Strona 2 z 7

Re:

PostNapisane: 24 paź 2008 14:33:15
przez dljm
BEZET napisał(a):kolega coś nie do końca wie chyba o co chodzi, olej w skrzyni automatycznej wymienia sie jak w manualu tyle ze:
moze być filtr (np, w misce olejowej skrzyni)
stan oleju sprawdza sie po odpaleniu silnika
Olej najczęściej wlewa sie poprzez bagnet, i tu niespodzianka, często gdy nie ma bagnetu moze sie okazać ze producent skrzyni nie przewiduje wymiany aż do naprawy głównej skrzyni biegów. miałem tak z bmw, 400 tyś km skrzynia pada bo olej sie zużył a serwis mówi WOW ładny wynik zrobiła...
litr oleju do takiej skrzyni to około 150 zł, najlepiej szukać info u producenta/serwis. Jesli twój serwis nie kuma o co chodzi to książka telefoniczna w dłoń i dzwoń do serwisów w wiekszych miastach. Ktoś w końcu bedzie znał specyfikacje producenta. Jesli skrzynie zrobił GM to prawie pewne ze oleju tak łatwo nie zmienisz. pozdrawiam


ojoj uwaga
we frotce w automacie nie ma bagnetu, a olej trzeba zmieniać !!!!!!!!!!!!!
wymienia się go tzw. metodą dynamiczną
zaleca się wymianę co 30000, lub 60000 km (w zależności od rodzaju oleju)
jeśli auto jest eksploatowane w ciężkim ternie, lub do ciągnięcia lawet olej należny zmieniać co 15000 km

ja osobiście wymieniam olej w silniku i skrzyni co 10000 km

a w mostach i reduktorze co 5000 km (więcej nie wytrzymuje)

również co 5000 km smaruje kalamitki na wałach

oczywiście może się zdarzyć że podczas jednej zabawy weekendowej auto tak dostanie w d...ę, że olej we wszystkich podzespołach nadaję się do wymiany (jest spalony, przegrzany)

dlatego warto sprawdzać stan techniczny oleju po każdym mocniejszym wypadzie w teren

a po każdym bardzo głębokim brodzeniu (zazwyczaj takim gdzie utkniemy na dość długo) trzeba sprawdzić czy woda nie dostała się przez simeringi do oleju, jak tak to też trzeba zmienić

Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 22 lis 2008 19:37:23
przez mayco
Witam!!! jestem posiadaczem frontery A sport 2.0, mam problem z wymiana oleju w skrzyni biegow z wczesniejszych postów wyczytalem ze olej w skrzyni to olej silnikowy a w reduktorze olej przekladniowy. moje pytanie dotyczy czy olej do skrzyni biegow jest inny niz do reduktora czy jest to ten sam olej. tzn czy jest trzy punkty wymiany oleju: przedni most-skrzynia biegow-tylny most, czy moze cztery punkty:przedni most-skrzynia biegow-reduktor-tylni most. Bardzo prosze o odpowiedz!!!

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 23 lis 2008 10:52:27
przez mody1
olej do skrzyni i reduktora silnikowy/sa połączone/ do mostów przekladniowy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 25 lis 2008 17:50:13
przez mayco
ok!!! WIELKIE DZIĘKI!!!

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 25 lis 2008 20:38:52
przez Kogut
mody1 sorry że znowu męczę ale napisałeś że do obydwu skrzyń olej silnikowy a ja wlałem do skrzyni biegów silnikowy a do redukcyjnej olej przekładniowy, one są połączone ale oleje się nie mieszają ???? :oops:

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 26 lis 2008 11:05:38
przez Adam
mody1 napisał(a):/sa połączone/
:shock:

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 26 lis 2008 16:24:07
przez mody1
nie jestem mechanikiem ale w A sport 2.0 wydaje mi sie ze skrzynie zalewa sie olejem razem z reduktorem
w haynes:
Transmission: Multigrade engine oil, viscosity SAE 10W/30 or 10W/40 to API SG or SH
moze w B i innych benzynach jest inaczej

dodane
2.2 and 2.4 litre engines
Note: The transmission unit has separate oil
supplies for the transmission housing and
transfer case. Both oil levels must be checked
at this interval.

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 26 lis 2008 17:00:35
przez Adam
Czego to w oplu nie wymyślą. Sport A miał różne silniki i różne przeniesienie napędów (biegi i reduktor). Chyba tylko przy 2.0B tak jak Mody1 piszesz. Dlatego było :shock: , ale i tak :shock: i mimo to :shock:

Wymiana oleju w skrzyni biegów i reduktorze

PostNapisane: 18 lut 2009 18:07:45
przez s4e
Wg książki napraw, z tego co się doczytałem frotka A sport z silnikiem 2.0 ma oddzielnie olej w reduktorze i skrzyni. Czyli są 2 korki spustowe i 2 wlewowe (kontrolne poziomu). No i teraz problem - namierzyłem tylko korki na reduktorze, na skrzyni nie, w miejscach gdzie miałyby one być są tylko puste przetłoczenia. Wniosek: błąd w instrukcji? Oleum ze skrzynki spuszczę przez reduktor? :mrgreen:

Obrazek

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 18 lut 2009 18:58:08
przez sylwian70
w longu 2.2 jaki posiadam wlew do skrzyni biegów jest poprawie sie nalałem poprzez śrubę zaraz przy wyjściu na wał napedowy inne miejsca u mnie też sa zaślepione :dupa: -martwe jak u ad.s4e

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 18 lut 2009 21:09:59
przez Pawel
Jutro wkleję fotkę, w którym miejscu, w longu, spuszcza się olej ze skrzyni biegów....

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 18 lut 2009 21:27:20
przez Pawel
Specjalnie dla Was jeszcze dziś wczołgam się, po śniegu, pod Frotę. Mam nadzieję, że rozwiąże to większość wątpliwości. Strzynia i reduktor to dwa oddzielne mechanizmy, przynajmniej we Fronterze, które są ze sobą ZKRĘCONE, nie połączone i oleje się nie mieszają :!:

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 18 lut 2009 22:31:06
przez Pawel
NIe wytrzymałem... :mrgreen:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Tak to wygląda w moim przypadku, Frota 2.8 TDI long '95...

Ja mam wlany do skrzyni i reduktora olej silnikowy 10W40 i jest super, wszystko pracuje lekko i nie ma problemów przy dużym mrozie, jak to było, gdy miałem 15W40...

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 19 lut 2009 01:23:40
przez s4e
Zupełnie inna konstrukcja niż 2.0 :oops: :mrgreen:

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 19 lut 2009 11:52:30
przez sylwian70
ad.paweł amor w moim longu i to miejsce jest martwe zaślepione :dupa: miejsce na otwór w odlewie jest ale nie wywiercone z drugiej strony skrzyni to samo miejsce pod otwor jest ale martwe :?: W każdym razie wlałem do reduktora tyle ile trzeba i to samo do skrzyni mobil 10W40 i wszystko cyka a w sporcie w starszych rocznikach podobno reduktor i skrzynia ma jeden wspolny wlew olejowy.

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 19 lut 2009 17:41:15
przez Pawel
futrzak napisał(a):ad.paweł amor w moim longu i to miejsce jest martwe zaślepione :dupa: miejsce na otwór w odlewie jest ale nie wywiercone z drugiej strony skrzyni to samo miejsce pod otwor jest ale martwe :?: W każdym razie wlałem do reduktora tyle ile trzeba i to samo do skrzyni mobil 10W40 i wszystko cyka a w sporcie w starszych rocznikach podobno reduktor i skrzynia ma jeden wspolny wlew olejowy.

No to teraz zupełnie zglupiałem :shock: . Bez wizyty u dobrego mechaniora się nie obędzie... Przecież Frota to nie Fiesta, w której nie ma korka spustowego, wg. producęta olej jest niewymienialny. Ja sobie wymieniłem, przy okazji wymiany sprzęgła, po wyjęciu skrzyni. Wiecie, że kpl. sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) do mojej Fiesty 1.3 Family '95, kosztuje 1100 zyli... :!: Kupiłem to samo, tylko w innym opakowaniu za... 370,-...

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 22 lut 2009 20:02:58
przez michal 2,8tdi
Dzięki za te foty ze spustem oleju w longu :mrgreen:

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 07 mar 2009 10:24:32
przez Kogut
A ja mam w reduktorze Shell Spirax 80W-90 ????? w skrzyni biegów olej silnikowy MOBIL SUPER S 10W40 ????????
Totalnie się z tym już pogubiłem :cry:

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 07 mar 2009 15:10:41
przez Pawel
Zalej do reduktora to, co masz w skrzyni biegów; olej silnikowy 10W40.

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 09 mar 2009 21:24:02
przez Kogut
To w reduktorze mam zły ??? to jest typowy olej przekładniowy ? a przy okazji czy on sie nadaje to przedniego mostu???