Witamy !



[A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez brum » 21 wrz 2010 13:21:30

sylwian70 napisał(a):no właśnie nie chce kombinować i zmieniać tylnego i to mnie dziwi że dla was to jest to prościej...prościej sam mechanizm róznicowy w przednim wymienić na ten z B


A przełożenia w tylnym?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez tomi » 21 wrz 2010 13:53:39

nieda nie dopasowac srodka mostu z B jest całkowice inny niz w A i nic z B niego nie pasuje do mostu z A
jedyne co jest takie same to kielichy-koło koronowe w B ma taki sam wieloklin co koło koronowe w A ale same koła koronowe sa inne! w 2.8 pasuja pułosie wiec jedyny koszt przekładki to sam most trzeba go kupic cena ok 450zl + zrób to sam

jezdze na nim juz od jakiegos czasu i narazie nic sie nie dzieje zapomniałem nawet ze on tam jest poprostu ciesze sie jazdą
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez sylwian70 » 22 wrz 2010 11:32:07

czyli już wiemy bardzo dużo, a ja wiem że moje przemyślenia są do :dupa: trudno! jak dyfer sie zmieli podmieni się na seryjny.
sylwian70
 

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez przemia » 22 wrz 2010 13:39:34

...i tak co 2 tygodnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez tomi » 23 wrz 2010 18:10:48

sylwian70 napisał(a):czyli już wiemy bardzo dużo, a ja wiem że moje przemyślenia są do :dupa: trudno! jak dyfer sie zmieli podmieni się na seryjny.


przemia napisał(a):...i tak co 2 tygodnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


wikked napisał(a):po drugie to: mosty w A lecą nawet od przeciągu na Syberii.:



tomi79 napisał(a):wiec nie trzeba sie starac by go ukrecic z B jest zdecydowanie mocniejszy i mam nadzieje ze wytrzyma dłuzej i tyle ale niema mostu nie do ukrecenia

most z B to dana 30 troszke czytałem na ten temat i na nasze frotki to dobry most na to gdzie ja jezdze wystarczy i mysle ze simexa tez pociągnie wiec nie gancie mnie za to ze wymieniłem most bo miało to sens. nie tylko ja to wiem

prosta kalkulacja most z B 450zł + dobre checi + pomoc przyjaciela przy + czas spedzony przy robocie to są moje koszty jesli chodzi o wymiane mostu na most z B

most z A
wqr.....ze sie ukrecił +czas +350zł most z A+ pomoc zony+ wqr....x2
wqr.....ze sie znowu ukrecił(tu akurat wcale sie nie postarałem) +czas +auto znowu nie sprawne+ wqr.....x5:
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez bielikzloty » 25 sty 2011 20:27:12

Ponieważ oponki popsuły mi most i musiałem zainwestować w nowy używany zakupiłem ten z b przełożyłem uchwyty i wszystko było by super gdyby nie kelichy które jak się okazało maja rózne wymiary . żeby za wiele nie kombinować wywaliłem środek z tego ustrojstwa na podciśnienie z mostu b i wstawiłem półośki z kelichami z mostu starego . zobaczymy jak będzie się sprawować .
Fronterka sport 2.8
bielikzloty
 

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez Pawel » 25 sty 2011 20:38:25

...ale przełożenia masz takie same jak w długiej 2.8 - 4.56 :?:
BFG AT zepsuły most... :shock: , czy w coś zainwestowałeś :?:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez bielikzloty » 25 sty 2011 20:49:21

przełozenia te same i zainwestowałem w spidery
bielikzloty
 

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez Pawel » 25 sty 2011 20:50:42

bielikzloty napisał(a):(...) spidery

:oops: :? :?:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez bielikzloty » 25 sty 2011 20:57:13

takie ustrojstwo
Załączniki
30x9,5r15%20Breaker.jpg
30x9,5r15%20Breaker.jpg (9.31 KiB) Przeglądane 1176 razy
bielikzloty
 

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez Pawel » 25 sty 2011 21:04:06

...no to już wierzę... :wink:
Czyli większych trudności w przekładką nie miałeś... Chyba i ja coś takiego sobie zmotam... Za jakiś czas...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez Arni » 27 sty 2011 00:06:59

Nie prościej sztywnego wsadzić? :wink:
Arni
 

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez Pawel » 27 sty 2011 17:27:36

Jeżeli już to na sprężynach... Jednak z B wyjdzie taniej...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez jar76 » 27 sty 2011 23:40:24

U mnie w 2.0 Sporcie A zamotane było z mostami. Kupiłem ze zmielonym przednim. Ktos już go zmieniał. Oczywiście z przełożeniami 4.88. Jak się okazało na tyle mam most nie od frontki albo od Troopera, albo czegoś innego przełożenia zupełnie inne około 4.3 (nie rozbierałem zmierzone obrotam koła i wału). Dlatego każdy nowy most przedni most od razu się rozlatywał.
Dobrałem przedni od troopera 2.8(podobno gość, nie był pewien od czego), który miał takie same przełożenia jak tył u mnie. Do tego inne przeguby i półosie. Skrócony przedni wał o jakieś 5 cm. Zabawy z młotkiem, żeby upchać wszytko, ale teraz działa. :mrgreen: No i najważniesze przełożenia się zgadzają.
Frontera A 2.0 sport 94 + GAZ
mosty Trooper 2.8, MT 31" K71
Rancho RS9000, resory long, wieszaki 19 cm...
wyścig zbrojeń trwa
Skrzypi, stuka - wiedzie wszędzie
gorzej z wyjazdem :D
jar76
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 05 paź 2009 11:40:54
Lokalizacja: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez tomi » 16 mar 2011 09:19:25

ukręcający sie most z frotki B

tzn mechanizm różnicowy cały bez uszkodzenia poleciało koło talerzowe tzn został zmielony doszczętnie atak i koło
czy komuś juz sie tak stało simexy "robią " ale spustoszenie we frocie

myślałem żeby jakoś zabezpieczyć atak i talerzówkę przed gwałtownymi obciążeniami może coś takiego?

http://allegro.pl/przegub-walu-mercedes ... 67214.html

http://allegro.pl/polonez-przegub-walu- ... 64763.html
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez jrzeuski » 16 mar 2011 10:09:32

I chcesz to założyć pomiędzy wał a flanszę mostu (albo reduktora)? Zasadniczo taką funkcję spełnia koło dwumasowe przy sprzęgle, ale ono nie zabezpiecza przed obciążeniami przenoszonymi z tylnego mostu na przód poprzez reduktor, więc taki przegub miałby tu sens. Rozumiem, że liczysz na to, że rozpryśnie się guma w przegubie zanim polegnie most?

PS. A może wymień silnik na słabszy? :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez Arni » 16 mar 2011 10:44:30

Poleciało koło talerzowe? :shock: A miałeś dobrze dystans ustawiony pomiedzy atakiem a kołem talerzowym?
Jak wszytsko było ok to oznacza tylko tyle, że most z B to tez nie rewelacja skoro zwykłe 31'simexy go potrafią zabić.
Arni
 

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez tomi » 16 mar 2011 11:58:32

dokładnie zmieliło atak i koło talerzowe
ale nie powiem bo nieźle go katowałem 2 razy fajna świeca mi nawet wyszła i tak myśle ze gdyby zastosowac taką gume to przy ostrym jeb....... na simexach o zol ona by zamortyzowała nagłe obciążenie bo tak teraz wał na sztywno ciągnie cały czas

ps... kurcze ostatnio nawet delikatny sie zrobiłem i tu takie coś
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez jrzeuski » 16 mar 2011 12:52:51

tomi napisał(a):2 razy fajna świeca mi nawet wyszła
Salto próbowałes zrobić? :mrgreen:
i tak myśle ze gdyby zastosowac taką gume to przy ostrym jeb....... na simexach o zol ona by zamortyzowała nagłe obciążenie bo tak teraz wał na sztywno ciągnie cały czas
No, ale przecież atak z przodu kręcił się tak samo szybko jak tylny a koła też nie mogły szybciej. Najwyżej jedno przyspieszyło kosztem prędkości drugiego, ale to wyzwanie dla satelit a nie ataku. No chyba, że w locie depnąłeś sprzęgło i hamulec, czym zatrzymałeś wszystkie koła. Poza tym jeśli ten moment pochodził od kół to atak go przyjął zanim zrobiłaby to guma, więc też mógłby polec, jeśli na zębach były luzy (jak podejrzewa Arni). Myślę, że jeżeli przód poleciał w górę a przy przyziemieniu nastąpiło gwałtowne przyhamowanie wszystkich kół (albo nawet zmiana kierunku obrotu) z powodu dobrej trakcji, to guma na wale by nie pomogła.

Wydaje mi się, że lepiej zostawić trochę gazu, żeby zapobiec dużej zmianie prędkości obrotowej kół przy lądowaniu a nawet wywołać poślizg. Przy przyziemieniu siły wsteczne od kół i tak wystąpią, ale dzięki napędowi kół od silnika wszystkie luzy w napędzie będą skasowane (dobre zazębienie) a moment obrotowy elementów napędu lepiej rozproszy siły. Wiadomo, że im coś szybciej się kręci, tym trudniej to wyhamować a dla zazębionych kół najgorsze są przyspieszenia, więc lądowanie na pełnym bucie powinno być bezpieczniejsze dla mostu niż na zatrzymanych kołach i wciśniętym sprzęgle. Rozpędzone koło nie będzie miało czasu dobrze się złapać bieżnikiem gruntu i w pierwszym momencie się po nim prześliźnie stopniowo nabierając trakcji. Problemem jest jednak to, że nie mamy żadnej kontroli nad prędkością kół na osi z powodu otwartego dyfra, więc wciśnięcie gazu będąc w powietrzu może równie dobrze pogorszyć sytuację. Kwestia też tego ile czasu oś jest w powietrzu, bo od tego zależy na ile prędkość kół zdąży się zmienić od momentu utraty kontaktu z glebą. Ot, takie moje luźne przemyślenia jakby tu najdłużej pojeździć bez wymiany mostu...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez tomi » 16 mar 2011 13:12:01

problem jest gdy tył buksuje przód podbity jest do góry i przednie koła nie dotykają gleby a żeby sie wdrapać na górę to nie można odpuścić
nie było by problemu przy oponie AT czy MT i silniku np 2,2 benzin wtedy faktycznie przód wpadł by w poślizg spadając na glebę ale tu jest ciężkie 2,8 + ciężki zdeżak ok80 90kg + 31'' simex który nie trzyma wymiaru 31 tylko prawie 32 i tu nie ma mowy o poślizgu tył mieli a przód ma nagłe zatrzymanie gdzie wał dalej ciągnie
potrzebuje jakiś cudowny sposób do zamortyzowania napędu z reduktora na wał bo faktycznie gdyby np. rozpiąc przód na sec. nic by sie nie stało poprostu koła zatrzymały by sie same wał z atakiem by stanął i wszysto było by cacy a tak wygląda to następująco:
Koło tależowe z zapierduchy zatrzymuje sie w secundzie a siła z jaką jest ono zatrzymane i trakcją jaka przy tym jest nie jest do pokonania przez naped z ataku który posiada dość duża siłe choćby kinetyczną no i na napędzie cały czas jest opór
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości