Strona 5 z 21

Re: Odpowietrzenie sprzęgła??

PostNapisane: 21 wrz 2009 19:33:24
przez wikked
tylko nie pomyl wysprzęgnika z "kostką" która jest nad wysprzęgnikiem i też ma odpowietrznik. Najlepiej kup od razu reperaturkę i wymień gumki- koszt 20-30zł

Re: Odpowietrzenie sprzęgła??

PostNapisane: 21 wrz 2009 20:58:16
przez Janek 44
W Twojej Frotce szukaj odpowietrznika po prawej stronie skrzyni.

Re: Odpowietrzenie sprzęgła??

PostNapisane: 02 paź 2009 18:14:10
przez funio
No i niestety odpowietrzenie sprzęgła nie pomogło. Więc będę wymieniał sprzęgło. Stąd moje następne pytanie. Czy ktoś z Was orientuje się może czy w mojej frotce jest sprzęgło dwumasowe? Koszt nowej dwumasy to.... 7400 zł. :wsciekly: Nosz kurde bele! Dacie wiarę ?? 7500!!! Co one kurde ze złota jest czy co?
No modlić się żeby to nie było zepsute!!!

Re: Odpowietrzenie sprzęgła??

PostNapisane: 02 paź 2009 18:33:40
przez Kogut
funio zobacz temat :
viewtopic.php?f=13&t=2663&start=40
sprzęgło dwumasowe to około 3500 ;) poza tym dlaczego ci się wydaje że masz do wymiany ??

ps.
Odpowiedz w w/w temacie ;)

Re: Odpowietrzenie sprzęgła??

PostNapisane: 02 paź 2009 20:03:44
przez Balkandriver
Po pierwsze - wyreguluj pedał sprzęgła przy trzpieniu, na górze, tak, by był równo z pedałem hamulca, to podstawa.
Drugie - gdyby padło koło dwumasowe (nie sprzęgło dwumasowe, tylko koło dwumasowe), to straciłbyś napęd.
Koło dwumasowe jest elementem zawierającym wewnątrz sprężyny i wycinki kół zębatych z wewnętrznie uzębionym pierścieniem, służy do tłumienia drgań przy zmiennym obciążeniu zwłaszcza przy niskich wartościach obrotu wału korbowego i zmianach kierunku obciążenia (ostre dodanie gazu i odjęcie go).
Wygląda jak tradycyjne koło zamachowe, tylko grubsze. Do niego dolega dopiero tarcza, no i dalej docisk.
Pad tego elementu polega na zerwaniu sprężyn wewnątrz i ew. demolką elementów, ale nie ma nic wspólnego ze ślizganiem. Pada - tracisz napęd.
Weryfikacji można dokonać po demontażu skrzyni i jeśli da się obrócić względem siebie 2 części o kąt większy, niż określony fabrycznie z siłą mniejszą, niż podaje serwisówka - wtedy do wymiany.
Oczywiście część po której pracuje tarcza- jeśli jest bardzo fioletowo-granatowa lub ma pęknięcia - powinna być wymieniona.
Tak, że spokojnie z tą dwumasą.
Aha - jedynym objawem zamierzającego paść koła 2mas. jest po szybkim puszczeniu sprzęgła "bujanie" auta, a nie równe, zdecydowane przyspieszenie.
To objaw naciągniętych sprężyn wewnątrz.
Poniżej koło 2 masowe:
Obrazek

BALKANDRIVER

Re: siłownik sprzęgła, wysprzęglik ????

PostNapisane: 13 gru 2009 23:59:36
przez Namek0303
a czy może ktoś mi pomoże wymieniłem zestaw gumek i cały czas zapowietrza mi sie sprzęgło zero wycieków

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik

PostNapisane: 30 gru 2009 17:55:04
przez Indian
Niestety siłownik zaczął mi puszczać i mam problem z zakupem zestawu naprawczego do Froty A 93'. Pytałem w większych sklepach w Łodzi tj. IC, FOTA I MiJ no i rozkładają ręce... Ktoś pomoże? Ew. proszę o numer katalogowy Autofren pasujący do wersji A.

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik

PostNapisane: 30 gru 2009 18:05:15
przez Pawel
Poszperaj, było podawane kilka razy... Do pompy, do siłownika...

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik

PostNapisane: 31 gru 2009 07:13:06
przez Indian
Jakoś nie mogę znaleźć... Owszem, jest, ale do wersji B a to można sprawdzić np na stronie IC. Do wersji A brak... Jeśli masz kolego jakiś konkret to poproszę - może inni w przyszłości też skorzystają.

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik

PostNapisane: 31 gru 2009 08:57:42
przez Pawel
Sam to podawałem... :? Postaram się o dane z zaprzyjaźnionego sklepu moto...

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik

PostNapisane: 08 sty 2010 23:49:38
przez Indian
Tak więc ustaliłem, że do froty A pasuje zestaw Autofren D3327. Jednak... niestety, dobrze pasuje tylko mała osłonka na odpowietrznik i zewnętrzna harmonijka,a uszczelka tłoczka nie mieści się w cylinderku... Wymiana zajęła mi jakieś 6godzin i skończyło się na cięciu uszczelki nożyczkami... Może inni mieli więcej szczęścia ale ja trochę się namęczyłem z wymianą.

Sprzęgło. Co to moze być ?

PostNapisane: 17 sty 2010 21:54:47
przez jankes535
witam. Posiadam Fronterkę B 2.2 16v
1 Zaważyłem ze w mojej fronci sprzęgło szybko bierze czyli jak trochę zacznę puszczać od razu zaczyna jechać a raczej tak nie powinno być . co to może być zepsutego?.
2 I druga rzecz jak zapalam silnik na sprzęgle z włączonym biegiem czuje jak lekko ciągnie do przodu podczas kręcenia rozrusznikiem.
Proszę o pomoc i poradę

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik

PostNapisane: 18 sty 2010 20:12:45
przez Ikis
zacznij od sprawdzenia poziomu płynu w zbiorniczku, jeśli jest pawidłowy przeczytaj wątek od początku. Jest tu opisane jak odpowietrzyć układ... eh :)

Re: Odpowietrzenie sprzęgła??

PostNapisane: 22 sty 2010 22:10:55
przez dolas
witam
mam takie pytanko
czy delikatne (ale wyraźne) brzęczenie (klekotanie) na jałowym biegu z okolic skrzyni biegów może oznaczać jakieś problemy z kołem dwómasowym?
a może ze sprzęgłem?

Re: Odpowietrzenie sprzęgła??

PostNapisane: 22 sty 2010 22:29:36
przez jrzeuski
funio napisał(a):zdarza się że sprzęgło się uślizgnie (nie wiem czemu ale tylko na wyższych biegach czyli 4 lub 5 jak rzeczywiście mu wdepnę do podłogi są momenty jak by zaskakiwał jak automat).
Miał ktoś tego typu problemy?
Pozdrawiam

Ja mam dokładnie to samo, ale we Frocie A. Udało Ci się dociec jaka jest przyczyna? Na niskich biegach nic złego się nie dzieje. Gdy wyciągam auta z błota czy holuję jakieś po czarnym zero uślizgu dopóki nie zapnę 4 biegu. Wtedy obroty silnika lecą w górę a auto nie przyspiesza. Trzeba zdjąć nogę z gazu i potem delikatnie znów dodawać gazu, żeby się rozpędzić. Klasyczny objaw poślizgu sprzęgła, ale jakim cudem na niższych biegach pod większym obciążeniu ciągnie dobrze? Ja wymiękłem i nauczyłem się z tym żyć. Sytuacja się nie pogarsza, więc nie mam odpowiedniej motywacji by ściągać skrzynię i zajrzeć do sprzęgła. A może bardziej boję się tego, że nie znalazłbym tam żadnych anomalii?

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

PostNapisane: 01 lut 2010 23:20:11
przez dolas
luźna obejma wydechu w okolicach skrzyni biegów....:)
i to to właśnie dzwoniło:)

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

PostNapisane: 02 lut 2010 21:02:17
przez miki-mause
Witam!! ja z ta 4ka slizgajaca sie tak samo mialem. plus do tego ciezko mi biegi wchodzily;/ a teraz juz wcale nie chca. i mam pytanko. wymienilem pompe sprzegla na nową odpowietrzylem cały układ i dalej to samo. wyczyscilem elegancko wysprzeglik (gumki byly ok) nic nie ciekł. i nic. czy mogl by mi ktos sprawdzic u siebie na jaka dlugośc wysuwa sie wysprzeglik. chodzi mi o roznice miedzy wcisnietym sprzegłem a niewciśniętym. bylbym bardzo wdzieczny. Frotka 2,4i a wysprzeglik na dwie sruby 180stopni, ale to chyba mniej wiecej w kazdej manualnej skrzynie powinno byc tak samo. dzieki.

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

PostNapisane: 03 lut 2010 21:09:53
przez kozi
Mam u siebie podobne objawy - ciężko wchodzące biegi, poślizg na 4,5 biegu. Na pierwsza przypadłość pomogło, ale w nieznacznym stopniu uzupełnienie płynu. Oddałem dzisiaj autko do mechanika ma zobaczyć co i jak z tym sprzęgłem. Jak mu opisałem dolegliwości stwierdził, że sprzęgło mogło się skopcić. Jutro poznam werdykt :glaszcze:

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

PostNapisane: 04 lut 2010 20:34:51
przez kozi
Właśnie miałem telefon od mechasa - tarcze, docisk, łożysko do wymiany :evil:

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

PostNapisane: 04 lut 2010 20:40:59
przez brum
Tak jak mówiłem że pewnie sprzęgło do wymiany będzie, niestety miałem racje.