Witamy ! |
---|
|
Lazybones napisał(a):Czasem mam wrażenie że jest to dźwięk bezpośrednio przed zmianą biegu. Z tym, że jeśli wrzucę na zimnym na D (i jeszcze stoję z wciśniętym hamulcem) to ten dźwięk też się pojawia. Dziś rano chciałem to uchwycić, ale odziwo tego dźwięku nie było. Mam wrażenie że jak jest wilgotno to ten dźwięk jest mniejszy. Na żywo usłyszałem tylko przy pierwszej i drugiej zmianie biegu przy wyjeździe z parkingu. Później było spoko.
Nagrałem filmik z mojej drogi do pracy, może ktoś wychwyci że skrzynia zachowuje się inaczej niż powinna? Według mnie jest spoko, ale nie miałem wcześniej automatu. Praktycznie nie czuję że zmienia biegi, a to chyba dobrze nie?
https://www.youtube.com/watch?v=nFTouomMUbk
Mimo wszystko będę nadal próbować nagrać ten dźwięk. Może po pracy uda mi się go wychwycić, bo akurat ładnie słonko grzeje
Zamówiłem już olej, a jutro kupię filtry i uszczelkę i będę się zabierał za wymianę oleju w skrzyni.
edit: wiem, że mam dyskotękę na desce - pisałem o tym w innym temacie. ABS'y oraz pyłgające napędy niedługo będę chciał oddać do "automonster" w rypinie. Napędy są sprawne, tylko mrugają i nie mam pojęcia dlaczego.
tupek napisał(a):Napęd mruga to jest coś nie tak z napędem (może przesuwka zabrudzona).
A jak włączysz to przestaje mrugać ?
A co do filmiku to na taka jazdę bez wykorzystania wszystkich biegów to nic się nie da stwierdzić.
Automat ma przerzucać biegi bez szarpnięć, i pod niewielkie wzniesienie powinien pojazd stać w miejscu i się nie cofnąć.
I nadal podejrzewam że jakiekolwiek dźwięki które słyszysz to są od silnika.
Jeżeli są takie jakby rozsypany tłumik (grzechotanie) to zobacz osłony termiczne na kolektorach wylotowych.
solo86 napisał(a):Kolejny z problemów do omówienia. Otóż po dłuższej trasie od punktu A do B (np. 50 km tj. jeździe jedynie do przodu bez żadnych przerw, wyłączania silnika itp. z dźwignią non stop w położeniu D) po zatrzymaniu pojazdu (cały czas pozycja D i wciśnięty hamulec) spadają chwilowo obroty do ok 400. Następnie spadek obrotów powtarza się ze stałą częstotliwością (cały czas pozycja D i wciśnięty hamulec), co widać na załączonym obrazku. Czasem mam wrażenie, że silnik mi zaraz zgaśnie. Nie wiem czy to kwestia skrzyni biegów, czy jakiegoś podzespołu silnika... Natomiast po zmianie położenia z D np. na R i z powrotem na D już takie spadki obrotów nie występują, czyli wszystko wraca do normy.
https://www.youtube.com/watch?v=wQMATZIS_xg
Druga sprawa, to wg mnie dziwna reakcja silnika na zmianę położenia położenia lewarka, czyli podobne spadki obrotów ale i wzrost, występujące między położeniami D,N,R itd., co także widać na załączonym obrazku. Oba filmiki kręcone w tym samym czasie po takiej 50 km trasie.
https://www.youtube.com/watch?v=wljZkrPFZIE
Lazybones napisał(a):Po wymianie oleju (filter + uszczelka) kapie mi olej z miski. Co mogłem zrobić źle? Słyszałem że jak za mocno dokręci się korek spustu/wlewu to też może pojawić się wyciek, a pamiętam że w miarę tam dojebałem bo chciałem żeby było "szczelnie" Są tu jacyś weterani którzy wymieniali kilka razy olej w skrzyni i mają jakąś dobrą radę? P.S. stary olej w skrzyni śmierdział spalenizną ;(
Powrót do Układ przeniesienia napędu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości