Witamy !



[A] napęd 4x4

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez lisseczek » 07 kwi 2011 08:16:17

Głupia sytuacja chciałem przejechac przez fose przód wyskoczył a tył koła w powietrzu jakies 10cm wisi na haku i zderzaku tylnym, ci co mają sporta to mnie niee zrozumieją zerwałem dwa razy do przodu i coś chrupło i tyle cisza tył ciągnie a przód juz niee. Troche dziwne myślałem ze pierwsze sprzegiełka nie wytrzymają rozkreciłem eleganckie. Ide wyciągne most to sie dowiem co to może być zaprzyczyna.
lisseczek
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 07 kwi 2011 08:23:24

lisseczek napisał(a):Ide wyciągne most to sie dowiem co to może być zaprzyczyna.
Pewnie to co zwykle: satelity straciły zęby :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez Arni » 07 kwi 2011 11:35:35

Widze kolejnego kandydata na sztywny most z przodu :mrgreen:
Arni
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez lisseczek » 08 kwi 2011 10:06:46

Sztywny raczej nie dużo przerabiania ale myślałem nad założeniem manualnych sprzegiełek i zablokowaniu mechanizmu różnicowego i pozycja jedno koło on drugie off poruszam sie tylko w terenie i w razie problemu dołanczam przód jesli nie pomaga wysiadam i drugie na on. Sam niewiem co zrobić zakładanie standardowego mostu troche niema sensu bo sytuacja bedzie sie powtarzac co radzicie?
lisseczek
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2011 10:21:49

Właśnie tak zrobię jak ukręcę przedni most :mrgreen: Elektroszpera (skoro i tak dyfer jest na śmietnik) i na czarnym oba koła na FREE, w terenie jedno LOCK (lewe, bo ma lepszy bieżnik) a drugie FREE i przełączanie napędu 2H/4H/4L a jak się będzie zapowiadać cięższa przeprawa to oba na LOCK i wio. Dużo wysiadania (chyba zamienię koła, żeby nie latać naokoło samochodu do prawego koła), ale skoro i tak wypada najpierw obadać teren na piechotę, więc po drodze można ustawić odpowiednio manuale. Jeśli się okaże, że to rozwiązanie ma jakieś upierdliwe wady, to wszczepię most z B albo pomyślę nad innym rozwiązaniem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez Arni » 08 kwi 2011 14:35:18

Ciekawa opcja, z zablokowanym przodem i manualami. Ale żeby to sie dawało łatwiej obsługiwać to wsadzić jednego manuala na "lock" a na druga stronę automat - wtedy odpada Ci wysiadanie za każdym razem z auta.
Arni
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2011 14:43:22

Zapasowe automaty mam (nawet parę sztuk), ale im nie ufam, że mi się zapną/rozepną kiedy ja będę chciał a nie one 8-) Wizja wyjazdu na czarne z nierozpiętym automatem trochę mnie przeraża :razz:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez Arni » 08 kwi 2011 14:50:36

Zawsze zostaje ten jeden manual jeszcze :razz:
W B w takim razie to byłby dobry patent, bo tam półosie wysuwają sie na przycisk...wiec można by mieć zaspawany dyfer bez wiekszych problemów.
Arni
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2011 15:03:06

Arni napisał(a):W B w takim razie to byłby dobry patent, bo tam półosie wysuwają sie na przycisk...wiec można by mieć zaspawany dyfer bez wiekszych problemów.
Tylko jedna półoś (lewa). Ale próba włączenia napędu w czasie jazdy w zakręcie mogłaby się skończyć dla niego tragicznie a może i również załogi. Wystarczyłoby jednak o tym pamiętać i w zasadzie można tak śmigać. Z tym, że napędu na 3 koła by się nie dało zrobić tak jak w A. Wybór tylko sam tył albo zblokowany przód słabo by się sprawdzał na przyczepnych nawierzchniach w terenie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez lisseczek » 08 kwi 2011 16:48:45

jrzeuski napisał(a):Właśnie tak zrobię jak ukręcę przedni most :mrgreen: Elektroszpera (skoro i tak dyfer jest na śmietnik) i na czarnym oba koła na FREE, w terenie jedno LOCK (lewe, bo ma lepszy bieżnik) a drugie FREE i przełączanie napędu 2H/4H/4L a jak się będzie zapowiadać cięższa przeprawa to oba na LOCK i wio. Dużo wysiadania (chyba zamienię koła, żeby nie latać naokoło samochodu do prawego koła), ale skoro i tak wypada najpierw obadać teren na piechotę, więc po drodze można ustawić odpowiednio manuale. Jeśli się okaże, że to rozwiązanie ma jakieś upierdliwe wady, to wszczepię most z B albo pomyślę nad innym rozwiązaniem.

Głupi pomysł ale w takim razie co zrobic założyć fabryczny most i delikatnie go traktować? Samochód anglik tak że wysiadanie by sie zgadzało :) buciki mam nalewajki 2miesięczne 235/70 r16 simex przekładac niee trzeba. Samochód jest uzywany TYLKO w teren zero czarnego! (zasilany butlą z piecyka gazowego)Potrzebuje jakies mocne w miare sensowne rozwiązanie. Jestem swieżak jazda w terenie baardzo mi sie podoba nie koniecznie extrime ale ten przedni most mnie załamał :(
lisseczek
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez Arni » 08 kwi 2011 16:56:27

Można jeździć nie urywając mostu - ale trzeba mieć to na uwadze i wiedzieć kiedy można butowac a kiedy sie powstrzymać.
Arni
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2011 19:53:16

Kolega napisał, że założył simexy, więc nie musi się zbytnio starać, żeby most stracić. Nawet jak się będzie bardzo delikatnie obchodził z gazem to i tak nie ma gwarancji, że ocali most. Jeśli nie elektroszpera to wymiana mostu na ten z B (nie wiem czy jest odpowiednik z tym samym przełożeniem) da mu szansę pojeżdżenia dłużej. Zakładam, że z oponami nie da rady się już rozstać na rzecz mniej agresywnych, więc pewnie i tak kiedyś skończy się zmotaniem sztywnego mostu albo kupnem Patrola.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez Pawel » 09 kwi 2011 11:24:18

Jacek, co Ty wypisujesz :?: Jaki napęd na trzy koła :shock: :?: Rozumiem, że chodzi o zapięcie jednego manuala "na stałe" , a drugi "regulowany"... Przypadkiem, zimą na śliskim asfalcie, załączyłem 4H i manuale na "lock" z tym, że prawy jakoś tak nie do końca i przedni napęd jako całość nie działał...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 09 kwi 2011 20:49:55

Paweł, czytaj dokładnie. Mowa była o zaspawaniu przedniego dyfra.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez Pawel » 09 kwi 2011 21:12:23

...a to wybacz :oops: za szybko czytałem i widocznie nie doczytałem... :wink: Mam zdechłe Scorpio na karku i trochę się motam po forach...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez jaro25 » 29 sie 2011 01:41:42

Witam wszystkich,
mam forumowicze problem, a mianowicie zmieniłem łożyska w przedniej piaście, osłonę przegubu wewnętrzną oraz sworzeń dolny (zamówiłem go i powinien być we wtorek), i chcąc przyspieszyć robotkę zacząłem wszystko skręcać, zakładać piaste na zwrotnice itd, próbuję założyć seger zabezpieczający sprzęgiełko automatyczne i okazuje sie, że aby ten seger wskoczył na rowek na półosi brakuje ja wiem na oko około połowa grubości segera i za cholere nie mogę go założyć. Dodam , że dokręciłem docisk łożyska tak jak już ktoś na forum napisał czyli tak jakby sie słoik z ogórkami zakręcało :D.
Miał może ktoś z was taki problem kiedyś? Jakiś pomysł na rozwiązanie? jedyne co mi przychodzi do głowy to wkręcić śrubę w półoś z kilkoma podkładkami tworząc minimalny luz.
Z góry za jakąkolwiek pomoc dzięki.
jaro25
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez sylwian70 » 29 lis 2011 15:09:12

ad.jaro być może przy wymianie łożysk zewnętrzną bieżnie słabo wbiłeś w pochwę piasty-nie do końca,ewentualnie spróbuj dokręcić jeszcze mocniej pierścień dokręcający łożyska.Może coś ci wpadło w szczelinę miejsce wejścia półosi do zwrotnicy(patrząc od strony przegubu)może wysypała się jakaś igiełka z łożyska igiełkowego które jest w zwrotnicy.
sylwian70
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 29 lis 2011 15:13:57

Myślisz, że od 3 miesięcy z tym walczy? ;-)
sylwian70 napisał(a):może wysypała się jakaś igiełka z łożyska igiełkowego które jest w zwrotnicy.
To właśnie bym obstawiał. Ten sam problem z segerem jest przy wymianie krzyżaków wału.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez sylwian70 » 30 lis 2011 18:11:56

:shock: lol nie przyuważyłem że post z 29 ale sierpnia :spam:
sylwian70
 

Re: Frontera A, napęd 4x4

Postprzez arturixpl1 » 21 gru 2012 19:52:16

Witam!
Mam fronterę a 2.0 i mam problem z napędami jak jadę na 4x4 to wszystko jest ok, ale ja włączam napęd na 2 koła to coś zgrzyta i nie chce przestać, więc muszę cały czas jeździć na 4x4.
Jeżeli ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc. co to może być?
arturixpl1
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron