejsce na przesyłanie sygnałów do sterownika?

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 12 lut 2019 23:15:33
przez monter69
Czyli trzymając się tego, uszkodzenie jest w przekaźniku lub zaworach

-- Dodano Śr 13 lut 2019 07:14:49 --

Albo Panowie inaczej, z skąd sterownik w tunelu kabiny dostaje sygnał o włączeniu lub wyłączeniu przesówki na moście?

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 13 lut 2019 07:19:09
przez nightman
Z czujnika na przesuwce. Jednak jeżeli on jest uwalony to najwyżej kontrolka głupawo się zachowuje a napęd może i tak działać.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 13 lut 2019 08:47:29
przez monter69
Nie o to mi chodziło,
Co podaje sygnał do przekażnika w tunelu aby uruchomił zaworki pod maską, które otwierają lub zamykają przesówkę

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 13 lut 2019 09:33:40
przez nightman
Sterownik. Na początek zepnij na krótko elektrozawór raz jeden raz drugi i sprawdź czy odpowiednio zamykają przepływ podciśnienia.
Jak zamykają i otwierają odpowiednio, to szukaj przyczyn w sterowniku. Jak przepuszczają bez względu na to czy podasz napięcie czy nie, to zawór padnięty.
To są zawory odwrotne działające w parze, ale to zapewne wiesz... Gdybyś jednak nie wiedział, to jeden zawór po podaniu napięcia zamyka przepływ a drugi po podaniu napięcia przepływ otwiera.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 13 lut 2019 09:51:07
przez monter69
Ok dzięki za info, jak wrócę do RP to poeksperymentuję :D :beer:

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 13 lut 2019 09:56:17
przez nightman
Powodzenia. Daj znać jak poszło.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 13 lut 2019 18:03:07
przez tupek
nightman napisał(a):Patrząc na kostkę mamy od lewej od góry piny 1,2 a w dolnym rzędzie 3,4,5.
Podając 12V na pin 2 oraz na pin 5 ( masa ), po zmostkowaniu 1 i 4, silnik wypchnie sworzeń do momentu, w którym tarczka nie dojedzie do końca styków - jak dojedzie to się wyłączy. Masz wtedy napęd 2WD, bo sworzeń został "wbity" w skrzynie.
Podając 12V na pin 1 oraz na pin 5 ( masa ) a następnie mostkując piny 2 i 3, odpalisz silnik i w ten sposób wciągniesz sworzeń. Znów po dojechaniu do końca tarczki, silnik się wyłączy. Masz wtedy napęd 4WD, bo sworzeń został "wyciągnięty" ze skrzyni. Gdzie tutaj miejsce na przesyłanie sygnałów do sterownika?

To co piszesz ma sens i przyznaję Tobie racje.
Jak walczyłem z tym ustawieniem dysku to myślałem że on podaje sygnały dalej.
Schemat nie pokazuje jak działa w środku sterownik napędu więc to ja nie miałem racji.
Obrazek

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 13 lut 2019 18:11:49
przez nightman
Spoko, luz - nie ma stresu przecież. Kolega monter69 żeby było ciekawiej pyta chyba o 2.2 DTI :) a tam jest bodaj ciut inny schemacik niż w 3.2

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 13 lut 2019 18:16:55
przez monter69
Przyznam że to bardzo dla mnie ważna informacja, więc odchodzi mi grzebanie w nastawniku, to teraz zostaje sterownik lub zaworki

-- Dodano Śr 13 lut 2019 18:19:23 --

nightman napisał(a):Spoko, luz - nie ma stresu przecież. Kolega monter69 żeby było ciekawiej pyta chyba o 2.2 DTI :) a tam jest bodaj ciut inny schemacik niż w 3.2


Ale przecież zasada działania jest identyczna w 3,2 i 2,2 no chyba że się mylę