Witamy !



[All] Sprzęgło - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez damianEK691965 » 07 gru 2010 17:44:46

jak leci jeszcze gdzieś między skrzynią i silnikiem to masz duże szanse że to simering w silniku :glaszcze: albo ze skrzyni tak czy siak skrzynia do wyjęcia :twisted: sprawdź czy olej z silnika ubywa to simering w silniku u mnie tak było :cry2: dobra wiadomość jest taka że kosztuje on ok 50 zł zła że skrzynia jest ciężka jak holera :shock: Zyczę udanej naprawy
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez Staszzek » 19 gru 2010 17:40:16

Problem ze sprzęgłem !!
Problem pojawił się po wymianie sprzęgła, które już za bardzo się ślizgało na domiar złego puścił wysprzęglik. Sprzęgło oddałem do regeneracji tarcza i docisk. Panowie nałożyli ładną nową okładzine zeszlifowali docisk miało być cudownie i tanio. Na wysprzęglik założony nowy zestaw naprawczy układ zalany nowym płynem odpowietrzony jest ok. Po złożeniu całości wszystko ciąglo dobrze lecz po przejechaniu około 400 km skończyło się sprzegło. Po rozebraniu okazało się że z tarczy od strony docisku zerwało i zmieliło całkowicie okładzine oczywiście smród niemiłosierny. Tarcze z dociskiem ponownie zawiozłem do szpeców którzy powiedzieli no trudno ale w ramach gwarancji zregenerowali sprzęgło drugi raz. Właściciel oswiadczył ze założył twardą okładzine więc na początku morze troche ślizgać. Po złożeniu pojawił się problem biegi wchodzą ciężko a wsteczny prawie wogule a tarcza ślizga jakby jej wogule nie było. Panowie czy macie jakiś pomysł bo chciałbym żeby trzecie zdejmowanie skrzyni było narazie ostatnim.
Staszzek
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez jrzeuski » 19 gru 2010 19:31:53

Staszzek napisał(a):Po rozebraniu okazało się że z tarczy od strony docisku zerwało i zmieliło całkowicie okładzine
Nieźle. Nity puściły?
Po złożeniu pojawił się problem biegi wchodzą ciężko a wsteczny prawie wogule a tarcza ślizga jakby jej wogule nie było.
Jesteś pewien, że nie założyłeś tarczy odwrotnie? Wysprzęglik działa dobrze?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez sledz » 19 gru 2010 20:38:03

Wysprzęglik nie podparty łapą automatycznie się zapowietrza i jeśli zmieniałeś tarczę to teraz trzeba ponownie odpowietrzyć.
jeden odpowietrznik jest przy wysprzęgliku ,a drugi w na przewodzie przy ścianie grodziowej jakieś 60cm wyżej

W 2,2 tak jest nie wiem jak w 2,5 ale pewnie podobnie.
sledz
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez jrzeuski » 19 gru 2010 20:54:33

sledz napisał(a):Wysprzęglik nie podparty łapą automatycznie się zapowietrza

Pewien jesteś? U mnie przy wymianie tarczy sprzęgła nic się nie zapowietrzyło. Wyczepiłem wysprzęglik z łapy, podwiesiłem na drucie a po założeniu skrzyni nałożyłem go z powrotem na łapę i sprzęgło chodzi do dziś idealnie bez żadnego odpowietrzania. Ale oczywiście gdyby ruszyć pedał sprzęgła, gdy wysprzęglik jest odczepiony to mogłoby nie być tak fajnie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez sledz » 19 gru 2010 21:47:20

Co do mojej jestem pewien. 2 razy wyciągałem 2 razy było to samo.SKODA też tak miał
Nie rozbierałem wysprzęglika ale tam chyba jest sprężyna i samoczynnie wypycha tłoczek .
gdy za daleko wyjdzie chlipnie bąbelka.Nie trzeba nawet naciskać na pedał.

jrzeuski ale ty chyba zabezpieczyłeś go tym drutem by nie wyskoczył jak cylinderek hamulcowy przecież max pól kilogramowy wysprzęglik nie urwie przewodu :?:
sledz
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez jrzeuski » 20 gru 2010 10:34:17

sledz napisał(a):jrzeuski ale ty chyba zabezpieczyłeś go tym drutem by nie wyskoczył jak cylinderek hamulcowy przecież max pól kilogramowy wysprzęglik nie urwie przewodu :?:
Nic nie zabezpieczałem. Podwiesiłem go, żeby nie wisiał na przewodzie i nie przeszkadzał w wyjmowaniu skrzyni.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez Staszzek » 20 gru 2010 17:31:48

co do tarczy to jest założona dobrą stroną a wysprzęglik jest odpowietrzony wydaje mi się że szpece zeszlifowały za bardzo docisk i dlatego tak ślizga lecz z chęcią przeczytałbym porady kogoś bardziej obytego w tym problemie
Staszzek
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez brum » 20 gru 2010 20:52:54

Szlifować docisk to nie bardzo, zależy jeszcze ile zebrali. Z tego co wiem to Kobzi ma szlifowany, ale musiał przedłużyć śrubę pod pedałem.
Ja jak wymieniłem to też nic nie regulowałem i odpowietrzałem, włożyłem i jeżdżę.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez jrzeuski » 21 gru 2010 10:30:08

U mnie z docisku zdjęli 0,5mm, ale jednocześnie o tyle więcej nabili na tarczę od tej strony, więc wszystko pasowało i jeździ idealnie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez Staszzek » 21 gru 2010 17:33:09

Za pierwszym razem u mnie tez wszystko chodziło dobrze ale moim błędem było chyba to że za drugim razem zostawiłem im ponownie docisk z tarczą i jak widziałem z dociskiem też coś kombinowali. Wiec chyba chcieli zrobić za dobrze ale nie wyszło. Niestety nie do końca wiem jak wstawia się zdjęcia na forum bo wstawił bym fote mojej zregenerowanej tarczy z dociskiem po przebiegu 400 km
Staszzek
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez Listek1212 » 06 sty 2011 13:17:03

Witam!! Podepnę się pod temat żeby forum nie zaśmiecać :wink: Mam problem ze sprzęgłem, mianowicie coraz gorzej chodzi.. Ok pół roku temu wymieniłem całe kompletne sprzęgło i pompkę. Do dzisiaj od samej wymiany ciągle sa z nim problemy. Pedał sprzęgła regulowany na wszystkie sposoby, z 10 razy odpowietrzane, wymieniany płyn a pedał sprzęgła ciągle łapie przy samym dole :wsciekly: biegi wchodzą ciężko a wsteczny to aż zgrzyta.. Na domiar złego zauważyłem, że cieknie znowu pompka i łożysko oporowe hałasuje..Nie mam już pomysłu co to może być.. Po weekendzie czeka mnie regeneracja pompki.. wydałem na to wszystko już ok 1600zł i :dupa: może macie jeszcze jakieś pomysły...???
Była Vectra A 2,0 c20ne 2000 GT Limyted Edyszyn 95':(
Była Frontera A 2,0 x20se Sport 95', LSD, BF Goodrich All terrain...:(
Jest Renault Scenic 1,6 16v 2000r, bez liftu i wyciągarki :D
Avatar użytkownika
Listek1212
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 lip 2010 17:42:25
Lokalizacja: Tykadłów / Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez krynek » 06 sty 2011 16:37:51

Coraz bardziej dochodzę do wniosku że chińskie to są dobre zupki :mrgreen: , nic mi nie ciekło ale polała się pompka sprzęgła nie chcąc stosować półśrodków kupiłem nówkę by allegro oczywiście jakaś chińska podróbka za 120zł i niby działa, nie cieknie ale ciągle mam sprzęgło jakieś takie dziwne; łapie na samym dole - w zimowych śniegowcach to się jeździć nie da bo muszę kulasa jakoś bokiem ustawiać na pedale żeby dopchać do końca i czasami to też nie pomaga.
Wysprzęglik nie cieknie i chodzi dobrze tylko chyba ta pompka coś nie teges. Najpierw spróbuję jeszcze trochę rozkręcić bo została taka możliwość na cięgle a jak to nie pomoże to założę na wysprzęglik podkładkę tak ze 2mm żeby łapa dalej wychodziła przecież tam nie ma smaru ani łożyskowania między bolcem a łapą to może się podtarło trochę przez te kilka lat.
pozdr
krynek
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez sledz » 11 sty 2011 12:29:45

Panowie ??? pedał sprzęgła nie może się cofać za dużo :?: ,popychacz tłoczka musi być lekko wciśnięty.lub inaczej mówiąc powinno być jakieś 98%skoku tłoczka pompy :?: :?:
Nad pedałem jest śruba regulacji wysokości pedału ,,klucz chyba 17''wkręćcie ją o 2-3 obroty.
Wyjście z założenia że wykręcając ją zwiększamy skok i wydajność pompy jest jest skuteczne tylko do pewnego momentu,potem działa na naszą szkode , powodując że tłoczek w pompie za mocno się cofa i łapie powietrze.
Trudno mi logicznie to wytłumaczyć ,ale to samo przerabiałem i dopiero zmniejszenie skoku pomogło .
Po wkręceniu tej śruby ,oczywiście jeszcze raz odpowietrzyć układ.

Listek1212 jeśli łożysko hałasuje to znaczy że już go niema.
Krynek-podkładka nic nie da.
sledz
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez jrzeuski » 11 sty 2011 12:37:00

sledz napisał(a):Nad pedałem jest śruba regulacji wysokości pedału ,,klucz chyba 17''wkręćcie ją o 2-3 obroty.
Wydaje mi się, że używałem do tego klucz 12.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez sledz » 11 sty 2011 12:40:18

12 jest chyba na popychaczu tłoczka ??? na oporniku pedału jest jakaś większa ,chyba 17
sledz
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez Listek1212 » 11 sty 2011 13:59:49

sledz napisał(a): Listek1212 jeśli łożysko hałasuje to znaczy że już go niema.

No tego sie własnie spodziewam.. :roll: Teraz szukam gołego silnika i robię wymianę, przy okazji zrobię to łożysko.. mam tylko nadzieje że jeszcze ten miesiąc łożysko wytrzyma...
Była Vectra A 2,0 c20ne 2000 GT Limyted Edyszyn 95':(
Była Frontera A 2,0 x20se Sport 95', LSD, BF Goodrich All terrain...:(
Jest Renault Scenic 1,6 16v 2000r, bez liftu i wyciągarki :D
Avatar użytkownika
Listek1212
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 lip 2010 17:42:25
Lokalizacja: Tykadłów / Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez brum » 11 sty 2011 14:11:11

Jak już chcesz wymienić silnik to wsadź C20XE.
150 koni zamiast 115 robi różnicę.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez sledz » 11 sty 2011 15:05:07

Listek1212 napisał(a):, przy okazji zrobię to łożysko.. mam tylko nadzieje że jeszcze ten miesiąc łożysko wytrzyma...


Jakiś czas wytrzyma ,ale radziłbym ograniczyć wyjazdy,skończy się to przetarciem sprężyn docisku. I docisk pójdzie na złom.
sledz
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Postprzez Listek1212 » 11 sty 2011 20:32:48

sledz napisał(a):
Listek1212 napisał(a):, przy okazji zrobię to łożysko.. mam tylko nadzieje że jeszcze ten miesiąc łożysko wytrzyma...


Jakiś czas wytrzyma ,ale radziłbym ograniczyć wyjazdy,skończy się to przetarciem sprężyn docisku. I docisk pójdzie na złom.


chętnie ale moje auto pracuje na siebie i nie mogę ograniczyć wyjazdów... Dziennie robie ok 100km.. a auta na zmianę nie mam :roll:
Była Vectra A 2,0 c20ne 2000 GT Limyted Edyszyn 95':(
Była Frontera A 2,0 x20se Sport 95', LSD, BF Goodrich All terrain...:(
Jest Renault Scenic 1,6 16v 2000r, bez liftu i wyciągarki :D
Avatar użytkownika
Listek1212
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 lip 2010 17:42:25
Lokalizacja: Tykadłów / Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości