Arni napisał(a):...
1. jak zaczynam jechać do tyłu mając włączone 4h, to sprzęgiełka na moment sie rozłanczają i znów łapią?
2. Czy w związku z tym jest niewskazane cofanie na włączonym 4h do tyłu i poźniej spowrotem do przodu?
3. Czy podczas hamowania silnikiem w trybie 4h będą rozłączać sie sprzęgiełka? Jeśli tak, to ponowne dodanie gazu spowoduje ich załączenie z powrotem - jak mniemam z bardzo donośnym stukiem?...
AD1. Tak.
Jeśli masz załączony napęd 4H lub 4L i jechałeś do przodu, to po zatrzymaniu się i ruszeniu do tyłu sprzęgiełka rozłączą się i załączą ponownie po ok 1m, do jazdy wstecznej. Tak samo po zatrzymaniu się z wstecznego i ruszeniu do przodu też się rozłączą i po ok metrze załączą ponownie. I tak powinno być, jeśli natomiast chcesz całkowicie wyłączyć napęd na przednie koła to zatrzymujesz się, dajesz wajchę na 2H i ruszasz ok 0,5 - 1m w kierunku przeciwnym niż ostatni (np. jeśli jechałeś 4H lub 4L do przodu to rozłączasz ruszając do tyłu, jeśli jechałeś do tyłu to rozłączasz do przodu.
AD2. Nie
Patrz AD1.
AD3.Nie
Hamowanie silnikiem nie ma wpływu na załączanie się lub rozłączanie sprzęgiełek. Sprzęgiełka załączają się i rozłączają poprzez obrót koła. Metaliczny stuk jest jakby potwierdzeniem że sprzęgiełka zostały załączone lub rozłączone. Jeśli ten stuk jest naprawdę Bardzo głośny to odkręć dekielki na sprzęgiełkach i sprawdź, czy któryś segerek blokujący sprzęgiełka nie spadł i sprzęgiełko nie tłucze w ząbki na obudowie przy załączaniu. Głośne uderzenie (ale to już bardziej chrobotanie) może wystąpić przy próbie załączenia 4H podczas jazdy, i można się wtedy pozbawić sprawnych automatów.