Re: Uszczelniacz w skrzyni
![Post Post](./styles/prosilver-grey/imageset/icon_post_target.gif)
wzwiązku ze wzrostem momentów obrotowych nowoczesnych silników zaczęto stosować sprzęgla dwumasowe co znaczy ze część tzw tumika drgań skrętnych walu zostala przeniesiona z tarczy sprzegla na kolo zamachowe ew tarcza jest sztywna a caość w kole zamachowym.Istnieją zamienniki gdzie za mniejsze pieniądze kupuje sie zwyke koloi tarcze z dociskiem .Przy malych silnikach albo mniej wysilonych można tak robić w autach mocnych ew powaznie katowanych istnieje mozliwość pęknięcia walu korbowego ew.drgania auta.Zuzyte koo dwumasowe objawia sie wpadaniem w rezonans na postoju ew opadaniem pedala sprzęgla jeśli silownik jest wewnątrz.(brak mi w kompie "l" i mialem 2 z polskiego) ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)