Witamy !



[A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Re: Wymiana łożysk tył.

Postprzez lisek27 » 02 maja 2010 13:29:46

Czyli już wiem ze lepiej kupić KOYO..:)
Ale co z montażem??
lisek27
 

naprawa mostu

Postprzez Exodus857 » 24 maja 2010 18:24:04

Witam mam pare pytań. A mianowicie zaczął mi lecieć olej z mostu tam gdzie most łaczony jest z resorami piórowymi i czy:
1. most od innej frotki bedzie pasować np mam 2.4 a chce włożyć od 2.0 lub innej
2. czy wystarczy odkrecić 4 śruby na piascie koła i półoś wyjdzie bez problemu
3. czy trzeba odkrecać śrube nr 2 na rysunku
Obrazek
Exodus857
 

Re: naprawa mostu

Postprzez brum » 24 maja 2010 18:32:34

Most z 2.0 podejdzie jeśli masz przełożenie 4.88, w 2.4 była to opcja a w Sporcie 2.0 standard. Jeśli masz 4.56 to 2.3 też miał taki ale w opcji.
Wypisałem wszystkie na resorach.

O wyjęciu półosi pisał Andy ostatnio.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: naprawa mostu

Postprzez Pawel » 24 maja 2010 18:52:07

...a co to za śruba nr. 2 :?: Ja u siebie nic takiego nie mam, tylko dwie zaślepki... :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: naprawa mostu

Postprzez Exodus857 » 24 maja 2010 19:14:51

o ta zaslepker pytam dlatego że nie moge półosi wyją z mostu
Exodus857
 

Re: naprawa mostu

Postprzez makar » 24 maja 2010 19:53:52

półoś trzyma sie na 4 śrubach przy piaście i łożysku i to jest najtrudniejsze do wyciągnięcia. Tych zaślepek nie ma co ruszać pod śrubami jest łożysko półosi ale tego tez nie trzeba ruszać żeby wyciągnąc półoś. W EPC na rysunku M4 - wał napędowy osi tylnej masz wystko co jest do odkręcenia w celu wyciągnięcia
Ostatnio edytowano 24 maja 2010 21:37:55 przez makar, łącznie edytowano 1 raz
makar
 

Re: naprawa mostu

Postprzez wikked » 24 maja 2010 19:54:46

"normalnymi" narzędziami nie dasz rady.
wikked
 

Re: naprawa mostu

Postprzez Arni » 24 maja 2010 22:10:20

Ktoś tu opisywał, że robił specjalny sciągacz bezwładnościowy żeby to wyjąć. Z braku miejsca i czasu, to na razie pierwsza rzecz ktorą oddaje do mechanika (łożysko koła do wymiany). Z resztą męcze sie do oporu samemu ;)


brum napisał(a):Most z 2.0 podejdzie jeśli masz przełożenie 4.88, w 2.4 była to opcja a w Sporcie 2.0 standard. Jeśli masz 4.56 to 2.3 też miał taki ale w opcji.
Wypisałem wszystkie na resorach.
.

Tylko takie były na resorach? U mnie mam 5.13 przełożnie, a tez resory. To chyba nie jest typowe w 2.0 sport?
Ostatnio edytowano 24 maja 2010 22:14:35 przez Arni, łącznie edytowano 2 razy
Arni
 

Re: naprawa mostu

Postprzez brum » 24 maja 2010 22:12:31

Wymieniłem takie które będą pasować.

Arni napisał(a):U mnie mam 5.33 przełożnie, a tez resory.


5.13 było opcją
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez Exodus857 » 25 maja 2010 09:38:26

gdzie moge sprawdzić przełożenie jakie mam na moście żadnej tabliczki nie mam i nie pisze nigdzie na dużym kole mam 39 zębów i jakieś tam numerki ale nie ma 4.33 5.13 lub innych
Wole kupić most ale nie ma w mojej okolicy z 2.4 silnikiem tylko 2.3 i 2.0
Exodus857
 

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez jrzeuski » 25 maja 2010 09:42:46

Przełożenie to ilość zębów na kole talerzowym do ilości zębów na wałku ataku. Wałek widać jak zdejmiesz dekiel. Na krawędzi koła talerzowego powinno być wybite przełożenie (u mnie jest wybite 43x10, czyli 4,30).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez Exodus857 » 25 maja 2010 09:47:48

ja mam 8x39 co daje 312 ??
Exodus857
 

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez jrzeuski » 25 maja 2010 09:51:00

Mój kalkulator podał 4,88 ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez Exodus857 » 25 maja 2010 09:52:28

a bo ja mnoże a trzeba dzielić :mrgreen:
Exodus857
 

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez Exodus857 » 25 maja 2010 09:53:39

to już plus z 2.0 most by pasował :D
Exodus857
 

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez sledz » 23 wrz 2010 08:02:01

Teraz przyszła kolej na mnie :wink: też padło łożysko....jakoś bez żadnych problemów udało mi się wyjąć półoś z mostu....następnie zawiozłem półośke do mechaników celem zdjęcia starego łożyska....udało im sie ...zdjęli ,ale stwierdzili że z takim pieruństwem jeszcze się nie spotkali :lol:

Z wiekszości postów wynika że optimal jest beeeee a koyo cacy???więc będzie koyo???
http://moto.allegro.pl/lozysko-lozyska- ... ml#gallery
Tylko powiedzcie mi po co, w zestawie jest ta lulejka :?: :?: :?:
w moim kole jej nie było :?:
sledz
 

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez jrzeuski » 23 wrz 2010 08:23:38

Ta tulejka blokuje łożysko na półosi, ale wyjaśnijcie mi czemu te łożyska w wersji do Frontery kosztują kilkaset złotych skoro to jest zwykłe łożysko 6308 (u mnie marki KOYO w wersji RSC3, czyli jednostronnie uszczelniane gumą). Można też wsadzić łożysko z dwustronnym uszczelnieniem gumowym 2RS lub metalowym ZZ. Nie będzie wtedy smarowane olejem z mostu, ale jest nasmarowane fabrycznie i szczelne, więc nie wymaga dodatkowego smarowania.

Takie łożyska można dostać od 10 zł za chińczyka do 50zł za SKF, Koyo (???) czy NTN: http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... =1&order=p. Przy takiej różnicy w cenie można je nawet wymieniać co parę miesięcy i się opłaci. Ja zamierzam spróbować, bo nie będę za jedno łożysko płacił tyle co za cały używany most :wsciekly:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez jrzeuski » 23 wrz 2010 10:50:20

Po dyskusji ze Sledziem sprawa się skomplikowała. Ja mam chyba coś pomotane :shock: Znalazłem w sieci ciekawe zestawienie:
Kod: Zaznacz cały
Indeks Opis                              Wymiary    Przykładowe zastosowanie
0-0198 Łożysko 83C056C4+OR KOYO          40x90x30   Koło T: Opel Frontera A C 2.0 NE Catalitic, 2.3 TD, 2.4 NE '92-'98
0-0199 Łożysko 83C381C4+OR KOYO          40x90x31,5 Koło T: Opel Frontera A '92-'98, Frontera B '99-
0-0275 Łożysko DG 409026 W2RSHR4SHZ KOYO 40x90x26   Koło T: Isuzu Trooper 3100 D 3200 12/'91-; Honda Jazz 3100 10/'93-
0-0319 Łożysko 6308 2RSC4 KOYO           40x90x23   Koło T: Toyota Hiace 1600, 1800, 2000 '77-'89, Hiace 2400 '89-'90, Hilux 2WD '78-'90, 4WD '84-'90, 4-Runner 4WD '84-'90; VW Taro 4x2, 4x4 '89-'96
0-0389 Łożysko 6308 TPT4C5 KOYO          40x90x23   Koło T: Toyota Hiace, Hilux, 4-Runner '89-'00 (dostawcze)

U mnie siedzi łożysko podobne do 0-0319 (wymiary te same, inne uszczelnienie) a u Sledzia chyba 0-0198. Te, co ja mam rzeczywiście można mieć za kilkanaście/-dziesiąt PLN a ceny tych o szerokości 30/31.5 zaczynają się od kilkudziesięciu ale EUR. Jak wyjmę półosie, to cyknę fotki jak to jest zamontowane. Pewnie się przydadzą innym :mrgreen:

PS. Wychodzi na to, że we Frotach A fabrycznie były używane dwa różne łożyska :!: Czyli mosty też się w tym miejscu różnią? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A]Łożysko tylnego koła - problem z wyciąganiem półosi

Postprzez brum » 23 wrz 2010 11:18:22

jrzeuski napisał(a):PS. Wychodzi na to, że we Frotach A fabrycznie były używane dwa różne łożyska Czyli mosty też się w tym miejscu różnią?


Może to być spowodowane tym że do roku '95 most tylny był Salisbury (prod. UK - montowane w LR)
a od roku '95 był odpowiednik Dany 44
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: naprawa mostu

Postprzez jrzeuski » 23 wrz 2010 11:20:45

Exodus857 napisał(a):o ta zaslepker pytam dlatego że nie moge półosi wyją z mostu

Buszując po sieci znalazłem do czego są te dziury, ale chyba nie uwierzycie. Tam się wkłada szpile od takiego wielkiego rozpieraka, którym rozciąga się gruchę mostu :!: :!: :!: żeby wypadły łożyska (te na wyjściu półosi). Oczywiście robi się to wyłącznie przy zdjętym deklu. Były dołączone zdjęcia, grucha to wytrzymała :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron