Witamy !



[A 2.0] reduktor

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez szymon.ha » 15 lis 2016 10:03:48

Ale filozofujecie :mrgreen:
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez adrianee36 » 15 lis 2016 10:07:59

Malo widziales ,na ukrainie byly takie miejsa ze ten woz z papierowym mostem przejezdzal a inne nie.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez jrzeuski » 15 lis 2016 10:22:54

No na Ukrainie nie byłem, może kiedyś... A te pękające mosty to pewnie była fatamorgana albo pomorski klimat zwyczajnie im nie służy, bo słońce tu świeci pod mniejszym kątem niż na południu :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez adrianee36 » 15 lis 2016 10:24:52

Nie mowie ze nie pekaja. Maciek rozwalil przod ,ale musial troche sie nameczyc.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez cinek1983059 » 16 lis 2016 07:53:07

nie wiem kiedy i co rozwalił, ale kiedyś pojechał ze mną pojeździć i wyjeżdżając pod malutką górkę coś zaczęło mu w przodzie chrupać, powiem więcej w tym miejscu mało jaka frota wróci do domu ze sprawnym przodem, a tym bardziej jak założysz duże balony lub simexy.
panowie nie oszukujmy się, frota seryjnie nie nadaje się do ciężkiego terenu, można sobie pojeździć tylko po płaskim odcinku z błotem, ale to żaden teren i żadna zabawa.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez Cuba » 16 lis 2016 08:42:38

:D wcale nie tak znów łatwo zabić ten most .... po prostu nie toleruje odrywania kół na "twardej" nawierzchni ... w błocie pierwsze słyszę, żeby go ukręcić, prędzej przeguby/półośki lecą
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez jrzeuski » 16 lis 2016 09:29:52

Jak w tym błocie trafi się korzeń, ostry kamień albo pniak i kostki bieżnika opony o niego złapią, to też dyferencjał zamieni się w sałatkę.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez adrianee36 » 16 lis 2016 15:15:27

cinek1983059 napisał(a):frota seryjnie nie nadaje się do ciężkiego terenu, można sobie pojeździć tylko po płaskim odcinku z błotem, ale to żaden teren i żadna zabawa.


zgadzam sie z tobą w pełni ze frota to nie LR Discovery :mrgreen: . Mozna tym poszaleć tak samo ,ale potem trzeba to odpokutować w garazu wymieniając troche czesci :mrgreen:
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez zajac_2006 » 17 lis 2016 22:33:53

Nie ma wojny bez strat moja frota zniosła dużo na serii mostach i skrzyni ale trzeba uważać a jak kogoś ponosi ciśnienie to mosty i skrzynia w zapasie musi czekać .... zjadłem 3 przednie mosty 5.13 i teraz skrzynie pozatym autko wdzieczne do katowania wytrzymuje wiele ....a najlepsze jest to ze jest tanie w utrzymaniu. ...
Off Road Przemyśl na Fb i Yt
Avatar użytkownika
zajac_2006
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 13 lis 2016 18:29:12
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

reduktor czyli sprawa sie rypła

Postprzez piotrKa » 10 sty 2017 17:41:45

Witam :hi: Chciałem sie podzielić tym co przytrafiło mi sie kilka dni temu i zapytac czy ma ktoś może jakiś pomysł co poszło nie tak ! Otóż korzystając z panującej i wszechobecnej zimy od około półtora tygodnia zasuwałem sobie na czterech nogach z racji śliskiej nawierzchni. Napędy były prawie cały czas włączone gdyż czarnego asfaltu praktycznie brak wiec nie było obaw ze cos sie z nimi niedobrego stanie . Auto pieknie trzymało sie drogi a i w lekkim terenie radziło sobie dobrze do czasu.....po wcale ale to wcale NIE cieżkim przejeździe przez lasek nie zauważyłem nic niepokojącego droga powtotna była po ładnie odśnieżonym odcinku drogi rozpoiłem napędy żadnych trzasków ..nic! Następnego poranka po dość obfitych mrozach nocą załączyłem napędy (NIBY _LAMPKA Z NAPĘDAMI POKAZAŁA PRZEPITE) ruszyłem w droge do pracy i co ? pierwszy zakręt i piruet- myślę sobie lód a na lód niema siły panie dzieju ..niestety po paru kilometrach okazało sie ze rzuca mną na boki jak sprzątaczka Zofia mopa po korytarzu . Pierwsza myśl cholery zamarzły automaty nie chcą sie zapiać może .......minęły 3 dni temperatura sie podniosła a napędy ni chu chu .Wajcha od reduktora zapina (coś) czuć to ale napedu brak . Sprawdzałem po załaczeniu napędów czy przedni wal sie kreci i napędza półosie , niestety kapota.

Czy macie jakiś pomysł by zdiagnozować usterke ? że reduktor padl to chyba jasne ale co jest przyczyna? starły sie zeby ?? było by wcześniej słychać kiedy jeździłem po piachu błocie jesienia......znajomy co miał jeepa strzelił ze morze pękł łańcuch w reduktorze ale nie mam pojęcia czy reduktor jest na łańcuchu czy są tam zwykle zębatki silnik to 2.0 w wersji a sport z 93r a moze jakieś cięgło sie złamał .....
Czekam na podpowiedzi , może ktoś sie już z tym mordował , miał taki przypadek , zna rozwiazanie ...pozdrawiam /PITER
Avatar użytkownika
piotrKa
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 wrz 2016 08:33:08
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: reduktor czyli sprawa sie rypła

Postprzez RudeBoy » 10 sty 2017 18:13:52

Nie ma żadnego łańcucha.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: reduktor czyli sprawa sie rypła

Postprzez cinek1983059 » 10 sty 2017 18:28:28

niestety w 2.0 zarówno przedni most jak i reduktor w skrzyni który jest jej nieoddzielną częścią jest chyba z papieru.
jak by co to mam taką skrzynie cena 200zł.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: reduktor czyli sprawa sie rypła

Postprzez jrzeuski » 10 sty 2017 22:27:37

Nawet jakby był z papieru to w opisanych okolicznościach, bez wydania żadnego trzasku nie miał prawa się rozwalić. Trudno też podejrzewać, że dostała się do niego woda, która zamarzła skoro od ostatniego sprawnego działania nie było odwilży. Ja bym sprawdził czy aby na pewno nie kręci się wał patrząc na flanszę przy reduktorze. Bo może zwyczajnie ukręcił się wieloklin w wale. To częsta usterka, bo gdy wejdzie tam woda to ruda zżera frezy aż znikną i napęd się kończy. Przeżyłem to i aż podejrzanie cicho odszedł do krainy wiecznego upalania ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez cinek1983059 » 13 sty 2017 17:45:54

szczerze to jeszcze mi się nie zdarzyło ukręcić wieloklinu na wale(wał w miejscu spawu ukręciłem kilkukrotnie), oryginalnie jest on pokryty plastikiem i widzę małe szanse aby skorodował poprzez wytarcie tego plastiku.
fe frocie przedni wał pracuje minimalnie a nawet wcale, według mnie mógłby być sztywny, a tam gdzie maiło by co zapracować to poduszki na skrzyni i tuleje w moście.
natura widziała wiele przypadków więc sprzeczał się nie będę :mrgreen:
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez skorpion115 » 13 sty 2017 21:45:54

jrzeuski napisał(a):
adrianee36 napisał(a):Wiadomo ze sport 2.0 nie nadaje sie do dlugotrwalej ciezkiej orki... Ale bez przesady ze to taki szajs ze co wyjazd bedzie mosty i skrzynie zmieniac.
Zależy jakie opony się założy. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że po założeniu simexów (rozmiar dowolny) przedni most pęknie na pierwszym stromym podjeździe, na którym jest nierówność typu korzeń, kamień a zwłaszcza dziura, w której zabraknie wykrzyżu przedniego zawiasu. Podobnie skończy się twarde lądowanie po zbyt szybkim najechaniu na hopkę.

Owszem, Sportem 2.0 da się jeździć tak, żeby chronić papierowy przedni napęd, ale trzeba się pogodzić z tym, że się nie przejedzie pewnych miejsc, które kierowcy innych terenówek pokonują z palcem w :dupa:, bo nie żałują buta.


oj bo przegrasz ja od zeszłego roku od kwietnia mam sporta a 2.0 właśnie na simexach (co prawda 15" ale zawsze) byłem na dwóch rajdach, jeździłem w żwirowni, kilka razy nawet się tam kopałem, skakałem, czy w błotku zawisłem w Pomiechówku i most i napędy są super sprawne, jedyne co robiłem to wymieniłem sprzęgiełka na manualne ale to przed simexami jeszcze.

A ile razy wykrzyżu mi zabrakło :-) nie doceniasz froty :-)
skorpion115
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 lis 2016 21:00:59
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez cinek1983059 » 13 sty 2017 22:37:04

skorpion115 napisał(a):
jrzeuski napisał(a):
adrianee36 napisał(a):Wiadomo ze sport 2.0 nie nadaje sie do dlugotrwalej ciezkiej orki... Ale bez przesady ze to taki szajs ze co wyjazd bedzie mosty i skrzynie zmieniac.
Zależy jakie opony się założy. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że po założeniu simexów (rozmiar dowolny) przedni most pęknie na pierwszym stromym podjeździe, na którym jest nierówność typu korzeń, kamień a zwłaszcza dziura, w której zabraknie wykrzyżu przedniego zawiasu. Podobnie skończy się twarde lądowanie po zbyt szybkim najechaniu na hopkę.

Owszem, Sportem 2.0 da się jeździć tak, żeby chronić papierowy przedni napęd, ale trzeba się pogodzić z tym, że się nie przejedzie pewnych miejsc, które kierowcy innych terenówek pokonują z palcem w :dupa:, bo nie żałują buta.


oj bo przegrasz ja od zeszłego roku od kwietnia mam sporta a 2.0 właśnie na simexach (co prawda 15" ale zawsze) byłem na dwóch rajdach, jeździłem w żwirowni, kilka razy nawet się tam kopałem, skakałem, czy w błotku zawisłem w Pomiechówku i most i napędy są super sprawne, jedyne co robiłem to wymieniłem sprzęgiełka na manualne ale to przed simexami jeszcze.

A ile razy wykrzyżu mi zabrakło :-) nie doceniasz froty :-)




to masz superrrrrr froteeee ile powiesz tyle daje
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] reduktor

Postprzez piotrKa » 14 sty 2017 16:09:23

Rodacy !! mój problem rozwiązał się sam . dziś napędy ożyły :rox: myliłem sie ze padł reduktor chodż go obstawiałem ... słusznie napisaliście tez ze mogła sie gdzieś dostać woda i zamarznąć nie pozwalając na poprawne działanie ... wczoraj sprawdziłem przygiełka i wał który po załączeniu reduktora nie kręcił się .ALE!!!!przeczytałem właśnie o tej wodzie , nie maiłem czasu ani za bardzo możliwości żeby pogrzebać coś w tym temacie tak wiec skorzystałem z uprzejmości sasiada i wstawiłem auto do jego ogrzewanego garażu i zostawiłem auto na noc w ciepełku ..dziś o 13 wsiadam mili państwo , zapinam napędy DZIAŁAJĄ !!!! :1: pojeździłem trochę , nawet zdążyłem sie zakopać na pobliskim bagienku :D
Durze mrozy ustąpiły wiec myśle sytuacja puki co sie nie powtórzy ale pilnie musze kupić oleje ,stanąć i powymieniać po przeczyszczać nalać i jeździć.
DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA PORADY I SUGESTIE W GRUPIE SIŁA !!!!! :beer: :dyskusja: POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
piotrKa
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 wrz 2016 08:33:08
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość