Witamy ! |
---|
|
solo86 napisał(a):Przeczytałem w spokoju tematy o napędzie 4x4, ale zastanawia mnie jedno, może tego nie wyłapałem. Czy napęd 4x4 załączy się przyciskiem w trakcie postoju, czy należy kawałek przejechać? Załóżmy, że zasypało śniegiem zaparkowane auto i przy napędzie 4x2 nie daje rady wyjechać.
Jarek sp3swj napisał(a):* wyjątkiem jest zmota prezesa.....
Cobreti25 napisał(a):Jarek sp3swj napisał(a):* wyjątkiem jest zmota prezesa.....
Któremu Zazdrościmy i Pozdrawiamy oczywiście
Jarek sp3swj napisał(a):solo86 napisał(a):Przeczytałem w spokoju tematy o napędzie 4x4, ale zastanawia mnie jedno, może tego nie wyłapałem. Czy napęd 4x4 załączy się przyciskiem w trakcie postoju, czy należy kawałek przejechać? Załóżmy, że zasypało śniegiem zaparkowane auto i przy napędzie 4x2 nie daje rady wyjechać.
Należy pamiętac że sa dwa rodzje FRONTER A oraz B i on mają inaczej zrealizowane dołączanie przodu.
A- starszy B-nowszy
Natomiast oba modele nie maja fabrycznie* dyfra centralnego - i jak było pisane 999 razy - jazda 4x4 "po czarnym" zygzakiem jest wielce nieswkazana
* wyjątkiem jest zmota prezesa.....
wikked napisał(a):Nową frotą można jeździć zygzakiem i nic jej nie będzie. Mokry asfalt jest już wystarczająco mało przyczepny żeby jeździć i nic się nie stanie. Obalcie w końcu te mity o "wielce nie wskazanych" rzeczach w Naszych samochodach. Frota B ma naprawdę ciężkie do urwania mosty.
.........
- nie da się wyłączyć reduktora podczas jazdy bez zgrzytu
itd.
wikked napisał(a):- bez stabilizatorów frota się przewróci
FROTERKA napisał(a):wikked napisał(a):- bez stabilizatorów frota się przewróci
Jak swego czasu zaproponowałam zrobienie testu łosia frotką to jakoś chętnych nie było...
pavca napisał(a):
1. 2H szosa - nie ważne czy mokra, czy sucha
2. 4H i 4L teren
To moje zdanie i tego się będę trzymał
Jarek sp3swj napisał(a):... ja jednak w moim modelu B sport podczas deszczu i śniegu będę zapinał 4x4 czyli 4H i będę tak jeździł....
Wookash napisał(a):Jak mokro na czarnym to niezapinam przodu. Jak śniegu dużo na drodze to zapinam przód bo podczas przyspieszania tył mi śmiga raz w jedną raz w drugą. Na mokrym w zakrętach tylko tył i drifty. Na śniegu na zakrętach tył i przód i ostrożnie bo samochód jedzie gdzie chce tzn. nie zarzuca tyłem jak na samym tyle ale idzie bokiem.
Ogólnie 4x4 na śniegu fajne ale jak się chce szybko ruszyć ze świateł i tylko do jazdy na wprost w innym przypadku 4x4 bez centralnego dyfra mnie wku.... na drodze w śniegu bo w terenie to inna bajka.
Nawet jak na śliskim parkingu mam 4x4 i max skręcone koła to moja fura idzie bokiem przy ruszaniu
SnickerS napisał(a):Jak jest gdy zapinam przedni napęd i przełączam na 4L we frocie b to czy tylny dyferencjał powinien być zablokowany, czy nie ma takiej możliwości. U mnie po zapięciu przodu i 4L ciągną obydwa koła z przodu, a pcha tylko jedno z tyłu. Czy to normalne?
dokładnie tak samo jest z przodu.JJKILLER napisał(a):(...) a dokładniej to kręcą się oba ale to, które ma "łatwiej" kręci się "bardziej"
wikked napisał(a):@pavca generalizując masz rację ale frota B i frota A to przepaść w wykonaniu i materiałach wykorzystanych do budowy jednej i drugiej. O tym napisałem w początku mojej wypowiedzi. Pisząc o sprzęgiełkach piszesz o frocie A. Powiedziałem jasno że frota A ma papierowe mosty.
Powrót do Układ przeniesienia napędu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości